el_cash Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hver gang jeg starter opp WinXP får jeg opp følgende mappe - og lukker jeg den mens applikasjonene starter opp (under oppstarten), så popper mappen opp igjen. Hvorfor skjer dette? Hvilken applikasjon kan den eventuelt knyttes til - og hvordan kan jeg fjerne den fra oppstart? Path er: C:Program FilesCommon - hvor mappe "Bin" vises. Håper noen kan hjelpe meg med å bli kvitt denne mappen som åpner seg automatisk hver gang jeg starter WinXP! Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 du har ikke tilfeldigvis snarvei til denne mappa under start->programmer->oppstart? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 nix, det er nok ikke så enkelt. Lenke til kommentar
eught Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Jeg har samme problemet, det er ganske irriterende. el_cash, bruker du ICQ? Jeg mistenker at det kanskje er det som åpner denne mappen. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Jeg har samme problemet, det er ganske irriterende. el_cash, bruker du ICQ? Jeg mistenker at det kanskje er det som åpner denne mappen._________________ Leser du dette, har enten jeg tenkt før jeg postet, eller så er det for sent å slette posten. tja, underteksten er nok ikke så langt fra sannheten, for som du ser av min profil i innlegget og svar så har jeg icq, ja. :-) kan jo være verdt et forsøk å avinstallere icq og rydde opp, og se om dette fjerner mappen fra oppstart. verdt et forsøk Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 nix, har avinstallert icq og icq plus, for så å rydde opp i registeret og slikt med system mechanic, uten at dette hjalp. får fortsatt opp bin-mappen når jeg booter. noen andre tips? Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hva er i den binmappa?? Er det ei instalajonsfil?? Kan du gjøre noe så engelt som å slette/flytte binmappa, og deretter gi den andre nytt navn...? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 jeg har nå funnet feilen. problemet var et program som heter "intermedia windvd" versjon 4. denne fulgte med pcen og ble avinstallert med én gang - men dette fjernet ikke alle filer og mapper. folderen "common" ble opprettet av windvd - og selv om programmet under avinstalleringen spurte om jeg ville fjerne filene som lå i mappen "bin", så skjedde ikke dette. jeg la inn programmet og avinstallerte det igjen uten at dette hjalp, så til slutt valgte jeg å slette mappen "common" - hvor eneste undermappe var "bin" og filene som tilhørte windvd. dette var forøvrig diverse .dll, .ocx og .ax-filer med mer eller mindre kryptiske navn som "IviContainerDMO.dll". det var etter en gjennomgang av flere .dll-filene i notepad jeg tilslutt fant teksten "windvd4" - og da skjønte jeg straks hvor problemet lå. verre var det ikke. takk for all hjelp - og håper dette kan hjelpe andre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå