Mr. Hermonella Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Heisann:) Er det noen mulighet til og mota lyd via HDMI på ett skjermkort? Tenkte å spille på PS3'n på en av PC skjermene men siden jeg har USB headsett så kan jeg ikke sette lyden rett på det. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 HDMI bærer både bilde og lyd ja, jeg kjører bilde + lyd gjennom skjerm den er kun koblet til med 1x HDMI Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Det finnes dog ingen skjermkort som kan ta imot HDMI-signaler, det du ser etter er et capture-card og slike er ofte dyre om de skal støtte HDCP. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Det finnes dog ingen skjermkort som kan ta imot HDMI-signaler, det du ser etter er et capture-card og slike er ofte dyre om de skal støtte HDCP. Da tror jeg kanskje jeg misforstår, mitt skjermkort er koblet med HDMI til skjermen iallefall, og får lyd derfra Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Da tror jeg kanskje jeg misforstår, mitt skjermkort er koblet med HDMI til skjermen iallefall, og får lyd derfra Slik TS har skrevet posten mistenker jeg at han ønsker å koble det slik: PS3 -->HDMI--> PC -->DVI+USB--> Skjerm + headset Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 17. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2013 Slik TS har skrevet posten mistenker jeg at han ønsker å koble det slik: PS3 -->HDMI--> PC -->DVI+USB--> Skjerm + headset Det var det jeg mente Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Det var det jeg mente hmmm den der tror jeg kanskje kan bli litt tricky.... =( Men altså, du skal kjøre PS3 på en PC skjerm, hvorfor kobler du ikke bare PS3 til skjermen, og Headset til PS3? den tar vel imot USB?? Er det for å slippe å koble hver gang du bytter mellom pc og ps3? Lenke til kommentar
Vigilante85 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Kjøp en slik en: http://cdon.no/elektronikk/diverse_hdmi-switch_manuell_%2c_4_ing%c3%a5ngar_till_en_utg%c3%a5ng%2c_19-pin_hona-21352820 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 hmmm den der tror jeg kanskje kan bli litt tricky.... =( Men altså, du skal kjøre PS3 på en PC skjerm, hvorfor kobler du ikke bare PS3 til skjermen, og Headset til PS3? den tar vel imot USB?? Er det for å slippe å koble hver gang du bytter mellom pc og ps3? Slike USB-headset fungerer sjelden med annet enn PC, som er deler av grunnen til at jeg aldri kjøper eller anbefaler dem. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Hvis TS har hdmi på pcskjermen og lydutgang kan han kjøre lyden inn på hodetelefonene via en minijack fra skjerm til pc. Men regner med at han ikke har muligheten til det siden han ikke har nevnt det. Lenke til kommentar
jonny Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Poenget var vel å kunne bruke USB-headsettet når han spiller på PS3'en. Hvis han har en digital line-in på lydkortet, kan signalet taes inn der og videresendes ut på USB-headsettet (hvis PS3'en har digital lydutgang i tillegg til HDMI, da), eller så kan han bruke analog lyd ut fra PS3'en til line-in på lydkortet, men da blir det kun stereo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå