Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Eksamen i norsk 2013 10.trinn.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er henta fra eit av dei dokumenta så eg gir credit til eigaren:)

- Nokre og nokon:

Nokre menneske er berre heilt sprø = KORREKT (Vanlig setning)

Nokon menneske er berre heilt sprø = FEIL

Er det nokon heime? = KORREKT (Spørresetning)

Er det nokre heime? = FEIL

Ein bruker også "nokon" ved nektande uttrykk. Eks: Eg tviler på at det kjem nokon geiter.

Lenke til kommentar

Hei,

Interessant side. Mange gode tips.

Jeg har ett spørsmål. Kom nettopp på at jeg skrev feil oppgavenummer på besvarelsen jeg leverte i dag (norsk skriftlig hovedmål). Gjorde oppgave 1, men presterte å skrive at jeg gjorde oppgave 3.

Noen som har noen formening om dette kan trekke karakteren min ned? Det kommer helt tydelig frem at jeg har gjort oppg. 1 (siterer blant annet Bringsværd), men kan det ha noen innvirkning for det om?

Hilsen en noe bekymret 10. klassing

Lenke til kommentar

Forresten! Du som er så frykteleg flink, eg har byrja på ei tekst som omhandlar ein augeblikkshelt i frå krigen. Korleis høyrdes den idea ut for dykk? (Shit, er kjempe dårlig i nynorsk..)

Eg har tenkt på det same!

Lenke til kommentar

Jo det gjør det! Karakteren på eksamen legges sammen med standpunkt før den deles på to :wee:

Den deles ikke på to, men på antall karakterer du har lagt sammen! :) Og den legges ikke sammen med standpunkt. Eksamenskarakteren står som en egen standpunktkarakter.

Endret av Bassa.
Lenke til kommentar

Hei,

Interessant side. Mange gode tips.

Jeg har ett spørsmål. Kom nettopp på at jeg skrev feil oppgavenummer på besvarelsen jeg leverte i dag (norsk skriftlig hovedmål). Gjorde oppgave 1, men presterte å skrive at jeg gjorde oppgave 3.

Noen som har noen formening om dette kan trekke karakteren min ned? Det kommer helt tydelig frem at jeg har gjort oppg. 1 (siterer blant annet Bringsværd), men kan det ha noen innvirkning for det om?

Hilsen en noe bekymret 10. klassing

I verste fall vil sensor mene at du ikke har besvart opgpaven og du kan få stryk :p Hvis du tydelig svarer på oppgaven som du faktisk skrev om, kan det hende at sensor merker feilen din, og du kan få en 4 i stedet for 5.

Lenke til kommentar

Dette var en veldig bra artikkel, men du har desverre glemt noe vesentlig. Du har ikke drøftet kvinnelige og mannelige helter. Du har bare drøftet modelller. Om du skjønner. Detter blir uansett sikkert en 5/6

Tenkte over det! Tusen takk :D

Lenke til kommentar

I verste fall vil sensor mene at du ikke har besvart opgpaven og du kan få stryk :p Hvis du tydelig svarer på oppgaven som du faktisk skrev om, kan det hende at sensor merker feilen din, og du kan få en 4 i stedet for 5.

Ja, ja, får bare håpe på det beste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...