Meridies Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Føler at jeg har brukt alt for mye tid på forumet i dag, så tror nok jeg må logge av, også må jeg forberede meg til i morgen. Husk å legge dere tidlig i dag. Det går nok bra med alle sammen i morgen. Så jeg sier det igjen, god natt og lykke til! 2 Lenke til kommentar
Eksamennorsk2013 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Til noe annet, hva mat har dere med dere på eksamen? Her går det i druer, jordbær , vann , smoothie alt sunt osv Iste, druer, vann, salat. Også pleier jeg å ha en sjokolade, som jeg spiser på vei hjem. 1 Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Til noe annet, hva mat har dere med dere på eksamen? Her går det i druer, jordbær , vann , smoothie alt sunt osv Sånn Polly nøttegodt-greier, cola, vann, kjeks og brødskiver Lenke til kommentar
Thomasdasd Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Føler at jeg har brukt alt for mye tid på forumet i dag, så tror nok jeg må logge av, også må jeg forberede meg til i morgen. Husk å legge dere tidlig i dag. Det går nok bra med alle sammen i morgen. Så jeg sier det igjen, god natt og lykke til! Natta, lykke til! Og takk for alle tips Lenke til kommentar
Spicy Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Føler at jeg har brukt alt for mye tid på forumet i dag, så tror nok jeg må logge av, også må jeg forberede meg til i morgen. Husk å legge dere tidlig i dag. Det går nok bra med alle sammen i morgen. Så jeg sier det igjen, god natt og lykke til! Du er som en mamma for oss... haha, flere som er enige? 6 Lenke til kommentar
ramlosa Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Det du skriver trenger ikke å være originalt. Det kan være noe så kjedelig som å redde en unge fra vannet og fortsatt bli en bra novelle. Bare husk å ha mye skildringer hahhaha, sorry men det er så sant! Lenke til kommentar
Thomasdasd Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Til noe annet, hva mat har dere med dere på eksamen? Her går det i druer, jordbær , vann , smoothie alt sunt osv Vann, noe smørbrød som jeg aldri spiser, og snacks som druer og nøtter Du er som en mamma for oss... haha, flere som er enige? Ja as, helten vår <3 Lenke til kommentar
eesanne Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Du er som en mamma for oss... haha, flere som er enige? enig i det ^^ Lenke til kommentar
ramlosa Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Du er som en mamma for oss... haha, flere som er enige? Absolutt! Creds! Lenke til kommentar
Vihas097 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 nynorsk ejo ikje vanskli.. he bokmål imårga ej Lenke til kommentar
Lupinotuum Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Når det gjelder "noe" og "noen" på nynorsk har eg lest så mykje rart. Med entall virker det slik: Hokjønn: noka Hankjønn: nokon Inkjekjønn: noko Med flertall blir det vanskelegere. Nokre(?) seier at det er nokre i fortelende setningar, og nokon i spørjende setningar. Andre seier at det er nokon om personar og nokre om ting. Kva er rett? Og gjerne rett på nynorsken min, om dykk ser nokre (?) feil Lenke til kommentar
Frk.F Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Legger meg jeg også... Lykke til imorgen, folkens! Dette går så bra! Vil også takke alle som har gitt tips og veiledning på dette forumet, har gitt meg så mye hjelp!! VIS SENSOR HVA DU KAN!!! Lykke til ! Lenke til kommentar
Nerden. Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Føler at jeg har brukt alt for mye tid på forumet i dag, så tror nok jeg må logge av, også må jeg forberede meg til i morgen. Husk å legge dere tidlig i dag. Det går nok bra med alle sammen i morgen. Så jeg sier det igjen, god natt og lykke til! Heilt einig! Eg må slappe litt før eg legg meg. Trur ikkje det er så mykje meir eg kan forberede meg på; alt kommer ann på korleis oppgåvene blir i morgon. Men samstundes, lykke til i morgon! Når det gjelder "noe" og "noen" på nynorsk har eg lest så mykje rart. Med entall virker det slik: Hokjønn: noka Hankjønn: nokon Inkjekjønn: noko Med flertall blir det vanskelegere. Nokre(?) seier at det er nokre i fortelende setningar, og nokon i spørjende setningar. Andre seier at det er nokon om personar og nokre om ting. Kva er rett? Og gjerne rett på nynorsken min, om dykk ser nokre (?) feil Dette er riktig: Hankjønn: nokon Hokjønn: noka Inkjekjønn: noko Fleirtal: nokre, nokon Lenke til kommentar
Vihas097 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Når det gjelder "noe" og "noen" på nynorsk har eg lest så mykje rart. Med entall virker det slik: Hokjønn: noka Hankjønn: nokon Inkjekjønn: noko Med flertall blir det vanskelegere. Nokre(?) seier at det er nokre i fortelende setningar, og nokon i spørjende setningar. Andre seier at det er nokon om personar og nokre om ting. Kva er rett? Og gjerne rett på nynorsken min, om dykk ser nokre (?) feil Nokon om personar og nokre om ting er riktig. Fortelende: Forteljande Spørjende: Spørjande flertall: fleirtal Vanskelegere: Vanskelegare Hugs å ha -a isteden for å ha -e, viss du skjøna Lenke til kommentar
Alwayslover Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Du er som en mamma for oss... haha, flere som er enige? Helt enig!! hahah, litt morsomt egentlig Lenke til kommentar
Vihas097 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hva er det dere øver på folkens? Jeg har ikke øvd i hele dag, så kan jeg få noen tips? Lenke til kommentar
Nerden. Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Når det gjelder "noe" og "noen" på nynorsk har eg lest så mykje rart. Med entall virker det slik: Hokjønn: noka Hankjønn: nokon Inkjekjønn: noko Med flertall blir det vanskelegere. Nokre(?) seier at det er nokre i fortelende setningar, og nokon i spørjende setningar. Andre seier at det er nokon om personar og nokre om ting. Kva er rett? Og gjerne rett på nynorsken min, om dykk ser nokre (?) feil Ein anna ting angåande fleirtal. Bruk dokker i 2.person. Då kan du bruke "dokker" i både subjektsform og objektsform, mykje enklare. Når det gjelder "noe" og "noen" på nynorsk har eg lest så mykje rart. Med entall virker det slik: Hokjønn: noka Hankjønn: nokon Inkjekjønn: noko Med flertall blir det vanskelegere. Nokre(?) seier at det er nokre i fortelende setningar, og nokon i spørjende setningar. Andre seier at det er nokon om personar og nokre om ting. Kva er rett? Og gjerne rett på nynorsken min, om dykk ser nokre (?) feil Ein anna ting angåande fleirtal. Bruk dokker i 2.person. Då kan du bruke "dokker" i både subjektsform og objektsform, mykje enklare. Lenke til kommentar
Spicy Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Kommer nok til å savne dere litt etter at eksamen er over haha :c 5 Lenke til kommentar
eksamen2013 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Når det gjelder "noe" og "noen" på nynorsk har eg lest så mykje rart. Med entall virker det slik: Hokjønn: noka Hankjønn: nokon Inkjekjønn: noko Med flertall blir det vanskelegere. Nokre(?) seier at det er nokre i fortelende setningar, og nokon i spørjende setningar. Andre seier at det er nokon om personar og nokre om ting. Kva er rett? Og gjerne rett på nynorsken min, om dykk ser nokre (?) feil På nynorsk er dykk objektsform, medan de er subjektsform. Det vil seie at ein skriv slik: De ser nokre feil. (subjekt i setninga) Eg ser på dykk. (objekt i setninga) Ei full "ramse" går slik: Subjekt - Objekt Eg - meg Du - deg Han - han (honom) Ho - ho Det - det Vi - oss De - Dykk Dei - dei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå