Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kul på hånden

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten kul som ligger oppå hånden min. Kulen er nesten ikke synlig hvis hånden min ligger vanlig, men hvis jeg bøyer håndleddet en av veiene så viser den litt tydeligere. Noen som vet hva dette kan være??

Har hatt det i en liten stund nå, men ikke så veldig lenge.. Det gjør ikke vondt, men det er litt ubehagelig hvis jeg bøyer håndleddet og presser litt hardt på kulen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være senebetennelse, sitter du mye med data/mus?

Er bare å la den hvile, kan ta en stund for at den forsvinner. Det fins reseptfritt medisiner som hjelper dersom det er veldig plagsomt, f.eks naproxen som demper betennelsestilstander.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Ja, fins en del slike produkter, men det beste er å lære korrekt måte å bruke datamus på. At håndel ligger godt på, at du beveger hele arm/hånd og ikke bruk "klo" grep på musen der du løft/beveger på håndleddet.

Det der var kanskje litt dårlig forklart. Her har du et artikkel om det:

http://www.nrk.no/he...sstil/1.7819583

Her har du eksempel på Ergonomisk mus løsninger_

http://www.komplett....l.aspx?bn=10270

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jeg har også hatt en slik kul på hånda, som ligner på det du beskriver. Den var synlig først når jeg bøyde håndleddet, og den var hard, men ikke vond. Jeg tok med meg hånda til legen, som fant ut at det var en liten væskeansamling. Han ga meg bedøvelse og sugde opp væsken med ei sprøyte, og det hele var over på noen få minutter. Anbefaler deg å la legen undersøke hånda :)

Lenke til kommentar

Heisann.

Det virker som om dette kan være en ganglion, eller mer presist en seneganglion.

Dette er rett og slett bare væskeansamling, og er ikke farlig i det hele tatt.

Hvis du merker at kulen begynner å bli veldig stor, så kan du gå til en lege for å suge ut væsken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...