Gå til innhold

Hitman eller Dark Souls?

Anbefalte innlegg

Som tittelen tilsier så er jeg på jakt etter et nytt spill og har 200kr til overs, og ingenting å gjøre. Sjekket på CDON og så at både Dark Souls og Hitman Absolution begge ligger til ca. 200kr hver. Da jeg er en sucker for både RPG's og snikespill, tenkte jeg at jeg skulle spørre dere om råd. Hvilken av disse gir mest spilletid for penga?

Jeg vet at Dark Souls kan være ganske vanskelig og derfor ta en god tid å spille igjennom, men er det noen grunn til å spille det om igjen?

Vet også at Hitman har god replay-value da du kan spille maps om igjen på en helt annen måte, og at på den vanskeligste graden kan det være ganske utfordrende å runde spillet.

Noen som har spilt en eller begge disse, og kan anbefale det ene eller det andre?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare tipse om at HVIS det er til PS3 så får man Hitman gratis hvis du har PS+ abb, og Dark Souls får man gratis i juni :)

Wow, virkelig? Men, regner med at man ikke beholder spillene om man avslutter abonnementet? Noe som er trist, da jeg alltid kommer tilbake til spill senere.

Endret av Genki
Lenke til kommentar

Dark Souls er et godt valg. Har over 500 timer i spillet.

Wow, det var veldig mye o.O Hvordan opplevde du starten? Har hørt fra mange at det er lett og gå seg bort, og om du gjør noe feil (bruker et item på feil sted) kan det straffe seg veldig. Brukte du en guide eller noe for første gjennomgang?

Lenke til kommentar

Wow, virkelig? Men, regner med at man ikke beholder spillene om man avslutter abonnementet? Noe som er trist, da jeg alltid kommer tilbake til spill senere.

Det stemmer. Men et PS+ abb koster bare 395(?) i året og det er MYE bra man får for pengene.

Lenke til kommentar

Dark Souls er laget for å spilles gjennom flere ganger; spillet endrer seg med hver gjennomspilling og det er ting du ikke kan gjøre på første runde. Måten du spiller gjennom på vil også variere basert på hva slags character build du går inn for; forskjellige fiender og områder vil være vanskelige eller enkle basert på hvordan du har bygget karakteren din og spiller du gjennom med to radikalt forskjellige builds vil du sannsynligvis måtte endre rekkefølgen på hvilke steder og bosser du tar først. Basert på handlingene dine vil det også skje forskjellige ting med karakterene du møter. F.eks. er det en karakter som dreper en annen karakter etter et visst tidspunkt, men du kan drepe førstnevnte før det skjer og dermed redde den andre karakteren, men da går du også glipp av en quest. Det er umulig å prøve alle muligheter på bare en gjennomspilling.

Edit: Det samme gjelder Demon's Souls.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...