Chriss123 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Har noen noen ideer om hva en sakpreget tekst med tema heilt helt kan handle om? Hjeelp! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Hater Norsk Eksamen 2013! Norskeksamen. Hvorfor hater du det? Lenke til kommentar
ekathrin Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Hva får dere lov til å ha med av hjelpemidler? Læreren vår sier at vi bare får ha med stikkord og bøker som lærebok og ordbok. Dvs. ikke sammensatte tekster eller romaner.. kunne gjerne tenke meg å ha med et par tekster som inspirasjon Lenke til kommentar
Chriss123 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Hva får dere lov til å ha med av hjelpemidler? Læreren vår sier at vi bare får ha med stikkord og bøker som lærebok og ordbok. Dvs. ikke sammensatte tekster eller romaner.. kunne gjerne tenke meg å ha med et par tekster som inspirasjon Vi får lov å ha med alle hjelpemidler uten kommuniserbare så klart Lenke til kommentar
Hedds Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Vi får lov å ha med alle hjelpemidler uten kommuniserbare så klart Det er lov til å ha med alt, unntatt kommuniserbare midler som mobil osv.. Så sammenhengende tekser er lov. Det er det for alle! Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 Okey, her tenker jeg at vi kan hjelpe hverandre med ideer til artikkel( det vi skal skrive først). Hvis alle kommer med et stikkord som er knyttet til temaet, vil det bli lettere å komme på hva man kan skrive om . Dere kan komme med flere stikkord hvis dere ønsker. Jeg starter; Forbilde Neste person fortsetter lista, så hjelper vi hverandre! Lenke til kommentar
AHO97 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Norskeksamen. Hvorfor hater du det? Vanskelig tema, sløst halve dagen på å ha gjort andre ting enn det som jeg skulle. Snart hjem om 30 minutter da Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Har dere fått vite hva årets tema er ennå? Lenke til kommentar
Lupinotuum Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Jeg synes dette temaet høres spennende ut, jeg! Jeg har allerede vært og robbet biblioteket for et par bøker eller ti knyttet til temaet, og nå skal jeg lese grundig gjennom hele forberedelsesheftet. Det hadde jo vært morsomt å overaske sensor litt, og ikke skrive helt hva han/hun forventer å lese. Har dere gjort dere opp noen tanker rundt hva slags temaer det nok blir forventet at vi tar opp? Hundreårsjubileet for kvinners stemmerett er jo ganske aktuelt, og det er vel noen helter man kan knytte det opp mot? Lenke til kommentar
AHO97 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Okey, her tenker jeg at vi kan hjelpe hverandre med ideer til artikkel( det vi skal skrive først). Hvis alle kommer med et stikkord som er knyttet til temaet, vil det bli lettere å komme på hva man kan skrive om . Dere kan komme med flere stikkord hvis dere ønsker. Jeg starter; Forbilde Neste person fortsetter lista, så hjelper vi hverandre! Ære Endret 21. mai 2013 av AHO97 Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Jeg synes dette temaet høres spennende ut, jeg! Jeg har allerede vært og robbet biblioteket for et par bøker eller ti knyttet til temaet, og nå skal jeg lese grundig gjennom hele forberedelsesheftet. Hvilke bøker har du lånt, og hvordan er dem knyttet til tema? Det hadde jo vært morsomt å overaske sensor litt, og ikke skrive helt hva han/hun forventer å lese. Har dere gjort dere opp noen tanker rundt hva slags temaer det nok blir forventet at vi tar opp? Helt enig med det du skriver om å overraske sensor. Når vi først snakker om vurderingen av teksten, kan det være lurt å ikke skrive så langt. Sensor skal rette ganske mange eksamener, og da tror jeg ikke h*n vil fryde seg hvis h*n får 100 tekster på 6 sider hver. Jeg tenker at vi vil få i hvert fall en oppgave til hvert av undertemaene i forberedelsesheftet. Som en oppgave som er knyttet til hverdagshelten, en til antihelten, en til den historiske helten og en til øyeblikks- helten. Egenskaper Det hadde vært fint hvis alle tar med stikkordene ovenfor. Forbilde Ære Egenskaper Status Endret 21. mai 2013 av Bassa. Lenke til kommentar
MaggenD Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Forbilde Ære Egenskaper Pioner Lenke til kommentar
Dukeshill Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Okey, her tenker jeg at vi kan hjelpe hverandre med ideer til artikkel( det vi skal skrive først). Hvis alle kommer med et stikkord som er knyttet til temaet, vil det bli lettere å komme på hva man kan skrive om . Dere kan komme med flere stikkord hvis dere ønsker. Jeg starter; Forbilde Neste person fortsetter lista, så hjelper vi hverandre! Hmm.. Er litt tom for ideer? antihelt og mot (kom ikke på noe mer...) Endret 21. mai 2013 av Dukeshill Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Forbilde Ære Egenskaper Status Pioner Antihelt/helt Hverdagshelt(Mamma) Pioner Hva mener du med pioner? Endret 21. mai 2013 av Bassa. Lenke til kommentar
Hedds Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Forbilde Ære Egenskaper Status Pioner Antihelt/helt Hverdagshelt(Mamma) Historisk helt (eks Gandhi) Lenke til kommentar
MaggenD Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Forbilde Ære Egenskaper Status Pioner Antihelt/helt Hverdagshelt(Mamma) Hva mener du med pioner? Slik som Amundsen. Den første til å gjøre noe. De kan være helter for oss. Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Sportshelter (Usain Bolt, Ronaldinho) som er idoler/forbilder. Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 21. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Slik som Amundsen. Den første til å gjøre noe. De kan være helter for oss. Takk, prøvde å finne en god definisjon, men din er herved den beste Forbilde Ære Egenskaper Status Pioner Antihelt/helt Hverdagshelt(Mamma) Historisk helt (eks Gandhi, Rosa Parks, Aung San Suu Kyi) Berømmelse Sportshelter (Usain Bolt, Ronaldinho) som er idoler/forbilder Endret 21. mai 2013 av Bassa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå