dzern Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Hei Jeg ønsker å spille poker fra nett, men dette er dessverre blokkert i USA (bortsett fra noen små aktører) hvor jeg holder til. Har i lang tid spilt med VPN fra forskjellige tilbydere uten problemer, men ønsker å sette opp min private VPN for å ikke bli tatt for å ha samme IP som mange andre som trolig gjør det samme. Derfor tenker jeg å bruke en laptop hjemme i Norge til å stå på hele døgnet (evt. bruke et eller annet program til å skru på PCen) og koble meg til den når jeg vil spille. Er det noen som har erfaring med dette? Har en del spørsmål for å finne ut om denne planen egentlig er noe god. 1) Kanskje et dumt spørsmål, men trenger laptopen som står i Norge å være noe god for dette formålet? Regner ikke med det da den vel bare skal "formidle" IP-en på et eller annet vis. 2) Hvordan vil påliteligheten og hastigheten være sammenlignet med det profesjonelle aktører på markedet kan tilby? Det er altså snakk om en tilkobling fra USA til Norge, med internettlinjer på henholdsvis 20 mbit og 3 mbit. 3) Noe annet jeg bør vite før jeg prøver ut dette? Setter pris på svar fra kyndige her på forumet Endret 16. mai 2013 av dzern Lenke til kommentar
Web King Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Et spørsmål - Spiller du poker via nettleseren? Lenke til kommentar
dzern Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Nei, det har jeg aldri gjort. Spiller via vanlig klient. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Enkleste er å skaffe den billigste boksen du finner som støtter OpenWRT. VPN-serveren i den er ganske lett forståelig og kobler deg automatisk opp mot hjemmenettet ditt som om du var tilkoblet en LAN-port på boksen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå