GlemskeGullfisk Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Berre hyggjeleg, puggar gramatikk sjølv no som ein hest fordi at rettskrivinga, for mykje "munnleg språk" og for mange parantesar er det som har trekt meg ned på tentamen. Hvis vi får oppgaver om kåseri, så passer det sikkert bra for deg. Hvis du liker å skrive muntlig. Kåseri er en muntlig sjanger. Der tar man opp et dagsaktuelt tema, men man bruker en del ironi, humor og overdivelser for å få fram meninga si ;D Lenke til kommentar
Norskeksamen2013 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Har noen funnet noen sitater om helter? Lenke til kommentar
Superrman Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Vet, det var en skrivefeil. Helt sant. Men takk for at du retter. Da husker jeg det i hvert fall! Ikkje noko problem, er jo flott dersom nokon går opp ein karakter p.ga betre rettskriving (Eg forstår at eg kan verke pirkete, men det er ikkje slemt meint. ) Endret 21. mai 2013 av Superrman Lenke til kommentar
Superrman Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Hvis vi får oppgaver om kåseri, så passer det sikkert bra for deg. Hvis du liker å skrive muntlig. Kåseri er en muntlig sjanger. Der tar man opp et dagsaktuelt tema, men man bruker en del ironi, humor og overdivelser for å få fram meninga si ;D Eg har prøvd å skrive kåseri, men det gjekk ikkje så veldig bra...Eg likar eigentleg å skrive artiklar, fordi at eg har vanlegvis ein del faktakunnskap om emna og klarer å drøfte for og imot ganske bra, men eg har litt for mykje munnleg språk i forhold til korleis ein artikkel bør vere... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Feil målform ? Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Ikkje noko problem, er jo flott dersom nokon går opp ein karakter p.ga betre rettskriving (Eg forstår at eg kan verke pirkete, men det er ikkje slemt meint. Håper det ikke overrasker deg, men jeg får toppkarakter i nynorsk. Tekstene jeg leverer inn er som oftest feilfrie og har jeg nynorskfeil så er det skrivefeil( for eksempel kostbarhitene isteden for kostbarheitene), selv om jeg har hatt noen feil nå. Lenke til kommentar
JRødningen Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Bindeord! For det første For det andre På den ene siden Alt i alt Viktigere er at bla bla bla, men viktigst bla bla bla Uansett Faktum er at Selv om I tillegg Til å begynne med Med andre ord Alt i alt Først og fremt er det viktig å avklare hva bla bla bla betyr Men Og Eller Ens Imens Dessuten Dersom Til slutt Til å begynne med er det viktig å avklare hva ... betyr Likevel Derimot Selv om For eksempel Blant annet Vi kan konkludere med Som en følge av dette Til tross for at Videre Siden Likevel Først og fremst Hovedsakelig Spesielt Et viktig moment Som allerede nevnt Som tidligere nevnt Vi kan avslutte med å si at Nydelig Takker så mye! Lenke til kommentar
Superrman Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 ? Vi diskuterte nynorsk gramatikk, så i den samanhengen var ikkje bokmålregelen din til stor nytte 1 Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Nydelig Takker så mye! Bare hyggelig. Lenke til kommentar
_skolebruker_ Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Fant disse sitatene om helter på ordtak.no, men skjønner ikke hva som menes med noen av de. Jeg er helt sinnsykt dårlig til å analysere og å forstå sånne ting, så er det noen her som er flinke til det og som vil forklare meg ? "En helt er ikke modigere enn en vanlig mann, men han er modig i fem minutter lenger." "Vis meg en helt, og jeg skal skrive en tragedie." "En mann kan ikke alltid være en helt, men han kan alltid være en mann." "Dagens idol skyver gårsdagens helt ut av tankene våre i påvente av morgendagens etterfølger." Lenke til kommentar
Superrman Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Håper det ikke overrasker deg, men jeg får toppkarakter i nynorsk. Tekstene jeg leverer inn er som oftest feilfrie og har jeg nynorskfeil så er det skrivefeil( for eksempel kostbarhitene isteden for kostbarheitene), selv om jeg har hatt noen feil nå. Neida, sidan du brukar så mykje tid på dette, så forventa eg nok at du hadde toppkarakter, og eg forstår at man har enkelte skrivefeil her når man ikkje skriv stil Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Vi diskuterte nynorsk gramatikk, så i den samanhengen var ikkje bokmålregelen din til stor nytte Eh, lol… Det er jo akkurat samme regel i nynorsk. Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Fant disse sitatene om helter på ordtak.no, men skjønner ikke hva som menes med noen av de. Jeg er helt sinnsykt dårlig til å analysere og å forstå sånne ting, så er det noen her som er flinke til det og som vil forklare meg ? "En helt er ikke modigere enn en vanlig mann, men han er modig i fem minutter lenger." "Vis meg en helt, og jeg skal skrive en tragedie." "En mann kan ikke alltid være en helt, men han kan alltid være en mann." "Dagens idol skyver gårsdagens helt ut av tankene våre i påvente av morgendagens etterfølger." Kjempe bra, men hvis du kunne lagt ut kilden( ja, vet det er ordtak.no) så hadde det vært perfekt! Lenke til kommentar
Jones97 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Tror dere jeg kan skrive om en kvinne som kjempet for kvinnenes rettigheter i er muslimsk land? Altså en helt og et forbilde for mange kvinner. Endret 21. mai 2013 av Jones97 Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Tror dere jeg kan skrive om en kvinne som kjempet for kvinnenes rettigheter i er muslimsk land? Ja, men siden du får en oppgavebestilling, tror jeg det blir mer sentralt å skrive om for eksempel Aung san suu Kyi. Lenke til kommentar
Superrman Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Fant disse sitatene om helter på ordtak.no, men skjønner ikke hva som menes med noen av de. Jeg er helt sinnsykt dårlig til å analysere og å forstå sånne ting, så er det noen her som er flinke til det og som vil forklare meg ? "En helt er ikke modigere enn en vanlig mann, men han er modig i fem minutter lenger." "Vis meg en helt, og jeg skal skrive en tragedie." "En mann kan ikke alltid være en helt, men han kan alltid være en mann." "Dagens idol skyver gårsdagens helt ut av tankene våre i påvente av morgendagens etterfølger." Dei tre første sitata handlar vel om at heltar ikkje er like spesielle og fantastiske som alle trur, men at dei eigentleg er ganske vanlege personar. Når det gjeld det siste sitatet så veit ikkje eg heilt sjølv... Lenke til kommentar
_skolebruker_ Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Kjempe bra, men hvis du kunne lagt ut kilden( ja, vet det er ordtak.no) så hadde det vært perfekt! http://www.ordtak.no/index.php?v=sitat&emne=Helt Lenke til kommentar
Norskeksamen2013 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Kjempe bra, men hvis du kunne lagt ut kilden( ja, vet det er ordtak.no) så hadde det vært perfekt! http://www.ordtak.no/index.php?v=sitat&emne=Helt Lenke til kommentar
Dukeshill Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Bare hyggelig Takk, det betyr mye Hvis dere vil, så kan jeg legge ut en ctrl+h liste. Men da må jeg se at det er mange som vil JAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
JRødningen Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 "Å" kan jo bare brukes foran ord i infinitiv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå