Joachim_F Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Utgivergiganten lanserer eget MOBA-spill. Les hele saken Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Må ha en Origon account ja.. >< pft. får se hvor god kopi av andre MOBA's det blir da Lenke til kommentar
chokke Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 MOBA må være det mest idiotiske navn på en sjanger. ARTS sier så mye mer. Uansett, blir ikke særlig interesse fra min side. HoN tar opp min tid, og Dota 2, LoL og snart Smite er store nok slik at jeg har min tvil til suksessen de kan oppnå. 1 Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Har vel ikke helt troen på det går EA's vei. LoL, Dota2 og etterhvert Blizzard AllStars tror jeg vil ligge milevis foran dette her. Lenke til kommentar
Gorzun Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 MOBA er i sannhet et ELENDIG navn. Kan gamer.no i det minste kalle disse spillene for ARTS eller dotaklones (slik jeg mener de gjør i korea). Moba er en terminologi som kan brukes på alt fra battlefield spillene til starcraft2 og alt imellom! Det sier ingenting! Moba navnet ble oppfunnet av enten lol eller hon skaperne (husker ikke hvilken av dem) for å unngå å bruke termen "dotaclone" da de lanserte sine dotaklones... Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 16. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2013 Moba navnet ble oppfunnet av enten lol eller hon skaperne (husker ikke hvilken av dem) for å unngå å bruke termen "dotaclone" da de lanserte sine dotaklones... Kan være enig i at MOBA-navnet ikke er ideelt, men det er det mest innarbeidede. ARTS virker kanskje hakket bedre, men også det kan dekke mye rart. Det er ikke slik at denne typen spill har monopol på å kombinere action og rts. Det er i alle fall ikke særlig aktuelt å kalle dem "dotaklones" - vi går ikke rundt og sier doom-kloner om førstepersons skytespill lenger, eller tomb raider-kloner om tredjepersons actioneventyr. 3 Lenke til kommentar
Ragugo Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Er det mer som Bloodline Champions? Eller enda et LPG (Line-Pushing Game)? Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Spørs om EA greier å kue grådigheten sin såpass at spillet ikke ender opp som et pay 2 win. Etter min mening var det det som drepte Guardians of Middle-Earth på konsoll, for det var i grunn et brukbat "MOBA"-spill. Et slikt spill kan ikke ha XP-boosts eller engangsgjenstander. DOTA 2 (og til en viss grad LoL) greide den balansen. Endret 16. mai 2013 av Buddy Dacote 1 Lenke til kommentar
mbergersen Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Blande EA inn i en så sterk competative scene? HA! Lykke til... Lenke til kommentar
Zedarius Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Blande EA inn i en så sterk competative scene? HA! Lykke til... Ser ikke problemet. Enkle spill som drar inn masse penger er vel godt nede i EA's gate. Lenke til kommentar
Genki Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Pfft, lykke til. Origin er søppel og intet moba som jeg har spilt kommer i nærheten av hvor balansert Dota er og alltid har vært. Lykke til EA, men dere vil feile. 1 Lenke til kommentar
Ironmann Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 EA's Moba game features: Funker ikke den først måneden pga serverproblemer Bruker Origin DLC bibliotek som kan konkurrere med Wikipedia i innhold Timed offers der du kan få skins fra Toyota Prius, Starbucks og mange flere Ubalansert system mellom Attack damage/Magic damage/Armor også kjent som AMA Preorder bonuser for å håve inn noen ekstra kroner før problemene med spillet viser seg Et gammelt og urelatert gratis spill fra Origin når hele dritten kollapser Lovnader om patching over en tidsperiode lengre en jordas eksistens Muligens æ e fortsatt butthurt over SimCity, men nekter å la meg bite på EA sine lovnader om gull å grønne skoger når de selger landareal i Tsjernobyl.... 5 Lenke til kommentar
ZingFreelancer Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Hvor mange år siden Warcraft 3 og TFT kom ut? Hvor mange år siden League of Legends kom ut? EA er for treige til å overleve, ikke snakk om å lage noe frisk og nytt. Kan tenke meg at om 10 år vil EA komme med en World of Tanks klone. Lenke til kommentar
Pixan Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 NEW GAME, NEW DLC'S! WELCOME TO EA'S NEW EDUCATIONAL VIDEO: "FUN WITH DLC'S!" WHERE WE HERE IN EA WILL TEACH YOU TO HAVE FUN WITH DLC'S! FUN WITH DLC'S WILL ONLY COST A FORTUNE, AND THERE WILL BE A TEST IN THE END. NOT CLEVER ENOUGH FOR TESTS? FEAR NOT! IF YOU BUY OUR PREMIUM PACK, WE HERE AT EA WILL DELIVER YOU ALL THE ANSWERS! NOT GOOD ENOUGH? EMPTY YOUR WALLETS AND GET THE PREMIUM BOOSTER PACK! THIS WILL NOT ONLY GIVE YOU ALL THE ANSWERS, WE WILL PERSONALLY FILL IN ALL THE ANSWERS FOR YOU! THEY MIGHT BE WRONG THOUGH, LOL! YOU CAN FIX THAT IN THE UPCOMMING DLC PREMIUM DIAMOND EDITION! ALSO, CHECK THIS OUT! WE HAVE MADE A NEW MOBA GAME! GET IT FOR FREE! *DLC packages are not included. Pay up, bitch. Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 MOBA må være det mest idiotiske navn på en sjanger. ARTS sier så mye mer. eller bare kalle det dota siden det er det sjangeren har fåt navnet til slutt? Moba (massive online battle arena) er enig er for stor, er egentlig trenger man bare flere spillere på 1 bane så har du det så altid vært dårlig definisjon siden kan gå til omtrent alle spill men... ARTS (Action real time strategy) er bedre men , siden det blir same definisjonen for da kan man ta inn spill som "world in conflict" under same gruppe eller "orc vs human" som sært nok ikkje var vansklig og bare kalle "td" eller "tower defence"... Dota /AoS er dei 2 som er mer eller mindre beste definisonen siden det gir no sylt ned til sjangeren man spiller, "dotaclone" blir også feil siden om man skulle lagt på clone til alle kopier så måte vi git det til fleire men syvende og sist er det så viktig som "skal do settet være oppe eller nede", og "dota " coummunity er ganske sær og elsker og krangle på uviktige ting vell og merke:P Lenke til kommentar
Puro Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Hahahahahahahahaha, EA, vær så snill, ikke prøv dere i ARTS sjangeren. Lenke til kommentar
Glossolalia Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Dette kommer ikke til å lykkes. Ikke bare er det en sjanger der folk er lite villige til å flytte på seg, det er også EA/ Origin som vekker lite begeistring. Gamer burde forøvirg skrive en ny sak om Smite, det har skjedd veldig mye siden sist spillet ble nevnt her. For alle som vil se noen gjøre noe virkelig kult med sjangeren, sjekk det ut. http://www.hirezstudios.com/smitegame/home Lenke til kommentar
Puro Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Moba navnet ble oppfunnet av enten lol eller hon skaperne (husker ikke hvilken av dem) for å unngå å bruke termen "dotaclone" da de lanserte sine dotaklones...Kan være enig i at MOBA-navnet ikke er ideelt, men det er det mest innarbeidede. ARTS virker kanskje hakket bedre, men også det kan dekke mye rart. Det er ikke slik at denne typen spill har monopol på å kombinere action og rts. Det er i alle fall ikke særlig aktuelt å kalle dem "dotaklones" - vi går ikke rundt og sier doom-kloner om førstepersons skytespill lenger, eller tomb raider-kloner om tredjepersons actioneventyr. Man kaller CS FPS, og Dota var ARTS i 2003, bare fordi noen lager en sjanger som heter "skyting" så betyr det ikke at CS forandre sjanger, samme som når MOBA ble laget i 2009 og inkluderer ARTS betyr det ikke at Dota er MOBA. 1 Lenke til kommentar
Anvilycus Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 (endret) Dota -> Defense Of The Ancients Dota 2 -> Defense Of The Ancients 2 Ancients er de store trærne i Warcraft 3. Night elf rasen Si ifra når Blizzard lager reboot av Warcraft. Dota 2 virker ikke så populær i Norge. Bare LOL -> League Of Legends. Vil også bare si at mange profesjonelle Dota spillere gikk over til LoL og Hon på grunn av maphack I Warcraft 3. Hvis jeg husker korrekt så var hacken Zmap den mest populære maphacken. Zmap var laget av Zoid som nå er admin/moderator i dev.dota2.com forumet. Ancient rush er bare så klassisk http://www.youtube.com/watch?v=Hjp6epQTn04 Drømmer fortsatt om Warcraft reboot :/ Endret 19. mai 2013 av Anvilycus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå