Th0mas Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hva trenger jeg til et miniLAN med ADSL? Er det nok med en hub eller må jeg ha en router? det er snakk om 3-4 maskiner... klar over at det finnes 1000 andre "hva trenger jeg til nettverket mitt" poster, men jeg fant hanldet om trådløst... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Vil anbefalle en Router.... Det er jo en lek å sette opp med internett conection sharing og to kort i XP da... Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 og to kort i xp? totalt n00b på nettverksfronten... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Stikk å kjøp deg et billig kort i nærmeste databutikk... Pleier å koste ca. 100 kr. Kople internett inn i ett kort, LAN i et annet. sett opp conection sharing eller network bridge. Burde gå fett. Lenke til kommentar
slackies Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 nei er bullshit med de 2 nettverkskortene. kjøp deg en router med flere porter. plugg hver maskin i routern! evt. kan du bruke en switch. sett kryssa tp mellom adsl modem og switch. plugg så maskinene i ledige porter på switch. med dette vil du få en ekstern ip til hver maskin, noe som er ganske kjekt. både router,switch og nettverkskort er rimelige komponenter. jeg vel anbefale enkelt og greit en router, da denne kan brukes som en simpel firewall i tilegg (mulighet for å åpne/stenge porter). en brebåndsrouter koster fra 400 kr og oppover. ikke glem kabler og nettverkskort. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Kjører man ICS så krever jo det at den pc'n som deler står på til en hver tid. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hvis du har ADSL fra Telehor eller andre "tilbakestående" leverandører, ville jeg gått for en router med nok porter til ditt bruk. Har du en genial leverandør som NextGenTel ville det nok være enklest og billigest med en vanlig switch. Edit: Er det ikke et brudd på ytringsfriheten å automatisk forandre T.e.l.e.h.o.r. til Telenor? Jævlig dårligt gjort av hw.no Edit igjen: Det skal stå j.æ.v.l.i.g, ikke sinnsvakt Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hvis du har ADSL fra Telenor eller andre "tilbakestående" leverandører, ville jeg gått for en router med nok porter til ditt bruk. Har du en genial leverandør som NextGenTel ville det nok være enklest og billigest med en vanlig switch. Edit: Er det ikke et brudd på ytringsfriheten å automatisk forandre T.e.l.e.h.o.r. til Telenor? sinnsvakt dårligt gjort av hw.no Edit igjen: Det skal stå j.æ.v.l.i.g, ikke sinnsvakt Poenget med denne funksjonen er nok at man skal få ytre det man mener sålenge det er seriøst, og det er fullt mulig uten å bruke stygge eller kraftige ord. Angående saken: Jeg må si meg enig i mange over, kjøp en ruter. Dette gjør jobben mye enklere, bruker det selv når jeg har miniLAN her hjemme. Det funker som en drøm og aldri noe problem. Må bare åpne litt ekstra porter hvis de skal bruke DC osv. En ulempe er jo at de fleste rutere bare har 4 porter, men hvis du trenger mer enn det kan du koble en switch til ruteren. Det funker det og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå