Eksamennorsk2013 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Vet noen om man kan finne igjen tekstene sine nå? Har min på minnepenn jeg! 1 Lenke til kommentar
blomsterhjerte Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 kan noe versåsnill å forklare kva Guttetur for Amundsen – dødskamp for Scott handlar om Lenke til kommentar
KamillaHanzen Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Vet noen om man kan finne igjen tekstene sine nå? Du finner den ikke igjen hvis du ikke har lastet den opp på itslearning eller ned på en minnepenn.. Du kunne jo ha skrevet den ut, hvis det var viktig for deg å ha den nå. kan noe versåsnill å forklare kva Guttetur for Amundsen – dødskamp for Scott handlar om Den handler kort om turen til Sydpolen som Roald Amundsen og Scott hadde. 1 Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Skulle gjerne vist frem stilen min for å se om dere mener den er like elendig som jeg synes, men det er ikke akkurat lett når de kobler ut internettet og nekter oss å ha med minnepenn... 1 Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Du finner den ikke igjen hvis du ikke har lastet den opp på itslearning eller ned på en minnepenn.. Du kunne jo ha skrevet den ut, hvis det var viktig for deg å ha den nå. Den handler kort om turen til Sydpolen som Roald Amundsen og Scott hadde. Kunne du ikke forklart kortere? 2 Lenke til kommentar
Thomasdasd Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Vi fikk kun være på den siden der vi skulle levere oppgaven og vi måtte også ta med minnepenn. Vi hadde adgang til ordnett.no også Bare skriv inn skolenavnet ditt som brukernavn og passord, funka med alle skolene i nærområdet hvor jeg bor Og hvis de ikke har kjøpt noen ordbøker der, kan du bare gå på "prøvetesting" elns. Men dette visste du sikkert Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Skulle gjerne vist frem stilen min for å se om dere mener den er like elendig som jeg synes, men det er ikke akkurat lett når de kobler ut internettet og nekter oss å ha med minnepenn... Det er jo ikke lov! Dere skal jo oppgi kilder osv. Hvordan gjorde dere det? Ble alle tvunget til å skrive kåseri og leserinnlegg? 2 Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hmm... mamma kjøper bokmål-nynorsk ordbok nu - kanskje hun er min helt? Hehe, nynorsken er ikke så farlig blant folka når vi har ordbok vel? Bare strukturen på fortellinga/novella og det å tenke objektivt - f.eks. Mooohahahaha nå skal jeg legge til vendepunktet! Slutt på alle disse kjedelige skildringene om supermann og catwoman! Nynorsk er et rent og skjært helvete, ordbok eller ei 2 Lenke til kommentar
susannakorp Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Noen som har ideer til historier i morgen? Som da selfølgelig skal inneholde en helt\helter Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Vi hadde adgang til ordnett.no også Bare skriv inn skolenavnet ditt som brukernavn og passord, funka med alle skolene i nærområdet hvor jeg bor Og hvis de ikke har kjøpt noen ordbøker der, kan du bare gå på "prøvetesting" elns. Men dette visste du sikkert Har prøvd det, men funka ikke. Spurte skolen om passord til ordnett.no, men det visste de ikke noe om. Så det blir bokmål-nynorsk ordboka på meg. 1 Lenke til kommentar
blomsterhjerte Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 kan noe forklarer kva historia Skammarens dotter eigentlig handlar opp? forstår ikkje den Lenke til kommentar
KamillaHanzen Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Kunne du ikke forklart kortere? Hahah, det er jo det teksten handler om.. Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Det er jo ikke lov! Dere skal jo oppgi kilder osv. Hvordan gjorde dere det? Ble alle tvunget til å skrive kåseri og leserinnlegg? Bak hver tekst i forberedelsesheftet stod det oppnevnt en kilde. Brukte bare dem Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 kan noe forklarer kva historia Skammarens dotter eigentlig handlar opp? forstår ikkje den Den handler om en jente som heter Dina. Hennes mor reiser bort, og hun må være igjen hjemme. Etter hvert blir hun tilkalt til det stedet hennes mor befinner seg i, fordi når hun ser inn i øynene så ser hun sannheten eller noe. Det handler stort sett ikke om så mye mer, men viktigste er kanskje kampen mot det gode og det onde, hvor Dina blir framstilt som en helt. Bak hver tekst i forberedelsesheftet stod det oppnevnt en kilde. Brukte bare dem Serr, glad jeg ikke går på deres skole... 1 Lenke til kommentar
Eksamennorsk2013 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Jeg er veldig spent på å få tilbake karakteren, da jeg de to siste tentamene har fått 5+ på sakteksten, men føler ikke det gikk så bra i dag. Lenke til kommentar
Frk.F Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hvordan vil dere forberede dere til i morgen? Har noen forresten noen ideer på hva slags oppgaver som kan komme? Lenke til kommentar
Norskeksamen2013 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Vi måtte dra ut nettverkskaplene og fikk ikke ha med minnepenn! de sjekket til og med notatene våre! Vi måtte skrive ned kildene på ark også skrive de inn.. Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Serr, glad jeg ikke går på deres skole... Føles urettferdig, ja. Dere har jo en stol fordel i forhold til oss, men det vet jo ikke sensor. Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Vi måtte dra ut nettverkskaplene og fikk ikke ha med minnepenn! de sjekket til og med notatene våre! Vi måtte skrive ned kildene på ark også skrive de inn.. Wtf? Vi fikk ta med alt på minnepenn og de sjekket ikke en gang. Kan liksom skrive hele novellen i dag og ta den med på minnepenn... Har dere spurt lærerne om dette? Det står jo ikke noe i eksamensveiledningen om at det ikke er lov å ha med minnepenn... Lenke til kommentar
Mææænus Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Vi måtte dra ut nettverkskaplene og fikk ikke ha med minnepenn! de sjekket til og med notatene våre! Vi måtte skrive ned kildene på ark også skrive de inn.. Wow, det var da virkelig strengt. Lærerne våre sjekket ikke noe, og jeg hadde med sikkert 10 ark og flere bøker + vi fikk bruke itslearning for å hente filer vi kunne se på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå