Gå til innhold

Datalagringforskriften er kunngjort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja dette var flott lesing, gleder meg til DLD......

Problemet her er jo egentlig at den vanlige mannen i gata ikke skjønner en drit av dette.. De kommer til å stemme på AP eller andre DLD horer uansett.

Jeg skjønner "greia" med DLD, ta organisert kriminalitet, pedofile etc. MEN mafia gutta vet jo alerede hvordan de kan jobbe rundt dette... DLD har antagelig ingen effekt der det skal ha effekt.

Og til slutt; Overvåkning av pedoer, mafia, kriminelle er jo alerede lov. PST har jo tatt mange med dagens overvåknings metoder. Problemet for PST er at de har for lite penger (politiet generellt også). Hadde de brukt de samme pengene de bruker på å lage og drifte DLD og gitt de pengene til PST/ politi, så hadde vårt kjære politi vært mye sterkere, de hadde faktisk hatt ressurser til å fange noen jævler med de pengene.

God 17.mai... Som gir litt mindre mening etter denne artikkelen :(

Endret av blablabling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

tja, da risikere man jo at AP vinner valget .og man forsetter i samme spor.

Ok, så stem Venstre da, men det er bare de to alternativene du har.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Tja dette var flott lesing, gleder meg til DLD......

Problemet her er jo egentlig at den vanlige mannen i gata ikke skjønner en drit av dette.. De kommer til å stemme på AP eller andre DLD horer uansett.

Jeg skjønner "greia" med DLD, ta organisert kriminalitet, pedofile etc. MEN mafia gutta vet jo alerede hvordan de kan jobbe rundt dette... DLD har antagelig ingen effekt der det skal ha effekt.

Og til slutt; Overvåkning av pedoer, mafia, kriminelle er jo alerede lov. PST har jo tatt mange med dagens overvåknings metoder. Problemet for PST er at de har for lite penger (politiet generellt også). Hadde de brukt de samme pengene de bruker på å lage og drifte DLD og gitt de pengene til PST/ politi, så hadde vårt kjære politi vært mye sterkere, de hadde faktisk hatt ressurser til å fange noen jævler med de pengene.

God 17.mai... Som gir litt mindre mening etter denne artikkelen :(

Problemet med DLD er at det bryter med rettsprinsipper ekte demokrati skal holde i hevd og være stolte av. Ingen borgere skal overvåkes uten skjellig grunn! Nå overvåkes ALLE fordi du sikkert gjør noe galt en dag. Denne informasjonen kan brukes til mye destruktivt når den stjeles. Når en klarer å kracke seg inn i kjernesystemene til bankene, da er DLD informasjonen bare et tastetrykk unna og sjefen din finner ut at du på ditt andre abonnement jevnlig snakker med en leder hos konkurenten (at vedkommende var din forlover og barndomskompis er ikke viktig) samtidig som det kommer ut at du har hatt kontakt med en eks du lovte kona du aldri skulle snakke med igjen (at samtalene med henne har hjulpet deg til å innse hva kona di virkelig betyr for deg og hvor heldig du er som har henne kommer jo ikke frem). Så da står du der uten kone og en sjef som vil gi deg sparken hvert øyeblikk.

Du har ikke brutt en eneste lov, men informasjonen til å knekke deg ligger der. Tro meg, den kommer til å bli brukt til dette.

Lenke til kommentar
Tja dette var flott lesing, gleder meg til DLD......Problemet her er jo egentlig at den vanlige mannen i gata ikke skjønner en drit av dette.. De kommer til å stemme på AP eller andre DLD horer uansett.Jeg skjønner "greia" med DLD, ta organisert kriminalitet, pedofile etc. MEN mafia gutta vet jo alerede hvordan de kan jobbe rundt dette... DLD har antagelig ingen effekt der det skal ha effekt.Og til slutt; Overvåkning av pedoer, mafia, kriminelle er jo alerede lov. PST har jo tatt mange med dagens overvåknings metoder. Problemet for PST er at de har for lite penger (politiet generellt også). Hadde de brukt de samme pengene de bruker på å lage og drifte DLD og gitt de pengene til PST/ politi, så hadde vårt kjære politi vært mye sterkere, de hadde faktisk hatt ressurser til å fange noen jævler med de pengene.God 17.mai... Som gir litt mindre mening etter denne artikkelen :(
Problemet med DLD er at det bryter med rettsprinsipper ekte demokrati skal holde i hevd og være stolte av. Ingen borgere skal overvåkes uten skjellig grunn! Nå overvåkes ALLE fordi du sikkert gjør noe galt en dag. Denne informasjonen kan brukes til mye destruktivt når den stjeles. Når en klarer å kracke seg inn i kjernesystemene til bankene, da er DLD informasjonen bare et tastetrykk unna og sjefen din finner ut at du på ditt andre abonnement jevnlig snakker med en leder hos konkurenten (at vedkommende var din forlover og barndomskompis er ikke viktig) samtidig som det kommer ut at du har hatt kontakt med en eks du lovte kona du aldri skulle snakke med igjen (at samtalene med henne har hjulpet deg til å innse hva kona di virkelig betyr for deg og hvor heldig du er som har henne kommer jo ikke frem). Så da står du der uten kone og en sjef som vil gi deg sparken hvert øyeblikk.Du har ikke brutt en eneste lov, men informasjonen til å knekke deg ligger der. Tro meg, den kommer til å bli brukt til dette.

Jeg er helt enig med deg, 100%!!!!!

Det jeg kommenterte var hva hensikten med DLD er/ skal være; Ta kriminelle og gjøre samfunnet sikrere. Poenget mitt er at DLD pengene kunne ha gjort samfunnet MYE sikrere hvis de hadde gått til politiet direkte. Da hadde vi også sluppet ting som strider imot grunnlov, personvern osv samtidig som vi hadde tatt fler kriminelle.

Hmm, du/ dere skjønte vel sikkert hva jeg mente med første innlegget allikevel =)

Endret av blablabling
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ok, så stem Venstre da, men det er bare de to alternativene du har.

Du traff heller ikke her .

poenget var at hvis man stemmer på et lite parti så er det mye som må gå opp før det har noen virkning.

partiet må få vanvittig mange stemme. noe som er lite sannsynlig

eller at det må finne andre parti som de kan danne en gruppe sammen med

• Liker 1
Lenke til kommentar

Norge norge norge, nei nei nei........ når skal vi i norges land forstå at vi ikke klarer å lagre personopplysninger trygt, når vi ikke engang klarer å lage en nettside som fungerer --> altinn.no

Uffuff, nå må vi snart slutte å snakke over hekken og begynne å fortelle disse naive politikerene våre noen få ord om hvordan virkeligheten er.

Lenke til kommentar

Mangler ord for den idiotien som ligger bak DLD. Fremgangsmåten og hvordan det hele har blitt håndtert er så imot folkets frihet (demokratiet) at det er helt skammelig. Fy og fy sier jeg. Godt det ikke er vanskelig å unngå det hele.

Ja, men du tenker jo kun på deg selv da. Jeg tenker litt på alle de uskyldige som blir loggført. Og hvis noen kriminell er så dum at de ikke vet hva interwebz er, så hadde de blitt ferska før eller senere uansett uten DLD :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle nesten tro det var Funcom som stod bak all nerfing'en ovenfor det norske folk, men det er faktisk bare oljemilliardene som har gått opp i skallen på de som styrer landet. Håper de klarer å sikre DLD på en 100% sikker måte, ellers er det en av tidenes største fiasko.

Lenke til kommentar

Søppel med andre ord, dette er unødvendig skrot og disse dataene kan de allerede innhente IDAG ved å spørre ISPen.Eneste er jo at de da må ha tillatelse fra retten noe de nå sannsynligvis slipper.

All data lagres i 6 måneder med DLD, ikke 3 uker som i dag. Som er blant en av de nye tingene. Som igjen er bortkastet, kun mer overvåking av de uskyldige. De som har noe å skjule, kan skjule seg bak VPN og Proxy.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette de lagrer idag kan du ikke skjule deg ved å gjemme deg bak en proxy eller bruke VPN, men det som lagres er ubrukelig.

IP'ene som deles ut fra ISPene er som regel faste, selv om de sier noe annet (Har hatt samme IPen i mange år nå) så disse loggene som de nå vil ha lagret er nok å finne i bra lang tid...

Istedet for å sitte å sutre som politi så får de først fikse sitt eget nettverk (Mye som kneler der og de selv sier at det skyldes gammelt utstyr) så får de snakke med dommerne før de begynner å sanke denne hundgamle infoen hos ISPene.

Det er en grunn til at vi ikke ønsker at det skal være fritt frem heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...