Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med NGT kundeservice, hjelp søkes


Anbefalte innlegg

Jeg har NGT Charlie abonnement siden januar i år.

Jeg meldte flytting på ny adresse 27/06 og fikk melding at jeg vil få internett i ny leilighet 07/08. Nå er det 22/09 og jeg er fortsatt uten internettforbindelse. Jeg ringte maaange ganger kundeservice og på mitt spørsmål ”Når vil jeg få internett?”, fikk jeg alltid samme svar – ”Snart”. De sier at det er fullt i nettet og at de ikke kan levere tjenesten nå men snart…

Dessuten betaler jeg fortsatt fakturaer… jeg betalte for august, september og oktober. Selvfølgelig hadde jeg ikke internett i disse månedene men måtte betale allikevel.

 

Nå er jeg blitt lei av alt og ville si opp abonnement, men nei… de sier at jeg ikke kan gjøre det uten å betale for rabatter og for hele periode som er nevnt i kontrakten siden jeg har kontrakt med dem på 2 år.

Jeg virkelig forstår ikke hvorfor må jeg betale for noe som jeg ikke har og de ikke kan levere på min adresse.

Ja, jeg vil også nevne at jeg er student og alt arbeid og oppgaver mottas og sendes på internett, og det er livsviktig for meg å ha den installert enten fra NGT eller andre leverandører.

 

Hva er mine rettigheter? Kan noen snille mennesker hjelpe meg med dette? Er det noen her på forumet som jobber i NGT?

 

Hjertelig takk for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres jo helt horribelt ut...de kan vel ikke ta betalt for en tjeneste de ikke leverer? Jeg hadde gitt de EN sjanse (der og da på telefon) til å refundere for perioden, og krevd høyere hastighet som erstatning for tull og tøys.

Hvis de ikke ordner opp, er det kun en ting å gjøre: Forbrukerombudet og "TV2 Hjelper deg/FBI" du høres iallefall meget tålmodig ut...

Lenke til kommentar
Dette høres jo helt horribelt ut...de kan vel ikke ta betalt for en tjeneste de ikke leverer? Jeg hadde gitt de EN sjanse (der og da på telefon) til å refundere for perioden, og krevd høyere hastighet som erstatning for tull og tøys.

Hvis de ikke ordner opp, er det kun en ting å gjøre: Forbrukerombudet og "TV2 Hjelper deg/FBI" du høres iallefall meget tålmodig ut...

 

De (NGT) sier at jeg må betale faktura som vanlig, men de skal refundere pengene etterpå (når jeg for internett hjemme). Uansett, det er ikke poenget.... poenget er at de IKKE VET når kan jeg få internett installert og derfor vil jeg henvende meg til en annen leverandør. Er det noe som jeg kan gjøre med det?

Lenke til kommentar

Som sagt, ring og krev at de ordner opp linje di umiddelbart

Det er ikke snakk om å betale eller ikke. Du har en kontrakt som sier at du skal ha linja di. Klarer de ikke å levere den så gjelder ikke kontrakten lenger.

Setter de seg på bakbeina/ikke leverer umiddelbart så kontakter du forbrukerombudet.

 

PS, når du kontakter de så ring gjerne og legg fram kravet, men informer samtidig om at kravet kommer skriftlig pr post (ikke e-post). Legg så frem samme krav som du ga kundebehandleren skriftlig og send det (ta kopi). Da blir forbrukerombudet happy :)

Lenke til kommentar

Du og NGT gikk jo inn en avtale om at de skulle levere adsl til deg i 2 år framover. At du da velger å flytte til ett sted de ikke kan levere kan ikke de gjøre noe med. Du har selv valgt hvor lang kontraktstid du ville ha når du ble enig med NGT om innstalasjon av adsl der du bodde. Så når du vil bryte denne kontrakten over 1 år før tiden er det rett og rimlig at du skal betale for den tiden du har bundet deg for.

 

Alt du klager på her står beskrevet på NGT sin hjemmeside. Hadde du lest der så hadde det ikke hvert noen problem for deg, med mindre jeg har totalt missforstått problemet ditt her...

 

Les 7.1.2 Flytting og 8.2.1 Oppsigelse i fastprisperioden på ngt sin side...

Lenke til kommentar

En venn og kollega av meg flytta fra et sted han hadde NGT til et sted de ikke var utbygd ennå. Han betalte ingenting i den perioden. Mener også ha hørt/ lest fra de at "det er vårt problem om du flytter til et sted vi ikke har bygd ut". Jeg sjekka en del i forbindelse med dette selv da jeg er overraska om jeg bor der jeg bor nå i så langt tid som 2-2,5 år.

 

Utifra min erfaring, er dette altså en glipp fra NGT (eller deg om du ikke har meldt i fra tidlig nok)...

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, ikke betal! Jeg har en kamerat som flyttet, meldte flytting, og fikk beskjed om at NGT ikke kunne levere der. De beklagde så mye, men ba samtidig om å få modemet tilbake, og siden har han ikke hørt mer fra de - saken løst! Jeg gjentar: IKKE BETAL! Send regning til de på for mye betalt abb. i forhold til levert. Det de sier er ikke nødvendigvis lov, det er DU som er kunden. Og de som skal yte deg service - noe du betaler for!

Lenke til kommentar

De har ikke rett til å ta betaling for det der og hvis de heller ikke gir deg internett kan du si opp kontrakten... eller så har jo de allerede brutt den kantrakten ved å ikke gi deg internett... krangl med dem på telefonen! det gjorde jeg når jeg hadde upc! Fikk sagt det opp og nå har jeg NGT :roll: selvom servicen dere er ræva!! hvis de ikke gir seg så klager du til et eller annet sted og drit i å betal regninga... de trekker vel ikke puring rett fra kontoen? da driter du i å betale den å!!!!

Lenke til kommentar
Du og NGT gikk jo inn en avtale om at de skulle levere adsl til deg i 2 år framover. At du da velger å flytte til ett sted de ikke kan levere kan ikke de gjøre noe med. Du har selv valgt hvor lang kontraktstid du ville ha når du ble enig med NGT om innstalasjon av adsl der du bodde. Så når du vil bryte denne kontrakten over 1 år før tiden er det rett og rimlig at du skal betale for den tiden du har bundet deg for.

 

Alt du klager på her står beskrevet på NGT sin hjemmeside. Hadde du lest der så hadde det ikke hvert noen problem for deg, med mindre jeg har totalt missforstått problemet ditt her...

 

Les 7.1.2 Flytting og 8.2.1 Oppsigelse i fastprisperioden på ngt sin side...

 

I dette tilfellet her er det ikke kunden som sier opp avtalen. Han er jo interessert i å betale flyttegebyr, og fortsette avtalen, men siden avtalen ikke kan opprettholdes fra Ngt sin side, så kan han som det står nevnt under vilkårene til Ngt heve avtalen.

 

10.4 Heving

Kunden kan med øyeblikkelig virkning heve avtalen ved vesentlig mislighold fra NextGenTels side.

 

Å ikke levere tjenesten anses som et vesentlig mislighold her.

Jeg har selv ngt å spurte de om akkurat dette da jeg inngikk avtalen min. Jeg har fått bekrefelse fra to forskjellige kundebehandlere i ngt på mail at det jeg sier her er tilfelle, så når jeg flytter om et par mndr blir det spennende å se hva som skjer hvis de ikke kan levere der jeg flytter til.

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg svar fra NGT. Jeg vet ikke hvorfor måtte det ta så lenge som 2 måneder for å få den. Uansett, her er hva de skrev til meg:

 

Vi viser til din bestilling av bredbånd fra NextGenTel.

 

Av tekniske årsaker viser det seg at det må utføres en omkobling av din linje for at vi skal kunne levere bredbånd til deg. Dette vil beløpe seg til kr. 998.- og er ikke inkludert i etableringsprisen. Dersom du er villig til å betale denne omkostningen, ber vi om din bekreftelse på dette, og vi vil fortsette med bestillingen.

 

Hvis det likevel skulle vise seg å være mangel på kapasitet i linjenettet, og dette medfører at vi ikke har mulighet for levere bredbånd til deg, vil du bli underrettet om dette.

I så tilfelle vil du ikke bli belastet for forsøket.

 

Du kan gi oss din bekreftelse ved å sende en epost til [email protected].

I emnefeltet bruker du tittelen " Omkobling av linjeføring".

 

Dersom vi ikke hører fra deg innen 14 dager går vi ut fra at du ikke ønsker å betale for omkobling av linjen og din bestilling vil bli annullert hos oss.

 

 

Er det sånn at jeg må betale for dette? Jeg ringte både Telenor, Tiscali og Tele2 og spurte kan de levere internet til meg og de svarte at de kan gjøre det uten ekstra kostnader. Hvorfor er det ikke slik med NGT?

Lenke til kommentar

Dette blir litt på siden, men nå oppdaget jeg akkurat at NGT har satt ned forbindelsen min til 64/64, pga manglende betaling antar jeg. Dette er tredje gang jeg opplever dette. Og jeg har aldri vært forsent ute med betaling. Aldri. Det er et par stykker der som må være svært så inkompetente, eller så bruker de et eksternt fakturerings-firma de burde kvitte seg med på dagen. Det er synd at et ellers så bra produkt skal ødelegges av rot.

 

NGT bør passe seg. Pr. idag finnes det (ihvertfall ikke for meg) reele alternativer, men disse tingene skal jeg ha i bakhodet, og med en gang det dukker opp andre aktører med tilsvarende tjenester skal jeg droppe disse rotehodene. Blir som med Telenor. De brukte monopolet sitt for hva det skulle være og høster nå all folkets vrede. Masseflukt.

Lenke til kommentar
I dag fikk jeg svar fra NGT. Jeg vet ikke hvorfor måtte det ta så lenge som 2 måneder for å få den. Uansett, her er hva de skrev til meg:

 

...

 

Er det sånn at jeg må betale for dette? Jeg ringte både Telenor, Tiscali og Tele2 og spurte kan de levere internet til meg og de svarte at de kan gjøre det uten ekstra kostnader. Hvorfor er det ikke slik med NGT?

 

NGT har eget utstyr i telenors sentraler (som telenor drifter) med NGT sin teknologi...men det er temmelig mange som må oppgraderes, måtte dette selv når jeg bestilte, det er en pussig måte å gjøre det på fra NGT sin side, men til gjengjeld har de lave etableringsgebyrer, eller de hadde iallefall det engang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...