Gå til innhold

problemer...

steinih

Anbefalte innlegg

hei! Jeg har en kamerat som har fått litt problemer med sitt nye GW GeForce2 TI/500 XP-kort! Hver gang han skal sette i gang noe med "bevegelse" i så får han full skjermen i garafikkfeil! Hele skjermen begynner å flimmre! Vi finner ingen konflikter og Komplett har testa kortet så vi vet at det ikke er noe feli med det. Er det noe som vet hva problemet kan være? Har prøvd med de nyeste via4in1 og Nvidia driverne, men ingenting hjelper!

Ellers har han Abit KR7Raid, 2IBM 40G ata100 120GXP-serien osv...

/mvh steinih :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har hent slik før, at to enheter som ligger for nærme hverandre, kan skape konflikter, selv om det ikke synes i windows. (elektriske felt).

Men det som virker mest sansynelig (vel og merke for meg), er at det er et driverproblem, hvor det er feks. lydkortdriver og skjermkortdriver som skal startes i et program, og deretter skaper en konflikt som følge. ISDN kort er kjent for dette.

Ellers så er det også slik at det kan lønne seg å slette alle drivere til skjermkortet,(inkludert *.inf filene tilhørende driveren i inf mappen(skjult)), og deretter installere driverene på nytt.

Men som sagt, sjekk om det ikke er konflikt mellom kortene, ved å disable den i system menyen.

Dette er relativt "wild guesses" vel og merke, siden jeg ikke har hørt om dette tilfellet tidligere.

|Hitman

Lenke til kommentar

Han har bare et nettverkskort i tillegg til grafikkortet! Men vi har faktisk funnet ut hva som var årsaken til problemet og det var Expertool programmet til Gainward!!! Etter mye om og men men reinnstall av oppsys osv fant vi ut dette. For rette etter vi innst. Expertool på nytt kom problemene tilbake, men etter avinnst. av dette progammet vi alt i orden igjen! snodig!

/steinih :-9

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...