Spicy Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Går eksamen utover standpunkt? Eksamenskaraker står som egne karakterer på kortet, dvs at de påvirker snittet ditt. Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Går eksamen utover standpunkt? Nei. Lenke til kommentar
ramlosa Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Nokon er riktig! Forresten! Du som er så frykteleg flink, eg har byrja på ei tekst som omhandlar ein augeblikkshelt i frå krigen. Korleis høyrdes den idea ut for dykk? (Shit, er kjempe dårlig i nynorsk..) Lenke til kommentar
Nerden. Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Dette er henta fra eit av dei dokumenta så eg gir credit til eigaren:) - Nokre og nokon: Nokre menneske er berre heilt sprø = KORREKT (Vanlig setning) Nokon menneske er berre heilt sprø = FEIL Er det nokon heime? = KORREKT (Spørresetning) Er det nokre heime? = FEIL Ein bruker også "nokon" ved nektande uttrykk. Eks: Eg tviler på at det kjem nokon geiter. Lenke til kommentar
negerslakt Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 al jeg sa er bare tull!!! beklager. jeg har ikke hatt norsk eksamen enda. sorry hvis jeg ga noen håp Lenke til kommentar
gen.nys Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hei, Interessant side. Mange gode tips. Jeg har ett spørsmål. Kom nettopp på at jeg skrev feil oppgavenummer på besvarelsen jeg leverte i dag (norsk skriftlig hovedmål). Gjorde oppgave 1, men presterte å skrive at jeg gjorde oppgave 3. Noen som har noen formening om dette kan trekke karakteren min ned? Det kommer helt tydelig frem at jeg har gjort oppg. 1 (siterer blant annet Bringsværd), men kan det ha noen innvirkning for det om? Hilsen en noe bekymret 10. klassing Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Forresten! Du som er så frykteleg flink, eg har byrja på ei tekst som omhandlar ein augeblikkshelt i frå krigen. Korleis høyrdes den idea ut for dykk? (Shit, er kjempe dårlig i nynorsk..) Eg har tenkt på det same! Lenke til kommentar
Tusseladd1 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Nei. Jo det gjør det! Karakteren på eksamen legges sammen med standpunkt før den deles på to Lenke til kommentar
Thomasdasd Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Forresten, viss de slit med å finn på ei forteljing, kan de berre velje ein liten del av ein film eller eit spel. Det kan skape veldig gode handlingar viss de bearbeider den. 1 Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Jo det gjør det! Karakteren på eksamen legges sammen med standpunkt før den deles på to Den deles ikke på to, men på antall karakterer du har lagt sammen! Og den legges ikke sammen med standpunkt. Eksamenskarakteren står som en egen standpunktkarakter. Endret 23. mai 2013 av Bassa. Lenke til kommentar
Spicy Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Kva er det dykk skal ta med dykk på ekamen. Kva slags notatar? Lenke til kommentar
Thomasdasd Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hei, Interessant side. Mange gode tips. Jeg har ett spørsmål. Kom nettopp på at jeg skrev feil oppgavenummer på besvarelsen jeg leverte i dag (norsk skriftlig hovedmål). Gjorde oppgave 1, men presterte å skrive at jeg gjorde oppgave 3. Noen som har noen formening om dette kan trekke karakteren min ned? Det kommer helt tydelig frem at jeg har gjort oppg. 1 (siterer blant annet Bringsværd), men kan det ha noen innvirkning for det om? Hilsen en noe bekymret 10. klassing I verste fall vil sensor mene at du ikke har besvart opgpaven og du kan få stryk Hvis du tydelig svarer på oppgaven som du faktisk skrev om, kan det hende at sensor merker feilen din, og du kan få en 4 i stedet for 5. Lenke til kommentar
Eksamennorsk2013 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Kva er det dykk skal ta med dykk på ekamen. Kva slags notatar? Eg har ikkje nokon notatar eg. Lenke til kommentar
Nerden. Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Er det nokon som har nokon gode ideer til novelleskriving? Lenke til kommentar
Thomasdasd Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Kva er det dykk skal ta med dykk på ekamen. Kva slags notatar? Maaaasse dokumentar om nynorsk reglar og tips til å skriv novelle Lenke til kommentar
ramlosa Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Eg har tenkt på det same! Flott! Satsar på at oppgåve treff i morgon. Hadde vore idyllisk Lenke til kommentar
krils Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Dette var en veldig bra artikkel, men du har desverre glemt noe vesentlig. Du har ikke drøftet kvinnelige og mannelige helter. Du har bare drøftet modelller. Om du skjønner. Detter blir uansett sikkert en 5/6 Tenkte over det! Tusen takk Lenke til kommentar
Submission Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Til noe annet, hva mat har dere med dere på eksamen? Her går det i druer, jordbær , vann , smoothie alt sunt osv Lenke til kommentar
gen.nys Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 I verste fall vil sensor mene at du ikke har besvart opgpaven og du kan få stryk Hvis du tydelig svarer på oppgaven som du faktisk skrev om, kan det hende at sensor merker feilen din, og du kan få en 4 i stedet for 5. Ja, ja, får bare håpe på det beste! Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Det du skriver trenger ikke å være originalt. Det kan være noe så kjedelig som å redde en unge fra vannet og fortsatt bli en bra novelle. Bare husk å ha mye skildringer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå