Laila - Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Hareid i kveldslys Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Nok et fint bilde fra jenteturen. Jeg ville kuttet noe her og der og kanskje redusert farvene noe men det er jo en smaksak. Jeg ville kanskje ha tatt vekk noe av himmelen og fjernet snuten på den høyre båten. Dette er bare min personlige men og mange ville sikkert være uening. Forslaget mitt ligger på Prøverommet dersom du vil se. Forøvrig takk for en fin mail. Endret 16. mai 2013 av Harald Gjerholm Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 16. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Nok et fint bilde fra jenteturen.Jeg ville kuttet noe her og der og kanskje redusert farvene noe men det er jo en smaksak. Jeg ville kanskje ha tatt vekk noe av himmelen og fjernet snuten på den høyre båten. Dette er bare min personlige men og mange ville sikkert være uening.Forslaget mitt ligger på Prøverommet dersom du vil se.Forøvrig takk for en fin mail. Fy filler`n, så bra din versjon ble! ))) Har du gjort det du har skrevet over her, eller har du brukt Photomatix igjen? Anbefaler folk å se på prøverommet, for Harald har virkelig hevet bildet, i mine øyne Det er jeg som skal si takk for mailer med gode råd og tips fra deg! Endret 16. mai 2013 av Jentungen1 Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg har kjørt en svak runde i Photomatix, kuttet litt og redusert farvemettingen. Det er begrenset hva jeg kan gjøre uten orginalen. Nå er det ikke så ille her på denne siden for bildene er ganske store. Kan fortsatt anbefale Photomatix og det regnes jo som det beste på området og er veldig enkelt i bruk. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Likte motivet, fargene og stemningen! Et kraftig kutt nede eller et kutt oppe hadde nok vært noe, kanskje.... Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Hei så dei her fargene på himmelen her i gårdkveld,ble for seint ut med kamera,ja poenget er dette ser meget ekte ut og speilingen i havet med,topp lys og farger som glir over i hverandre på en behagelig måte. Så blir det skulle båt til høyre ver borte ,ja meiner eg da,den tiltrekker seg for mye oppmerksomhet, Lenke til kommentar
jarle-60 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Syntes du har gjort en veldig god jobb her. Du skulle ikke ha kuttet båten til høyere, kunne vært fjernet i etterbehandlingen også. Du er mektig imponert over behandlingen til Herald skjønner jeg og dette sier jeg ikke som noen forkleinelse til Haralds bildebehandling. De aller beste bildene trenger lite ettrbehandling. Det kan være morsomt med etterbehandling og det kan også ødlegge ett bra bilde. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 17. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2013 Flott bilde Tusen takk Terje Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 17. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2013 Likte motivet, fargene og stemningen! Et kraftig kutt nede eller et kutt oppe hadde nok vært noe, kanskje.... Du har helt rett. J2 og jeg snakker ofte om at det er lurt å la bildene hvile, få litt avstand til dem før vi begynner å redigerere. Så lett å bli blind når den gode stemningen sitter i kroppen Jeg har kjørt en svak runde i Photomatix, kuttet litt og redusert farvemettingen. Det er begrenset hva jeg kan gjøre uten orginalen. Nå er det ikke så ille her på denne siden for bildene er ganske store. Kan fortsatt anbefale Photomatix og det regnes jo som det beste på området og er veldig enkelt i bruk. Da har jeg skaffet meg Photomatix. Gleder meg til å prøve ut Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 17. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2013 Hei så dei her fargene på himmelen her i gårdkveld,ble for seint ut med kamera,ja poenget er dette ser meget ekte ut og speilingen i havet med,topp lys og farger som glir over i hverandre på en behagelig måte. Så blir det skulle båt til høyre ver borte ,ja meiner eg da,den tiltrekker seg for mye oppmerksomhet, Tusen takk Tor Ser den med båten ja. Prøvde å utelate den når jeg tok bildet, men det ble så dårlig tid. Vi stod inne i butikken og skulle betale og ser bare det flotte lyset, løper ut og tar bilder. Turte ikke bruke enda flere minutter på å finne nye ståsteder. Selv de lokale innbyggerne ble fascinert av det spesielle lyset den kvelden.På noen få minutter var det over;) Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 17. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2013 Syntes du har gjort en veldig god jobb her. Du skulle ikke ha kuttet båten til høyere, kunne vært fjernet i etterbehandlingen også. Du er mektig imponert over behandlingen til Herald skjønner jeg og dette sier jeg ikke som noen forkleinelse til Haralds bildebehandling. De aller beste bildene trenger lite ettrbehandling. Det kan være morsomt med etterbehandling og det kan også ødlegge ett bra bilde. Tusen takk Jarle Ser det med båten. Prøvde å unngå den når jeg tok bildet. Skal prøve å klone den bort. Turte ikke kutte der for jeg trodde det ville ødelegge fjellet, men ser jo at Harald har gjort det, og det gikk fint Har skaffet meg Photomatix nå, så nå blir det bracketing på landskapsbilder. Liker godt å etterbehandle, men finnes ikke trent i hva som er mulig, og hvor mye. Og det er vanskelig både på bilder som skal være ekte, og på de som jeg "leker" med for å finne et utrykk, eller noe jeg liker. Så Haralds bilde hjalp meg mye i å lære "å se" i et bilde som jeg ønsket ekte, for bildet ble som jeg oppfattet, og som jeg liker Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Hei så dei her fargene på himmelen her i gårdkveld,ble for seint ut med kamera,ja poenget er dette ser meget ekte ut og speilingen i havet med,topp lys og farger som glir over i hverandre på en behagelig måte.Så blir det skulle båt til høyre ver borte ,ja meiner eg da,den tiltrekker seg for mye oppmerksomhet,Tusen takk Tor Ser den med båten ja. Prøvde å utelate den når jeg tok bildet, men det ble så dårlig tid. Vi stod inne i butikken og skulle betale og ser bare det flotte lyset, løper ut og tar bilder. Turte ikke bruke enda flere minutter på å finne nye ståsteder. Selv de lokale innbyggerne ble fascinert av det spesielle lyset den kvelden.På noen få minutter var det over;) Testet bilde selv i cs6,men meiner selv bilde er topp som det er,muligens små små små justeringer om eg hadde hatt bilde i støre format. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 18. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2013 Testet bilde selv i cs6,men meiner selv bilde er topp som det er,muligens små små små justeringer om eg hadde hatt bilde i støre format. Tusen takk Tor Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 veldig bra bilde med fine farger. Så også Harald sitt på prøverommet. Ja bilder blir veldig forskjellige etter som man behandler de. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 19. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2013 veldig bra bilde med fine farger. Så også Harald sitt på prøverommet. Ja bilder blir veldig forskjellige etter som man behandler de. Takker for kommentaren Knut Synes det er ekstra spennende å se hva andre ser og gjør Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg