Gå til innhold

Google tar opp kampen med Spotify og WiMP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså alt dette "redaksjonelt innhold", "ikke lett nok å oppdage nytt innhold" osv burde da være mindre prioritert enn det å faktisk få på plass mest mulig innhold så folk endelig kan få all musikk de vil ha fra en eneste tjeneste, samtidig som fokuset på selve kvaliteten også burde være på plass da 16bit, 48kHz FLAC burde være en smal sak for dagens båndbredde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For hver eneste oppdatering av Spotify blir jo klienten bare værre og værre, så kanskje jeg skal teste det her. Latterlig stor font og linjeavstand, inkonsist design (hvitt med shitty kontrast noen steder, grått ellers). Forced social shit etc. Nei, Spotify går i helt feil retning.

Lenge brukt en eldre versjon av Spotify, men nå funker ikke den lenger plutselig pga. endringer i APIet eller noe. Så nå er det å downgrade enda mer pga. siste versjonene er så latterlig stygge. Krise.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Korleis verifiserte du kredittkort?

Jeg har bare gratisvarianten, og har ikke prøvd den nye streamingløsningen, så jeg har ikke lagt til noe. Men f.eks. Netflix går fint med norsk kredittkort, og hvis ikke kan man kjøpe et virtuelt Visakort med som er "amerikansk".
Lenke til kommentar

Jeg har brukt Google Music uten problemer lenge, etter at jeg signet opp fra en IP-adresse i USA.

Samme her. Signet opp gjennom en proxy, og etter det så er det full rulle (man trenger ikke å kjøre gjennom en proxy etter det, for dere andre som lurer). Vi får dog ikke kjøpt noe (enda), og det er jo litt irriterende, men Google jobber vel med å utvide tilbudet som vanlig.

Lenke til kommentar

Jeg har bare gratisvarianten, og har ikke prøvd den nye streamingløsningen, så jeg har ikke lagt til noe. Men f.eks. Netflix går fint med norsk kredittkort, og hvis ikke kan man kjøpe et virtuelt Visakort med som er "amerikansk".

Hmm, merkelig. Går via VPN, men får likevel beskjed om å verifisere kvar eg er med et kredittkort, på gratisversjonen.

Lenke til kommentar
Hmm, merkelig. Går via VPN, men får likevel beskjed om å verifisere kvar eg er med et kredittkort, på gratisversjonen.

Jeg har signet opp for All Access og den funker fint fra Norge, streaming og hele pakka, overraskende bra utvalg norsk musikk. På mobil er det litt hipp som happ, men desktop appen til Spotify er enda overlegen.

Lenke til kommentar

Har da prøvetiden til Google sin musikk streaming, savner litt en topp liste. Brukte denne siden til å sette opp en USA adresse: http://www.fakenamegenerator.com/ og denne vpn tjenesten http://www.getusvpn.com/. Går fint med norsk bannkort med mindre det blir undersøkt, ubetalte reninger etc. Er ikke offline modus så vidt jeg vet, så spotify er et bedre alternativ ;) Overraskende bra på Radio funksjonen.

Endret av Vebb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har da prøvetiden til Google sin musikk streaming, savner litt en topp liste. Brukte denne siden til å sette opp en USA adresse: http://www.fakenamegenerator.com/ og denne vpn tjenesten http://www.getusvpn.com/. Går fint med norsk bannkort med mindre det blir undersøkt, ubetalte reninger etc. Er ikke offline modus så vidt jeg vet, så spotify er et bedre alternativ ;) Overraskende bra på Radio funksjonen.

Er du sikker på at det ikke er offline-modus? Hva skjer om du trykker på menyen (tre prikker ved siden av albumet) og trykk "Keep on device"? Jeg har nå det, men nå har jeg ikke streaming, men jeg har musikk i "Google skyen".

Lenke til kommentar

Er du sikker på at det ikke er offline-modus? Hva skjer om du trykker på menyen (tre prikker ved siden av albumet) og trykk "Keep on device"? Jeg har nå det, men nå har jeg ikke streaming, men jeg har musikk i "Google skyen".

Du kan ikke ha "Keep on device" i den nye versjonen nei. Bare den gamle med egen musikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var veldig tidlig ute. Kan være de har strammet inn. Du kan jo prøve en annen/mindre VPN eller proxy, kan hende du bruker en svartelistet IP. :)
Lenke til kommentar
Du kan ikke ha "Keep on device" i den nye versjonen nei. Bare den gamle med egen musikk.

Tull, offline funker fint på Android, selv med musikk du ikke "eier".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tull, offline funker fint på Android, selv med musikk du ikke "eier".

Det funker, fant det ikke til å begynne med, men litt kronglete. Fikk 2 sanger ned i "offline" men har ingen anelse på hvordan det gjøres.

Det gjøres slik:

1. Gå til all music

2. Legg et album til i din samling

3. Trykk keep on device

Endret av Vebb
Lenke til kommentar

8 dollar måneden + helt ny design av appen + første måned gratis?

Jeg meldte meg på umiddelbart, det funker kjempebra så langt.

Jeg er i USA, men bruker norsk kredittkort. Håper inderlig det vil fortsette å fungere når jeg kommer tilbake.

Når det gjelder VPN så kan jeg ikke garantere at det vil fungere. Jeg har hatt gratistjenesten lenge, men da jeg forsøkte samme metoden noen måneder senere fungerte det ikke lengre.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...