Genki Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Okei, så har kommet godt inn i spillet nå. Akkurat gjort ferdig DLC og mangler bare 2 souls til Lord Vessel før jeg skal til Gwyn. Men jeg har noen spørsmål til dere som er drevne i Dark Souls. Jeg har en Uchigatana+13 nå har også 40 Dex. Men har funnet ut at Greatsword of Artorias er et ganske kult våpen, kan ikke bruke det enda da jeg mangler noe strenght og intellect. Det jeg lurer på er om det er verdt å bruke ca 10 levler på stats bare for å få brukt sverdet. Eller burde jeg fortsette å levle opp Dex og bruke Uchigatana? Har søkt litt rundt, men har ikke funnet noen konkrete svar. Men leste flere steder at dette er ett av de beste greatswordsa i spillet. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Hvis du holder sverdet i begge hender halveres styrkekravet, så du kan fint bruke sverdet nå. Ellers er det ikke så mye poeng i å gå over 40 i dexterity, da belønningen er veldig liten. Putt heller sjelene i stamina, eventuelt helse eller magi. Lenke til kommentar
Genki Skrevet 31. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2013 Hvis du holder sverdet i begge hender halveres styrkekravet, så du kan fint bruke sverdet nå. Ellers er det ikke så mye poeng i å gå over 40 i dexterity, da belønningen er veldig liten. Putt heller sjelene i stamina, eventuelt helse eller magi. Men om jeg vil ha sverdet i 1 hånd og skjold i det andre, er dette ett bedre sverd enn Uchigatana? Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Det aner jeg ikke, for å være helt ærlig. "Bedre" er jo også et komplisert konsept i Dark Souls, da det avhenger veldig mye av spillestilen din. Personlig bruker jeg balder side sword mye fordi jeg liker måten det lar meg angripe på, men det finnes sikkert våpen som gir mer skade per sekund eller per stamina-enhet. Det spørs også mye på hva slags vekt du vil bære på (et tyngre sverd betyr jo lettere rustning eller mindre bevegelighet). Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Greatsword of Artorias er ikke et sverd du bare plukker opp og bruker, man pleier å lage en ganske målrettet build om man skal bruke det. I tillegg er det ikke bedre enn andre ting, spesielt ikke når man er under level 200. Det er og to utgaver av sverdet, ingen forskjell i navn, men forskjellige stats og scaling. Du kan heller finne et annet greatsword, f.eks. fury sword eller claymore. Lenke til kommentar
Danek Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 GoA sverdet scaler med stats, men det scaler meget lite. Dvs at du vil behøve et mektig SL for å få et realt utbytte av å bruke sverdet. Ellers er det som å svinge et veldig stort og kult våpen uten at det nødvendigvis gjør mer skade enn Uchigatanaen. Ellers ville jeg tatt en nøysommelig titt på Gold Tracer. Det er på mange måter Lingua Franca i Dex verdenen. Absolutt alle dex brukere bruker dette sverdet enten i offhand eller som main. En uhorvelig mengde damage og bleed er bl.a. trekkpunktene til dette sverdet. Lenke til kommentar
Genki Skrevet 1. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2013 Ok, takk for svar. Holder meg til Uchigatana for nå, så ser jeg om jeg ikke prøver å gå for GoA i NG+ Lenke til kommentar
Danek Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Uchien holder forsåvidt godt gjennom hele NG, et hvilket som helst våpen gjør det. Du kan godt bruke Notched Whip PvE uten problemer før langt ute på NG`++ tallet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå