anonym4567890 Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Jeg har en liten kul som ligger oppå hånden min. Kulen er nesten ikke synlig hvis hånden min ligger vanlig, men hvis jeg bøyer håndleddet en av veiene så viser den litt tydeligere. Noen som vet hva dette kan være?? Har hatt det i en liten stund nå, men ikke så veldig lenge.. Det gjør ikke vondt, men det er litt ubehagelig hvis jeg bøyer håndleddet og presser litt hardt på kulen. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Kan være senebetennelse, sitter du mye med data/mus? Er bare å la den hvile, kan ta en stund for at den forsvinner. Det fins reseptfritt medisiner som hjelper dersom det er veldig plagsomt, f.eks naproxen som demper betennelsestilstander. Endret 15. mai 2013 av AvidGamer Lenke til kommentar
anonym4567890 Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Sitter en del på pcen ja, hvertfall 2 timer til dagen... Er det en spesiell datamus du kan bruke som ikke gjør at du får senebettenelse? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Ja, fins en del slike produkter, men det beste er å lære korrekt måte å bruke datamus på. At håndel ligger godt på, at du beveger hele arm/hånd og ikke bruk "klo" grep på musen der du løft/beveger på håndleddet. Det der var kanskje litt dårlig forklart. Her har du et artikkel om det: http://www.nrk.no/he...sstil/1.7819583 Her har du eksempel på Ergonomisk mus løsninger_ http://www.komplett....l.aspx?bn=10270 Endret 15. mai 2013 av AvidGamer Lenke til kommentar
Masisco Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Jeg har også hatt en slik kul på hånda, som ligner på det du beskriver. Den var synlig først når jeg bøyde håndleddet, og den var hard, men ikke vond. Jeg tok med meg hånda til legen, som fant ut at det var en liten væskeansamling. Han ga meg bedøvelse og sugde opp væsken med ei sprøyte, og det hele var over på noen få minutter. Anbefaler deg å la legen undersøke hånda Lenke til kommentar
Fizzle Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Heisann. Det virker som om dette kan være en ganglion, eller mer presist en seneganglion. Dette er rett og slett bare væskeansamling, og er ikke farlig i det hele tatt. Hvis du merker at kulen begynner å bli veldig stor, så kan du gå til en lege for å suge ut væsken. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Jeg hadde en slik kul på innsiden av begge henda, men plutselig forsvant den ene en dag. Har fortsatt den andre, har hatt den i 2 år minst. Kan noen ta bilde av den "datamus" kulen, slik at jeg kan sammenligne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå