Gå til innhold

Google tar opp kampen med Spotify og WiMP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere enn meg som har problem med å få lastet sangene ned i offline modus i rimelig hastighet. Skulle ta ned rundt 200 sanger, burde ta rundt 40 minutter, men for meg tar dette tydligvis 2 dager. Uaktuelt å bruke en tjeneste som er så treg, er spotify raskere eller er det enheten min? Har Nexus 4 med paranoid android 3.10 av android 4.2.2

Lenke til kommentar

Har sluttet å bruke Google. Grådige egoister som gir totalt faen i forbrukerne så lenge de kan pushe reklame langt opp i rassen på deg. Det er nok nå Google.

Enig, selv om ikke apple eller microsoft skiller seg ut på det å være grådige egoister. Må isåfall være ubuntu phone som er alternativet.

Lenke til kommentar

Har sluttet å bruke Google. Grådige egoister som gir totalt faen i forbrukerne så lenge de kan pushe reklame langt opp i rassen på deg.

Det er nok nå Google.

Jeg må si jeg fikk litt bakoversveis da de tvang alle brukerne over på Google+ for å gi kommentarer i Android Market. Det første døgnet uten å si ifra, så navnet ditt ble plutselig stående der uten at du hadde fått noen beskjed. Ble et par sure mail til supporten deres da - men de visste heller ingen ting, før et døgn senere. Det samme løpet kjører de nå med Youtube og Google+ - men nå har de ihvertfall skjønt at folk skal ha et valg. Google Now i Android 4.2 sørget for at flere hundre tusen brukere ikke lenger kan bruke headsettet sitt til å bytte sang med innebygde knapper, fordi Google Now "stjal knappen", uten å gi deg noen valgmuligheter. Samtidig som batteriet ditt tappes 20+ ekstra per døgn uten bruk av telefonen med mindre du manuelt går inn og deaktiverer mange lokaliseringsinstillinger. Disse skulle selvfølgelig og åpenbart vært opt-in. Gmail bruker vel ingen bevisste mennesker med tanke på epostskanningen deres. Tidligere kunne det være greit nok, men nå er det dessverre alt for tydelig at Google har glemt sitt eget motto, og ikke er så opptatt av å ikke være onde lenger. (Eller grådige.)

Det sagt, så er de jo fortsatt i en helt annen divisjon enn Apple og Microsoft, som virkelig er fiender av menneskeheten (eller i hvert fall alle verdens forbrukere). Så som det sies over: Alternativet er Ubuntu Phone. Ja, bortsett fra at Canonical også er usympatiske endetarmsåpninger, selv om de helt klart er det minste ondet.

Verden er ond, men gadgets må man ha. :wee:

Lenke til kommentar

Det er helt klart en konkurrent til Wimp og spotify

Hvordan kan du si det uten å vite hva slags bitrate eller streamingløsninger de velger? rdio er jo samme. Ser på de som på linje med grooveshark. Om du driter i hifi så er det ok.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du si det uten å vite hva slags bitrate eller streamingløsninger de velger? rdio er jo samme. Ser på de som på linje med grooveshark. Om du driter i hifi så er det ok.

Vel, jeg har jo tilgang, pluss at alle artiklene jeg har lest har sammenliknet det med spotify.

Grooveshark har jo brukeropplastet materiale, og er i alvorlig trøbbel rettslig sett, google music har avtaler med store plateselskaper.

Google music gir deg 320 kbps mp3 kvalitet, samme som spotify (bare å huke av en innstilling). Jeg har aldri hørt om noen tilsvarende tjeneste som gir deg mer. På PCen har jeg FLAC filer, men jeg har gitt opp å ha dem tilgjengelig på mobilen.

Hvor stort utvalg av sanger de har er jeg litt mer usikker på, men det virker bra nok for meg.

På en android telefon vil du få en app med omtrent den samme funksjonaliteten som spotify, på andre plattformer går du inn på websiden deres, jeg synes det fungerer bra, men jeg tror ikke det er noe du vil ha hvis du har ios eller windows phone / RT.

Fordelen fremfor spotify er at du kan laste opp dine egne sanger og ha dem i samme bibliotek (også 320 kbps mp3).

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Har sluttet å bruke Google. Grådige egoister som gir totalt faen i forbrukerne så lenge de kan pushe reklame langt opp i rassen på deg.

Det er nok nå Google.

Hva er det du tror Google er? En veldedighetsorganisasjon?

Selvfølgelig bryr de seg om penger, det er hva deres bedrift er basert på. Men samtidig pusher de også teknologi og har "revolusjonert" flere deler av IT-bransjen.

De vedlikeholder også enkelte miljøer og tar vare på entusiaster, som f. eks ansette utviklere av kjente programmer som Vim. Du kan mene mye om Googles syn på personlig data, men de legger da vitterlig ikke skjul på noe av det, du står fritt til å velge og de er ikke spesielt verre enn alternativet.

Lenke til kommentar

Google music gir deg 320 kbps mp3 kvalitet, samme som spotify

Usant. Spotify bruker Ogg i stedet for mp3, og ogg er vesentlig bedre enn mp3 på samme bitrate

Det beste er selvfølgelig variabel bitrate, men det er det vel bar den ellers ræva tjenesten Deezer som har tilbudt opplasting i.

Lenke til kommentar

Usant. Spotify bruker Ogg i stedet for mp3, og ogg er vesentlig bedre enn mp3 på samme bitrate

Det beste er selvfølgelig variabel bitrate, men det er det vel bar den ellers ræva tjenesten Deezer som har tilbudt opplasting i.

Jeg tok visst feil der, ja. Jeg trodde jeg hadde sett at spotify brukte mp3 et sted, og siden 320 kbps er veldig vanlig å bruke når du bruker mp3, men ikke betyr noe spesielt med ogg, slo jeg meg til ro med det.

Ser også at WIMP bruker aac 320 kbps.

Jeg er ikke helt overbevist om at ogg er veldig mye bedre enn mp3 ved 320 kbps. Såvidt jeg har forstått er ogg i hovedsak ment for lavere bitrater enn 320, og 320 kbps mp3 er etter min mening allerede temmelig bra (mer enn bra nok for å spille av på smarttelefoner og tableter ihvertfall). De fleste er enige om at ogg er vesentlig bedre enn mp3 mellom 128 og 200 kbps, men ved 320 kbps vil jeg si det er langt fra like klart (her er en liten diskusjon):

http://www.head-fi.o...ogg-vs-lossless

http://www.head-fi.o...ality-8-9-10/15

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Det kan godt hende de aller fleste (meg inkludet?) ikke hører forskjell på ogg eller mo3 i 320 kbps. Men Ogg er bedre enn mp3 på tilsvarende bitrater, og har dermed vesentlig mer kilobits igjen for å forbedre lyden. Med andre ord bør den være overlegen mp3 også i 320kbps, selv om ikke så mange hører det. :p

Men variable bitrate hadde vært ønskelig, fordi man da får mer lyd for plassen (og hr er ogg bedre enn mp3 igjen).

Lenke til kommentar

Tja, en sannhet med modifikasjoner på høye bitrates. På lave bitrates er kanskje ogg vesentlig bedre, på høye er forskjellen liten.

AtW

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...