Dr. Brodsky Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Jeg har fått mitt første nettbrett (Nexus 10), og er stort sett fornøyd, men jeg sliter med å finne en nettleser som passer meg. Det jeg er ute etter er en nettleser som viser sider slik de skal vises, om det er snakk om flash, java, html5 eller andre standarder. I tillegg til dette bør de være brukervennlig når det kommer til faner, bokmerker og generell nettsurfing. Hittil har jeg ikke klart å finne en nettleser som dekker alle behov. Lenke til kommentar
jH- Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Hvilke har du prøvd allerede, siden du nevner det? Og ang. Java, det er enkelt og greit ikke noe du kommer til å se støtte for på Android-enheter. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Jeg har prøvd Chrome, Firefox, Opera Mobile og Photon. Jeg er i utgangspunktet mest fornøyd med Chrome, men sliter med diverse filmsnutter, får ikke startet avspilling, i stedet for starter nedlasting av filen (.flv). Photon er den eneste nettleseren jeg har funnet som spiller av videoer som jeg vil, men ellers er den for tungvindt i bruk (i tillegg blir en overøst av reklame). Lenke til kommentar
jH- Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Siden Flash ble fjernet fra Play Store for en stund siden, må man installere den manuellt fra nå av. Sjekk at du har tillatt installasjon av applikasjoner utenfor Play Store, last ned denne, og kjør den. Chrome (som ville vært min anbefaling) vil dessverre ikke støtte Flash nå eller senere, men vet det skal fungere i bl.a. Firefox. Endret 15. mai 2013 av jH- Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Har allerede prøvd det, men fikk det tydeligvis ikke til. Har imidlertid fått til noe med qqplayer. Ikke helt optimalt, men ikke så ille. Når det kommer til java er det sånn at en bare kan glemme bankid på android? Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Bruk flashify til å dele siden med flash til Firefox. Lenke til kommentar
jH- Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Når det kommer til java er det sånn at en bare kan glemme bankid på android? Dessverre. Java (og bankID) som du bruker på PC/Mac er ikke noe som finnes til Android-enheter. Skal du kunne logge inn på nettbank via nettbrett/tlf må banken din støtte alternative metoder, som f.eks. kode på sms eller en egen app. Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Eller bruke bankens app (dersom banken din har det). Alternativt kan du (dersom banken din støtter det, og du har Telenor/djuice/Talkmore abonnement) aktivere "BankID over mobil". Da brukes ikke java. Lenke til kommentar
desverre Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Og ang *.flv filer last ned en video spiller som støtter nettopp den type. Ig husk at du må fjerne standard video spiller i Instillinger-> programstyring slik at den nye spilleren kan bli standar avspiller Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Du kan jo prøve Maxthon og Dolphin Browser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå