dzern Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Hei Jeg lurer litt på dette med kjøp fra Play.com og lignende sider som sender ut varer separat selv om de bestilles i samme ordre. For eksempel kan man kjøpe 3 DVDer til 150 kroner stykket samtidig, visstnok uten å betale MVA og fortollingsgebyr (jeg slapp i hvert fall unna sist, correct me if I'm wrong!). Er dette egentlig greit for Tollvesenet? Lager da Play.com tre forskjellige kvitteringer og legger med pakkene? For hvis de legger ved en regning på 50 pund i én av DVD-forsendelsene så må jeg vel betale uansett? Flott om noen kan opplyse om reglene rundt dette. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg trodde Play hadde sluttet med denne praksisen (dele opp bestillingen i flere pakker). Tror ikke tollvesenet bryr seg så mye om det, så lenge det står korrekt verdi på pakken de behandler. Står det 50 pund på alle pakkene blir det der i mot feil, da du må betale mva. av 50 pund for hver pakke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå