phelos Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 For de som ønsker ren Android er det bare å ta seg en tur innom XDA, da fårru root og custom rom i en fei. CM/AOSP/AOKP hybrider ftw Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Joda, joda.. Men er vell flere som lar seg friste av en telefon hvor du har offisiell og direkte støtte rett fra kilden (altså Google) kontra diverse custom roms. EDIT: Dette gjør det vell også mulig å importere Exynos utgaven å ha ren Android på denne, dette er jo gjerne en modell med elendig støtte for custom roms da Samsung ikke gir ut noe som helst nødvendig informasjon rundt sin egen SoC. Endret 15. mai 2013 av RamGuy Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 I'll be damned.. HTC One med ren Android offisielt støttet direkte fra Google? Blir stadig vanskeligere å holde på min noe kjedelige iPhone 5 føler jeg, selv om all fornuftig sier at det vil være latterlig lite gjennomtenkt og idiotisk å bytte fra iOS. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) I'll be damned.. HTC One med ren Android offisielt støttet direkte fra Google? Blir stadig vanskeligere å holde på min noe kjedelige iPhone 5 føler jeg, selv om all fornuftig sier at det vil være latterlig lite gjennomtenkt og idiotisk å bytte fra iOS. Det ryktet ble avkreftet ganske raskt. Skuffende egentlig. Jeg syntes HTC lå best ann som entusiastmobil denne gangen, da de tydeligvis har gjort det veldig enkelt å få unlocket telefonen (du får ikke helt full tilgang, men nok til å flashe custom ROM og få rottilgang, som skulle være alt du trenger) For de som ønsker ren Android er det bare å ta seg en tur innom XDA, da fårru root og custom rom i en fei. CM/AOSP/AOKP hybrider ftw Etter min erfaring er custom ROMs veldig avhengig av hva som slippes fra produsentene. Jeg har en transformer prime tablet fra asus, det er i utgangspunktet liten grunn til å tro at du skulle få noen bra firmware til den. Det er få brukere, få utviklere, og den har et eksternt tastatur fullt av spesielle funksjoner Asus har lagt inn. Og den er snart halvannet år gammel. Men, Asus har sluppet offisielle 4.2 oppdateringer til to modeller som har svært mye til felles med min (TF700 og TF300). Resultat: 4.2 custom ROMen jeg kjører er tilnærmet perfekt. Absolutt alt funker, den er mer stabil enn noensinne, og den har alle ytelsestweakene som har vært i tidligere oppdateringer. Endret 15. mai 2013 av EirikLF Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Vakkert, men dyrt (antageligvis). Liker at de gjør dette, men de kunne jo godt ha prøvd å gjøre den litt mer tilgjengelig for oss. En HTC One "Nexus" hadde forøvrig vært enda mer interessant. Endret 16. mai 2013 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
mr_lysgaard Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Haha, hvem er det som gidder å kjøpe samsung med dems egen programvare da? Jeg er så lei aav å alltid roote å åpne bootloaderne på mine android telefoner. Også er det alltid en hardware feil som kommer etterhvert, og da må jeg sitte et par timer for å fikse slik at man ikke ser at den har blitt roota. Dette er veldig positivt og jeg synes alle Android telefoner skulle vært rene := Lenke til kommentar
Mala Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) For de som ønsker ren Android er det bare å ta seg en tur innom XDA, da fårru root og custom rom i en fei. CM/AOSP/AOKP hybrider ftw Er ikke alle som ønsker slik "unødvendg" fikling med telefonene sine heller, og da er jo denne telefonen midt i blinken egentlig om ikke har så godt erfaring med touchwiz fra før. Det er jo klart at for mange av oss her inne, er jo dette en smal sak og egentlig veldig vanlig om en ha en Android telefon (snakker ihvertfall for min egen del nå) Endret 16. mai 2013 av Mala 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 For de som ønsker ren Android er det bare å ta seg en tur innom XDA, da fårru root og custom rom i en fei.CM/AOSP/AOKP hybrider ftw Da vil du aldri få det så bra som mulig (spesielt kamera). Når CM teamet får jobbe med en stabil AOSP versjon av S4 så funker alt ut av boksen og så kan de kan jobbe med modifikasjonene sine framfor noe som er helt ødelagt. Tror den kommer med 4.3 og ikke 4.2 som Amobil skrev, de sa da ikke hvilken Android versjom den kom til å kjøre? Ikke mas om nye enheter og 4.3, Google I/O er ikke bare en dag... Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Litt snodig at de velger nettopp Samsung når Google selv sier de har begynt å bli for store kontra de andre Android aktørene. De klarer nok å "stjele" en del kjøpere av den meget tilpassede android-versjonen til Samsung. Utfordringen til Google er at de er redde Samsung skal ta større del av inntektene Android-systemet genererer. Ved å ha sin egen versjon av den mest populære android-modellen kan de nok redusere antallet rene Galaxy4, og dermed sannsynliggjør de å ha bedre kort på henda når de skal forhandle om fordeling av inntektene... Virker som en strategisk god avtale for Google, men kanksje ikke så gjennomtenkt av Samsung...? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Eller kanskje Google er glad i utviklermiljøet og entustiaster som vil ha ren Android. Larry Page kritiserte f.eks Microsoft for å bare gjøre ting de tjener på imens Google ikke nødvendigvis må tjene på alt de lanserer. Lenke til kommentar
WhatWorld Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Om det skulle bli tilfellet at den vert dyrare enn S4 (med samsung bloatware) i Norge, så er det vel like greit å kjøpe Samsung sin og roote og legge inn Google sitt ROM? Om ein ser vekk ifrå det som omhandlar "garanti". Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg liker dette hvis det kan bli en generell trend blant produsentene. Valgfrihet hadde vært deilig. Om jeg hadde valgt S4 med ASOP eller Samsungs modifiserte Android er jeg faktisk usikker på. Greit nok at touchwiz ikke er veldig pent, men det er veldig funksjonelt og har mange funksjoner som fungerer godt rett ut av boksen og som jeg tviler på fungerer like greit uten å tweake/roote etc. på en ASOP build. Etter 1 år med S3 har jeg faktisk enda ikke følt behov for å roote den og legge inn custom rom. /Espen Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg får fullstendig fnatt hver gang jeg må gjøre noe på en mobil med TouchWiz. Etter at svigermor kjøpte en slik er det ganske ofte... HTC Sense er hakket bedre, men fortsatt foretrekker jeg vanilla Android fremfor noe annet. Lenke til kommentar
phelos Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Da vil du aldri få det så bra som mulig (spesielt kamera). Når CM teamet får jobbe med en stabil AOSP versjon av S4 så funker alt ut av boksen og så kan de kan jobbe med modifikasjonene sine framfor noe som er helt ødelagt. Tror den kommer med 4.3 og ikke 4.2 som Amobil skrev, de sa da ikke hvilken Android versjom den kom til å kjøre? Ikke mas om nye enheter og 4.3, Google I/O er ikke bare en dag... Nå har jeg gode game Note og kameraet der er mer enn bra nok til sitt bruk, selv i AOSP. Line Camera appen med bilder i 1:1 format leverer supre resultater. Er jeg mer kresen på resultat medbringes speilrefleksen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Aldri opplevd "Cannot connect to camera" elns? Det er et problem veldig mange får med ulike AOSP ROM's. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Etter 1 år med S3 har jeg faktisk enda ikke følt behov for å roote den og legge inn custom rom. /Espen S3 var jo også den første telefonen som faktisk kom med verdifulle tilleggsfuksjoner ut av boksen siden android 2.2 ble lansert. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 S3 var jo også den første telefonen som faktisk kom med verdifulle tilleggsfuksjoner ut av boksen siden android 2.2 ble lansert. Sant, før Galaxy S3 hadde jeg kun 2 telefoner som jeg brukte fast over lengre tid, det var HTC Desire og Samsung Nexus S. Begge disse hadde mangler som gjorde at jeg valgte å roote dem, også Nexus S med ASOP... Lenke til kommentar
ismarb Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Siden alle vet en del her. Jeg har en SG4 nå. Vil det være mulig for meg å bare installere rom til den nye SG4( Google edition ) ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqzORNGH Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Nexus med støtte for minnekort?!?! IMPOSSIBRU!!!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Det er ikke en Nexus, det er en AOSP mobil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg