KatrinaS Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Hadde ikke tenkt det nei... Eller kanskje? Du kunne prøvd deg som skribent av noe slag? Når du skriver så bra, må du jo bruke det til noe. Slå til mens du har muligheten Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Du kunne prøvd deg som skribent av noe slag? Når du skriver så bra, må du jo bruke det til noe. Slå til mens du har muligheten Mulig... Jeg får ser hva finner på i sommer. Lenke til kommentar
Dukeshill Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Får dere også forberedelsesheftet på tirsdag? Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Får dere også forberedelsesheftet på tirsdag? Ja. Lenke til kommentar
Dukeshill Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Ja, er nok likt for alle... Her er veldig brae nynorske regler! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=956501 Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Det stemmer! De reglene er uvurderlige! Det var de som hjalp meg til 6-eren på nynorsk tentamen... Lenke til kommentar
Dukeshill Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Det stemmer! De reglene er uvurderlige! Det var de som hjalp meg til 6-eren på nynorsk tentamen... De hjelper kjempe mye ja.. Fikk ikke akkurat 6er, men 5er. Hjelper å skrive ned reglene man har behov for, itilegg til (som nevnt over) søke på ord man vet ofte skrives feil (Ctr. + H) (eks= man, hvis, ikke, en, de osv..) Kommer ikke på noen mer i slengen, men ja... Og Havardu: Du skriver sinnsykt bra; du fortjener virkelig 6erene dine. Lykke til så mye med matten... Så lenge det blir skjønnlitterær på bokmål overlever jeg... Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 De hjelper kjempe mye ja.. Fikk ikke akkurat 6er, men 5er. Hjelper å skrive ned reglene man har behov for, itilegg til (som nevnt over) søke på ord man vet ofte skrives feil (Ctr. + H) (eks= man, hvis, ikke, en, de osv..) Kommer ikke på noen mer i slengen, men ja... Og Havardu: Du skriver sinnsykt bra; du fortjener virkelig 6erene dine. Lykke til så mye med matten... Så lenge det blir skjønnlitterær på bokmål overlever jeg... Takk for det! Og kos deg med norsk! Lenke til kommentar
Jones97 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Vil du få to norsk karakterer? Jeg vil få to karakterer på eksamen, men de slås sammen til en karakter på vitnemålet Lenke til kommentar
Jones97 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Denne sidemåls tentamenen her fikk jeg 6 på... Og denne hovedmåls fikk jeg 6 på til jul. Hvordan/hvorfor fikk du fritak fra sidemål? Edit: Det skjedde visst ett eller annet rart med filene... Egentlig skal man bare få fritak fra nynorsk hvis man har behov for særskilt norskopplæring (special), men på mange skoler (spesielt i Oslo) får alle elever som har et annet morsmål fritak, inkludert meg hehe. Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg vil få to karakterer på eksamen, men de slås sammen til en karakter på vitnemålet Hvis man da får en 5-er og en 6-er, blir det da stående 5,5 på vitnemålet? Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg kom også opp i norsk. Er sånn passe fornøyd, men glad for at jeg har fritak i nynorsk slik at jeg kan skrive bokmål begge dagene Hvordan er det dere andre tenker å øve? Hvorfor får du fritak? Lenke til kommentar
Jones97 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Hvis man da får en 5-er og en 6-er, blir det da stående 5,5 på vitnemålet? Haha, nei sikkert ikke, men det er hvertfall det læreren vår har sagt Hvorfor får du fritak? Har ikke norsk som morsmål Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Det samme gjelder en venn av meg, men han må likevel ha nynorsk. Lenke til kommentar
Jones97 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Ja. Får folk her forbredelsesheftet på tirsdag? :O Læreren vår sa at vi får det på onsdag...?? Hvordan er det mulig, er det ikke like regler for alle? Det samme gjelder en venn av meg, men han må likevel ha nynorsk. Det er forskjellig fra skole til skole, men på skolen vår så er de ikke så strenge med dette. Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Kom opp i Norsk skriftlig selv, ganske skuffet. Har 5'er i bokmål og nynorsk, men føler bare ikke jeg får det til. Vi får forbredelsesheftet på Tirsdag her hvertfall. Flere som har "gamle" tekster fra tentamen de vil dele? Lenke til kommentar
Jones97 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Kom opp i Norsk skriftlig selv, ganske skuffet. Har 5'er i bokmål og nynorsk, men føler bare ikke jeg får det til. Vi får forbredelsesheftet på Tirsdag her hvertfall. Flere som har "gamle" tekster fra tentamen de vil dele? Hvilken dag har dere eksamen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Kom opp i Norsk skriftlig selv, ganske skuffet. Har 5'er i bokmål og nynorsk, men føler bare ikke jeg får det til. Vi får forbredelsesheftet på Tirsdag her hvertfall. Flere som har "gamle" tekster fra tentamen de vil dele? Slik: norsk, 5-er, forberedelsesheftet, tirsdag, i hvert fall. Bare hyggelig. Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Hvilken dag har dere eksamen? Vi har eksamen på torsdag og fredag neste uke, som alle andre som kom opp i norsk skriftlig gjorde(?). Slik: norsk, 5-er, forberedelsesheftet, tirsdag, i hvert fall. Bare hyggelig. Hehe, beklager da. Skal skjerpe meg til neste gang! Er bare litt slapp etter halv dags spansk prøve. Lenke til kommentar
Jones97 Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 spanskprøve* hahah sorry måtte bare Vi har også eksamen på torsdag og fredag neste uke, men alle bør vel få forberedelsesheftet samtidig da? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå