KamillaHanzen Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Du har ikke lyst til å forklare forskjellen vell? Forskjellen på forbilde og helt er at et forbilde er en du ser opp til på grunn av en spesiell egenskap den har. Forbilde: Slik som for eksempel Suarez, man ser opp til han på grunn av hans kunnskap og spesielle egenskaper i fotball. Jeg vil si at dette IKKE gjør han til en helt. En helt er mer en person som har gjort noe og endret historien på grunn av det han har gjort. (f.eks Fritjof Nansen. ) Det finnes flere typer helter: Hverdagshelter, som gjør gode ting i hverdagen har god moral og hjelper andre. Øyeblikkshelter: Gjør en god handling og blir hedret for det. Historiskehelter: Helter som gjør noe helte modig og endrer eller setter spor i historien på bakgrunn av sin handling. Suarez går vell ikke egentlig under en av disse helte kategoriene, så derfor vil jeg heller kalle han et forbilde enn en helt. Lenke til kommentar
Stale Cold Turkey Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Lykke til, alle sammen! Lenke til kommentar
KamillaHanzen Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Har noen eksempler på hverdagshelter og øyeblikkshelter?? Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Har noen eksempler på hverdagshelter og øyeblikkshelter?? Se i forberedelsesdelen? Lenke til kommentar
KamillaHanzen Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Se i forberedelsesdelen? Jeg mener personer, som ikke står i forberedelsesheftet Endret 23. mai 2013 av KamillaHanzen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Lykke til! Ikke lenge igjen nå og takk for en nyttig tråd. Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Stikker jeg nå, lang skolevei. Lykke til folkens! Lenke til kommentar
Vihas097 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Lykke til folkens..starter nå jeg!!Ææææh Lenke til kommentar
Priestley Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Ferdig!! Lettere enn jeg trodde Lenke til kommentar
Thomasdasd Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Ferdig as, endelig! Disposisjon funka fett nå Så jeg vedder på at minst 2/3 av dere valgte oppgave 6? Lenke til kommentar
Submission Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Herregud så vanskelig disse var kontra de ifjor. Ja jeg valgte oppgave 6, skrev en blanding av en debattartikkel og en artikkel. Lover ikke bra. Lenke til kommentar
Thomasdasd Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Herregud så vanskelig disse var kontra de ifjor. Ja jeg valgte oppgave 6, skrev en blanding av en debattartikkel og en artikkel. Lover ikke bra. Oppgave 6 kunne man skrive litt bredt da, flere ting man kunne besvare. Tror det går bra, hvis du klarte å svare på oppgaven. Og siden du fikk med egne meninger også! Endret 23. mai 2013 av Thomasdasd 1 Lenke til kommentar
digfil Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hvilken oppgave valgte dere? Jeg valgte 5! Lenke til kommentar
Thomasdasd Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hvilken oppgave valgte dere? Jeg valgte 5! 6 Lenke til kommentar
Thomasdasd Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Ahaha nå er det å komme på den sykeste historien noen sinne... om helter. Noen som har tenkt å skrive supermann om igjen? Eller kanskje vi skal skrive om et menneske som har en helt, og hvordan hun opplever kritikk fra andre? Jeg har tenkt å skrive den syykeste historien, som jeg og en kompis skal bruke i et spill. Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hvordan gikk eksamen i dag da folkens? Håper dere fikk det fikk skrevet en tekst som dere var godt fornøyde med! Forresten, hvordan var oppgavene? Lenke til kommentar
Vetleeee Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Har noen forslag til oppgaver som kan komme imorgen? Lenke til kommentar
Thomasdasd Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Har noen forslag til oppgaver som kan komme imorgen? Du har lese om Amundsen og Scott. Skriv ein skjønnlitterær tekst om korleis Amundsen kom fram til sydpolen. Edit: Skriv ein novelle om eit idol som opplever stort press. Skriv ein skjønnlitterær tekst som omhandlar ein antihelt. Endret 23. mai 2013 av Thomasdasd 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå