keir Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Jeg holder på med en NTServer 4.0 og har noen spørsmål ang DHCP. Jeg kjører DHCP men jeg ønsker selvfølgelig at gateway og DNS servere skal settes opp på klientene når de logger seg på. Hvordan gjøres dette? Bruker man logon-scripts? Jeg er klar over at dette er skikkelige newbie-spørsmål, men jeg håper dere bærer over med meg. :oops: På forhånd takk for deres hjelp! Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hvis klientene er Windows XP kommer det ikke inn på NT 4.0 under DHCP. Da bør du heller bruke Windows XP som server og NT 4.0 som klient :-? Lenke til kommentar
keir Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Hvis klientene er Windows XP kommer det ikke inn på NT 4.0 under DHCP. Da bør du heller bruke Windows XP som server og NT 4.0 som klient :-? Det var synd. Jeg sitter i et lite kontornettverk og det er ikke mulig å benytte seg av 2000 server på grunn av kostnader, derfor blir den gamle ntserveren brukt. Noen migrering til 2000 er ikke planlagt. Hva hvis jeg setter opp en pc som dhcp-server? Er det mulig å sette opp en win 2000 pro eller win xp pro som dhcp-server? Må ikke denne ha et server-operativsystem for å kunne fungere som DHCP-server? På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå