ramlosa Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Endelig ferdig med eksamen folkens! Jeg valgte oppgave 5, men hadde tittelen "Ein farfar i livet", fordi jeg rakk ikke å endre den til noe bedre! Tror dere det gjør mye? Utrolig godt jobbet alle sammen! Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Jeg valgte oppgave 2. Følte det ble temmelig klisjé (fanget av en ond skurk osv osv). Fikk heller ikke sett så godt gjennom nynorsken. Og er 900 ord lite? Endret 24. mai 2013 av Diabetus Lenke til kommentar
Norskeksamen2013 Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Endelig ferdig! Da var 70% av eksamen unnagjort Jeg tok oppgave 2 i dag jeg og skrev om en gammel helt! Lenke til kommentar
andypandy123 Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Endret 24. mai 2013 av andypandy123 Lenke til kommentar
Eksamennorsk2013 Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 noen som kan vurdere denne teksten? oppgave 3 Den gule frakken Nå står eg her, med skalpellen i handa. Herfrå er det ingen veg tilbake. Tvilen begynte å spreie seg over meg. Hadde eg eigentleg lyst til å gjere dette? Vell, eg har ikkje noko val. Eg kunne ikkje skuffe den ventande folkemassen utanfor. Skalpellen skar seg sakte oppover hans svarte hud som ein jordplog. Den vesle guten vrei seg av den intense smerten som eg har påført han. Gamal jord ble skyvd til side for å kunne plante noe nytt. Dette var nytt for meg, for det pleier å være over før de begynner å skrike. Lufta i kjellaren var tung. Massiv. Skårsteinen guten ligger på er rød av inntørka blod frå alle dyra som hadde blitt slaktet der. Den blodrøde skårsteinen gikk i eitt med den rustne kjettingen som hald han fast i slaktarbordet. Guten vrei seg rundt. Kjettingen dansa. Dansa til melodien av fuktige bloddråper. «Kvifor gjer du dette mot meg? Eg har ikkje gjort noko, eg er uskyldig!» skreik guten med eit gråtkvalen hyl. Det dirra i øyrene mine. «hysj, hysj, hysj.» sa «Gultann» med eit ekkelt smil. Svarte, ekle tenner. Nesten alle afrikanarar har kvite tenner på grunn av deira svarte hud som skaper kontrast mot de kvite tennene, men ikkje på han her. Tennene hans symboliserte på ein måte personlegdommen hans. Ekkel og mørk. Det var i kvartfall det førstinntrykket eg fikk av han. Men det kan være mulig at eg ble påverka av det faktum at han kidnappa meg. Eller bare hans ekle utsjåande og den gebrokkne engelsken. Det var bare to dagar sida eg landa på Charles De Gaule flypass i Bermuda, i utkanten av byen De Gaule. Der eg ble møtt av nokon pent kledde afrikanske herrar. «Karl Johnson, er det deg?» sa «gultann.» «Ja» «Du kommer med oss.» «Nei, det kan eg dessverre ikkje» var alt eg klarte å si, før eg ble avbroten av at ein svart sekk ble tredd over hovudet mitt. Alt ble svart. «Du skal bli tatt med til vårt hovudkvarter for å gje oss ein tenast.» «Helten, helten, helten!» ble ropt av den ventande folkemengda utanfor. Heilt i takt med det dunkande hjartet til guten. Den livlause kroppen skapte kontrast mot det dunkande, livlige hjartet. Sjølve livet i ein skapning. Eg kuttet blodårene. Ein etter ein. Pulsen til guten ble tregare og tregare etter. Livet forsvann litt etter litt. Pusten stoppet. Roen senka seg. Stillhet. «kvar er det nye hjartet?» skreik eg til «Gultann» Inn rulla ein oransje, rusten tralle som bar det nye livet til guten. Hjartet. Det dunkande hjartet. «Gultann» står framfor folkemengda, med barnet i handa. Som i løvenes konge der apen hald stolt fram løvebarnet opp framfor mengda. Menneskjene jublar i ren glede der guten blir vist fram. «snart er det din tur.» sa ein av «Gultann’s» medhjelpar imens han ga meg ein gul frakk. «Den symboliserer…» «Eg veit godt kva den symboliserer.» sa eg med ein svært giftig tone. «Eg er ikkje ein gud, ikkje Jesus og heller ingen helt. Det eg gjorde mot guten var svært inhumant. Ingen har fortent ein hjarteoperasjon utan smertestillande.» I rent sinne kasta eg frå meg frakken og gjekk ut av leiren for godt. Åjj, dette var en meget bra gjennomført oppgave. Kanskje den er litt i korteste laget? Vil tippe du får 5 på den. Lenke til kommentar
Thomasdasd Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Jeg valgte oppgave 2. Følte det ble temmelig klisjé (fanget av en ond skurk osv osv). Fikk heller ikke sett så godt gjennom nynorsken. Og er 900 ord lite? Nei as, jeg hadde kun 500 ord og regner med 6er Lenke til kommentar
Lupinotuum Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Alle skal jo ha 4 dagers permisjon etter eksamen, og i tilegg skal vi ha planleggingsdag elns. Det tror jeg ikke skolen min har fått med seg ... Har kun fri på onsdag, mens matten har fri fire dager, og engelsken har fri tre. Så blir rett tilbake på mandag, og nå er det snart prøvemuntlig også, sukk. Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 Nei as, jeg hadde kun 500 ord og regner med 6er Kan du legge ut teksten din? Pleier du å få 6 i norsk? Det tror jeg ikke skolen min har fått med seg ... Har kun fri på onsdag, mens matten har fri fire dager, og engelsken har fri tre. Så blir rett tilbake på mandag, og nå er det snart prøvemuntlig også, sukk. ' Har dere ikke hatt prøvemuntlig enda? Lenke til kommentar
Submission Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Trodde alle hadde fri 4 dager etter eksamen, læreren vår sa ihvertfall noe om det. Lenke til kommentar
Lupinotuum Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Har dere ikke hatt prøvemuntlig enda? Nei, det kommer i litt seneste laget. Jeg skrev forresten oppgave 2. Det ble en utrolig barnslig tekst, men jeg følte jeg fikk vist frem nynorsken min ordentlig. Skrev 1200 ord, tror jeg, og satt ut hele tida! Takk for all hjelp i denne tråden! Lenke til kommentar
Thomasdasd Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Kan du legge ut teksten din? Pleier du å få 6 i norsk? ' Har dere ikke hatt prøvemuntlig enda? Ble røsket fra minnepinnen min i dag tidlig, så fikk ikke med meg teksten hjem. De ville heller ikke la meg få en ekstra kopi å ta med :/ Dumme lærere, ellers hadde jeg lagt den ut. Pleier vippe mellom 5 og 6 Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Ser det er mange her som får fri. Vi er kun en klasse her jeg bor, så 10. klassen er kun oppe i ett fag. Så vi har ikke fått en eneste fridag før eksamen. Dagen vi fikk heftet hadde vi vanlig skoledag frem til 13:00. Nå på eksamen måtte vi møte opp halv 9, vis ikke ble vi truet med stryk. Internett har vært avslått begge dagene. Vi skal heller ikke ha noen fridager frem til muntlig eksamen og vi slutter den 21. juni. Åja, bare for å toppe det hele skal vi ha ha prøvemuntlig eksamen i Norsk, Matte, Spansk, Engelsk og kanskje i Rle før selve muntlig eksamen. Dette blir gøy! Edit: Mattekarakteren er satt, så den presentasjonen skal jeg fullstendig drite i. Noe som kan bli ganske gøy. Kanskje starte fremføringen på Engelsk og si jeg trodde det var Spansk i dag Endret 24. mai 2013 av Mr Serious Lenke til kommentar
Fud-SB Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Gikk greit med meg. Satser på 5er. YOLO Lenke til kommentar
Victoria_Hes Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Mamma leser over eksamenen min nå og finner feil etter feil...jeg som trodde jeg hadde en grei oversikt på nynorsk der røyk 5eren.. 1 Lenke til kommentar
Thomasdasd Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Mamma leser over eksamenen min nå og finner feil etter feil...jeg som trodde jeg hadde en grei oversikt på nynorsk der røyk 5eren.. Glad mora mi ikke kan en dritt nynorsk xP 2 Lenke til kommentar
Submission Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Jeg hadde aldri gitt moren min eksamenen, hun vet ikke engang at jeg har eksamen. Tihi, vil ikke ha press på meg. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Burde ikke legge ut det dere skriver her pga plagiatkontroll. Vent til etter dere har fått det vurdert. Lenke til kommentar
digfil Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Var det noen som tok bilder av oppgavene eller husker de? haha Lenke til kommentar
Submission Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Var det noen som tok bilder av oppgavene eller husker de? haha Går du i 9? hehe 1 Lenke til kommentar
digfil Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Går du i 9? hehe Haha, nei! Må bare dobbeltsjekke oppgaven, for vet om noen som skrev feil oppgave, også fikk jeg litt panikk for vi mener ulike ting.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå