Joachim_F Skrevet 16. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2013 Har oppdatert siste del av artikkelen med uttalelsen om en PS4-versjon. Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Nei, men det er noe med den filmen som gjør at jeg ikke synes det er... den endringen jeg så for meg. Begge betegner seg som simulatorer. Jeg snakket, for ordens skyld også om GTR. Ikke Evo. Mente GT5 Lenke til kommentar
WerePixel Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Av det lille jeg så, så syns jeg det fremdeles ser pinne-stivt ut angående fysikkmotoren. Selv på en flat asfaltert bane så er det alltids litt ugjevnheter, men når man så på fjeringa, og hjulene til bilene her så er det null bevegelse der. Mja, synst det ser ganske løst og ledig ut eg Gleder meg til å prøve! http://www.youtube.com/watch?v=2WZxx4XTzFI&t=3m10s Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 klarer dem ikke å lage litt mer spendene lyder til de bilene? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 GT har alltid hatt så utrolige kjipe lyder egentlig. I Forza hører man faktisk hvordan oppgraderinger man tilfører bilen jobber, helt rått! Vet ikke hvordan dette var i GT5? Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 GT har alltid hatt så utrolige kjipe lyder egentlig. I Forza hører man faktisk hvordan oppgraderinger man tilfører bilen jobber, helt rått! Vet ikke hvordan dette var i GT5? GT5 hadde vel tatt opp lyd fra motorrommet fra en mengde av bilene. Men likevel hørtes det statisk og kjedelig ut. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Mja, synst det ser ganske løst og ledig ut eg Gleder meg til å prøve! http://www.youtube.com/watch?v=2WZxx4XTzFI&t=3m10s Ja det ser faktisk bedre ut på den filmen der kontra traileren de la ut. Men jeg reagerer på at de fremdeles ikke har fikset mangelen på underlagforskjeller. Han kjører utenfor veien ganske mange ganger der hvor det har null effekt på bremsene etterpå, verken effekt, eller at bilen sidestiller seg pga grus/grass på den ene rekken av dekkene. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 GT5 hadde vel tatt opp lyd fra motorrommet fra en mengde av bilene. Men likevel hørtes det statisk og kjedelig ut. Ja har lest det samme. Men kanskje virkeligheten er såpass dørgende steril og kjedelig? Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Ja har lest det samme. Men kanskje virkeligheten er såpass dørgende steril og kjedelig? Heller det at lyden ikke nødvendigvis blir gjengitt troverdig bare fordi man putter en mikrofon nedi et motorrom. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Er en stund siden jeg har hørt snakk om det, men i filmbransjen snakker man om "super-realistisk" dvs at man bruker falske effekter som ser mer naturlige ut på skjermen enn om de hadde brukt naturlige effekter. Jeg tror mange som jobber innen spill må bli mindre redd for å gå vekk fra noe realistisk hvis man kan lage noe som er bedre, for med lyd og bilde kan vi få til ting som er langt bedre enn virkeligheten. Endret 16. mai 2013 av Civilix Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Er en stund siden jeg har hørt snakk om det, men i filmbransjen snakker man om "super-realistisk" dvs at man bruker falske effekter som ser mer naturlige ut på skjermen enn om de hadde brukt naturlige effekter. Jeg tror mange som jobber innen spill må bli mindre redd for å gå vekk fra noe realistisk hvis man kan lage noe som er bedre, for med lyd og bilde kan vi få til ting som er langt bedre enn virkeligheten. Dette stemmer overens med det jeg har sett av dokumentarer også. Husker ikke alt. Men et eksempel er jo pistolskudd. Skulle man brukt den ekte lyden i en film i stedet for lydeffekter så ville man knapt hørt det. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Mja, synst det ser ganske løst og ledig ut eg Gleder meg til å prøve! Men ser fortsatt ut som om det er som i mange "simulatorer". At man har ett senter i bilen som er midt i. Og at bilen svinger rundt den aksen. Altså, at det ikke er 4 punkter som bilen "svinger" rundt(4 hjul), men at ett punkt midt på bilen er hva man svinger rundt. Dette er noe som også var på de gamle Colin McRae Rally spillene. Det er en god base for å lage simulator, men ikke lenger hva som kan gi det mest realistiske. Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Drifting er ekstremt vanskelig, spesielt i simulatorer siden du ikke kjenner g-kreftene. De spilla hvor man klarer å drifte lett og kontrollert så vet man at ikke er spesielt realistisk joa, men nå kjører jeg drifting i virkeligheten og da, og jeg må si at det er vanskeligere og gjøre i spillet. det er pga dårlig simulasjon. grep systemet og styresystemet burde få en KRAFTIG forbedring, så jeg kan kjøre uten og ødelegge en bil som koster mye. Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 GT har alltid hatt så utrolige kjipe lyder egentlig. I Forza hører man faktisk hvordan oppgraderinger man tilfører bilen jobber, helt rått! Vet ikke hvordan dette var i GT5? de eneste oppgraderingene som gjør noe med lyden i det hele tatt er eksos, turbo og i noen sjeldne tilfeller girkassa. Lenke til kommentar
Synchroz Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Bilenes lyder er virkelig noe de burde jobbe med. Kjedelig å kjøre rundt i en MB C63 AMG på GT5 når det høres ut som noen støvsuger huset. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) joa, men nå kjører jeg drifting i virkeligheten og da, og jeg må si at det er vanskeligere og gjøre i spillet. det er pga dårlig simulasjon. grep systemet og styresystemet burde få en KRAFTIG forbedring, så jeg kan kjøre uten og ødelegge en bil som koster mye. Et virkelig godt eksempel er hvis du starter og spinner avgårde fra start. Legg merke til at bilen bare spinner rett frem.. ingen tegn til noe form for skikkelig simulering. Her er Forza enormt mye bedre! Gran Turismo er begredelige greier, for ikke snakke om heismusikken de har i menysystemet.. Endret 13. juni 2013 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Heismusikk er en god beskrivelse ja, har brukt den beskrivelsen utallige ganger før jeg også Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Et virkelig godt eksempel er hvis du starter og spinner avgårde fra start. Legg merke til at bilen bare spinner rett frem.. ingen tegn til noe form for skikkelig simulering. Her er Forza enormt mye bedre! Gran Turismo er begredelige greier, for ikke snakke om heismusikken de har i menysystemet.. joa, men forza er ganske dårlig simulert det også. det føles arkade aktig. (ja, har prøvd fanatec ratt). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 joa, men forza er ganske dårlig simulert det også. det føles arkade aktig. (ja, har prøvd fanatec ratt). Setter du spillet på simulation synes nå jeg det er et par hakk opp fra GT, men helt realistisk er nok ingen bilspill. En annen sak som irriterer meg med alle disse bilspillene er mangelen på skikkelig røyk. Jeg vil ha mer enn små dotter når jeg burner avgårde sidelengs.. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 joa, men forza er ganske dårlig simulert det også. det føles arkade aktig. (ja, har prøvd fanatec ratt). Forza vinner uansett konsollkrigen angående simulasjons kjøring. Jeg trur de fleste er enige i at Forza uansett ikke kan settes opp mot de største på PC, men at det er bedre en GT serien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå