Gå til innhold

Mappe åpnes automatisk ved oppstart...

el_cash

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg starter opp WinXP får jeg opp følgende mappe - og lukker jeg den mens applikasjonene starter opp (under oppstarten), så popper mappen opp igjen. Hvorfor skjer dette? Hvilken applikasjon kan den eventuelt knyttes til - og hvordan kan jeg fjerne den fra oppstart?

Path er: C:Program FilesCommon - hvor mappe "Bin" vises.

Bin.jpg

Håper noen kan hjelpe meg med å bli kvitt denne mappen som åpner seg automatisk hver gang jeg starter WinXP! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har samme problemet, det er ganske irriterende. el_cash, bruker du ICQ? Jeg mistenker at det kanskje er det som åpner denne mappen.

Leser du dette, har enten jeg tenkt før jeg postet, eller så er det for sent å slette posten.

tja, underteksten er nok ikke så langt fra sannheten, for som du ser av min profil i innlegget og svar så har jeg icq, ja. :-)

kan jo være verdt et forsøk å avinstallere icq og rydde opp, og se om dette fjerner mappen fra oppstart. verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar

jeg har nå funnet feilen.

problemet var et program som heter "intermedia windvd" versjon 4. denne fulgte med pcen og ble avinstallert med én gang - men dette fjernet ikke alle filer og mapper. folderen "common" ble opprettet av windvd - og selv om programmet under avinstalleringen spurte om jeg ville fjerne filene som lå i mappen "bin", så skjedde ikke dette.

jeg la inn programmet og avinstallerte det igjen uten at dette hjalp, så til slutt valgte jeg å slette mappen "common" - hvor eneste undermappe var "bin" og filene som tilhørte windvd. dette var forøvrig diverse .dll, .ocx og .ax-filer med mer eller mindre kryptiske navn som "IviContainerDMO.dll".

det var etter en gjennomgang av flere .dll-filene i notepad jeg tilslutt fant teksten "windvd4" - og da skjønte jeg straks hvor problemet lå.

verre var det ikke. takk for all hjelp - og håper dette kan hjelpe andre! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...