Gå til innhold

Journalister er overvåket av Obama administrasjonen.

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det store problemet med Watergate var vel at presidenten og hans menn nektet for at det hadde skjedd og/eller at de hadde noe med det å gjøre - de nektet faktisk ganske så lenge. De forsøkte til og med å fuske med lydbåndopptak fra de hvite hus der de snakket om saken. Nixon måtte gå av, andre havnet i fengsel.

Her har DOJ begått en uriktig (- kanskje ulovlig -) handling, og Obama-administrasjonen har innrømmet det. Nokså vesensforskjellig, i ordets rette betydning, spør du meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Vet ikke. Innslaget er enda ikke sendt. Det snakkes om et overtramp som kan koste justisministeren jobben. Det er en annen type sak enn Watergate. Redaktøren for Ap sier at det kan være kriminelt og redaktøren for Ap og Whashington post vil ikke la seg knekke.

Der er to paralelle saker. Der er også en skattesak mot høyre siden i USA.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hele høyresiden i USA var "rystet" over Bradley Mannings "forræderi" i forbindelse lekkasjen av statshemmligheter til Wikileaks. Manning sitter nå i fengsel og risikerer å måtte sone 20 år (strafferammen er egentlig dødsstraff, men aktoratet har antydet at de ikke vil kreve det). I tillegg har det pågått en storstilt menneskejakt på lederen av Wikileaks, Julian Assange, som nå sitter i asyl i Equadors ambassade i London med britiske politifolk som venter utenfor til alle døgnets tider, klare til å fange ham dersom han beveger seg utenfor ambassadens eiendom.

Nå er de samme menneskene igjen "rystet", men denne gangen av helt andre grunner. Nå er de nemlig "rystet" på vegne av Associated Press (som høyresiden vanligvis omtaler som "the liberal media"), som har blitt overvåket av det amerikanske justisdepartementet for mulig lekkasje av statshemmeligheter. Med andre ord er det hele et politisk spill for å sverte Obama-administrasjonen. Republikanerne og deres vannbærere er virkelig avskyelige, æreløse mennesker. Selv for politikere å være. De stiller i en egen klasse for hykleri og løgn.

Utfallet av denne saken vil mest sannynlig bli at Associated Press får oppreisning og beklagelse fra presidenten, mens Eric Holder må gå av. Til tross for at AP kan ha lekket statshemmeligheter og brutt loven akkurat som Wikileaks.

Forskjellen er selvsagt at AP er et rikt multinasjonalt selskap med stor innflytelse. Og vi vet at det finnes egne lover for slike.

Legger ved noen relevante linker:

http://gawker.com/56...ikileaks-leaker

Congressman Calls For Execution of Wikileaks Leaker

http://www.huffingto...s_n_793467.html

Fox News' Bob Beckel Calls For 'Ilegally' Killing Assange

http://www.huffingto...s_n_793467.html

Mike Huckabee: WikiLeaks Source Should Be Executed

http://arstechnica.c...ssange-whacked/

Meet the people who want Julian Assange “whacked”

Endret av Spenol
  • Liker 2
Lenke til kommentar

You should reject these voices.

Du og dine venner på høyresiden sa ingenting da George W. Bush innførte Patriot Act, beordret ulovlig overvåkning og tortur. Hvorfor ikke? Har det noe med å gjøre at ofrene den gang var muslimer?

Lenke til kommentar

Du og dine venner på høyresiden sa ingenting da George W. Bush innførte Patriot Act, beordret ulovlig overvåkning og tortur. Hvorfor ikke? Har det noe med å gjøre at ofrene den gang var muslimer?

Jeg kan ikke snakke for det du antar er mine venner på høyresiden, men min unnskyldning for ikke å ha kritisert Bush da han vedtok Patriot Act er at jeg på det tidspunktet var noen uker unna å fylle elleve. Ikke at det hindret meg fra å mislike Bush, men akkurat det skyldtes nok måten media og voksne fremstilte ham på heller en at jeg visste hva han drev på med. Interesse for politikk fikk jeg først i slutten av tenårene.

Om det har seg slik at du tror jeg ville latt være å kritisere om det var Romney eller en annen 'høyrepolitiker' som videreførte Patriot Act eller utvidet National Defense Authorization Act så er jeg redd jeg må be deg om å tro om igjen. Et forslag jeg liker dårlig smaker ikke noe bedre om det kommer fra munnen til en i Høyre eller FrP, enn om det hadde kommet fra noen i Arbeiderpartiet. Det sagt så er det en pussig bemerkning at det tilsynelatende er slik at mengden med politisk retorikk og idéer jeg finner frastøtende ser ut til å øke eksponentielt jo lenger mot venstre en kommer. :hmm:

Endret av KEBABavSVIN
Lenke til kommentar

<snip>

OK, da må jeg bare beklage. :)

Det er kanskje et tegn på at en begynner å bli litt gammel når en automatisk antar at alle var voksne under Bush. Tiden går fort, gitt.

PS. Jeg er heller ingen fan av venstresiden - de har også mange autoritære trekk og idéer som jeg ikke kan godta. Et forbud sitter ikke langt inne hos venstresiden - det er ofte den første tanken som spretter opp i hodet på dem.

Når det er sagt så har høyresiden i USA en helt spesiell plass i hjertet mitt. Og jeg snakker ikke om kjærlighet.

Endret av Spenol
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes ingen venstreside i amerikansk politikk. (I hvert fall har de ingen politisk makt.)

Både Demokratene og Republikanerne er høyrepartier.

"Of the people. By the people. For the corporations..."

(OK, jeg gir meg. Bernie Sanders hører til på venstresiden.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...