Meridies Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Bare hyggelig. Vil bare minne opp at det i denne sammenhengen (tid) er valgfritt mellom ennå/enda, men når det anvendes forsterkende (han var enda større), er kun enda lovlig. Det visste jeg faktisk! Lenke til kommentar
jegkomoppinorsk! Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 På norsk- og engelsktentamen fikk vi lov til å bruke ordnett.no. Det var den eneste nettsiden som fungerte, så vi hadde altså svært begrenset tilgang til internett. Jaja, samme det*sjalu :3* håper for din del at dere får lov ^^ Lenke til kommentar
GlemskeGullfisk Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Eg skulle ønskje eg hadde nynorsk som hovudmål. Eller at heile noreg hadde berre eit skriftspråk... (nå kan dokker sjå kor dårleg eg er i nynorsk ) Lenke til kommentar
Superrman Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Eg skulle ønskje eg hadde nynorsk som hovudmål. ynskje, ikkje ønskje for å vere heil-nynorsk Lenke til kommentar
Superrman Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Eller at heile noreg hadde berre eitt skriftspråk... (nå kan dokker sjå kor dårleg eg er i nynorsk ) Lenke til kommentar
Jones97 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Jaja, samme det*sjalu :3* håper for din del at dere får lov ^^ Haha forresten så kom jeg på en ting. Vi hadde også tilgang til fronter, siden vi skulle levere oppgaven på fronter, så derifra kunne vi sende mail til hverandre (frontermail) Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Eller at heile noreg hadde berre eit skriftspråk... (nå kan dokker sjå kor dårleg eg er i nynorsk ) Den eneste feilen jeg ser nå, er at du skrev Noreg med liten bokstav, og at nå=no på nynorsk. Eller så er det riktig. Det er ikke ut som om du er dårlig i nynorsk, for å si det sånn. Men viss Noreg, berre skulle ha eit skriftsrpåk, skulle eg ynskje at det eine skriftspråket var nynorsk! Endret 21. mai 2013 av Bassa. Lenke til kommentar
jegkomoppinorsk! Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Haha forresten så kom jeg på en ting. Vi hadde også tilgang til fronter, siden vi skulle levere oppgaven på fronter, så derifra kunne vi sende mail til hverandre (frontermail) Såpass ja? Hehe, når du sa det, så kom jeg på at vi kunne ha gjort det samme på It'sLearning, men tror ikke noen kom på det :3 Lenke til kommentar
Superrman Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Den eneste feilen jeg ser nå, er at du skrev Noreg med liten bokstav, og at nå=no på nynorsk. Eller så er det riktig. Det er ikke ut som om du er dårlig i nynorsk, for å si det sånn. Men viss Noreg, berre skulle ha eit skriftsrpåk, skulle eg ønskje at det eine skriftspråket var nynorsk! Dersom du kan seie "eitt einaste xxxxx" (I dette tilfellet eitt einaste skriftspråk) så skal det vere eitt og ikkje eit på nynorsk Lenke til kommentar
GlemskeGullfisk Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Den eneste feilen jeg ser nå, er at du skrev Noreg med liten bokstav, og at nå=no på nynorsk. Eller så er det riktig. Det er ikke ut som om du er dårlig i nynorsk, for å si det sånn. Men viss Noreg, berre skulle ha eit skriftsrpåk, skulle eg ønskje at det eine skriftspråket var nynorsk! Vi får lov til å velge mellon no/nå når vi skriver, men men. det er iallefall det lærereren våres sier.. Endret 21. mai 2013 av GlemskeGullfisk Lenke til kommentar
Norskeksamen2013 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Noen viktige ord som er lurt å ta med når man skal skrive en artikkel: Drøfte Diskutere Jeg skal ta for meg ulike sider ved… Mange mener at… Jeg henviser til et leserinnlegg i På den ene siden… Jeg oppsummerer/konkluderer med… Eg oppsummerer/konkluderer med… Sett fra mitt ståsted.. Sett fra min ståstad.. Noen forskerer mener at… Nokre forskarar meiner at… Dessuten, imidlertid, i tillegg til. På bakgrunn av… Nyere forskning viser at… For det første, for det andre… Det viktigste Nesten like viktig Mindre betydning… En årsak til dette er En konsekvens av dette er Derfor Fordi Men Derimot Før/nå I motsetning til Imidlertid Likevel http://www.linksidene.no/Minskole/vormedal/pilot.nsf/ntr/97A1FDD7DB89417BC12579C0003DF2BC/$FILE/Artikkel_kjemnnetgn_oppbygging.pdf Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 ynskje, ikkje ønskje for å vere heil-nynorsk Haha, takk. Men tror ikkje sensor trekkjer for det. Har spurt læraren min om nettopp dette. Lenke til kommentar
Superrman Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Vi får lov til å velge mellon no/nå når vi skriver, men men. det er iallefall det lærerern våres sier.. Dersom eg hadde skrevet nå på ein nynorskstil med min lærar, så hadde det blitt feil... Dette har nok med å gjere at eg har nynorsk som hovudmål, og at læraren min er ein tilhengar av den "gamle" nynorsken, der nå ikkje er lov å skrive Lenke til kommentar
GlemskeGullfisk Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Dersom du kan seie "eitt einaste xxxxx" (I dette tilfellet eitt einaste skriftspråk) så skal det vere eitt og ikkje eit på nynorsk å takk, nå lærte jeg noe nytt i dag også gitt ^^ Lenke til kommentar
Superrman Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 å takk, nå lærte jeg noe nytt i dag også gitt ^^ Berre hyggjeleg, puggar gramatikk sjølv no som ein hest fordi at rettskrivinga, for mykje "munnleg språk" og for mange parantesar er det som har trekt meg ned på tentamen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Ett skal anvendes i sammenhenger hvor dere hadde skrevet én, men hvor altså intetkjønn er det korrekte å anvende. Endret 21. mai 2013 av Slettet-w7DZlO15 Lenke til kommentar
MarQur Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Noen språklige virkemidler *Sammenligning *Metafor *Symbol *Besjeling * Klisjé *Allusjon *Ironi Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Dersom du kan seie "eitt einaste xxxxx" (I dette tilfellet eitt einaste skriftspråk) så skal det vere eitt og ikkje eit på nynorsk Vet, det var en skrivefeil. Helt sant. Men takk for at du retter. Da husker jeg det i hvert fall! Lenke til kommentar
Superrman Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Ett skal anvendes i sammenhenger hvor dere hadde skrevet én, men hvor altså intetkjønn er det korrekte. Feil målform Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå