Meridies Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Tusen takk! Må så klart huske å sette prøve hvis jeg er usikker.. Men på editen din [ 2(r^2 * 3,14) < 1320 cm^2 ] er det vel ikke? De to pizzaene skal jo være større enn 1320 cm^2 (som oppgaven sier), så blir vel 2(r2 * 3,14) > 1320 cm2, så oppgaven skyter seg selv i benet, for da er det jo klart at pizzaene ikke passer Jeg husker bare at for eksempel x<5 betyr at x er større enn fem. Husker på barneskolen at vi kalte det for et krokodilletegn. x<5 vil da bety at x ''spiser 5'' fordi tallet er større. Hm, nå ble jeg virkelig usikker... Lenke til kommentar
TheKing97 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) Oisann.. Det som er er at krokodillen står i mellom f.eks 2 og 3, og da spiser han det største (3). Eller ei jente som har mye å velge og vrake i angående cm, if you catch my drift... Altså mange måter å si det på, men det er å gå etter det største.. 2 < 3 3 > 2 3 = 3 x > 4 osv osv. Endret 17. mai 2013 av TheKing97 Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 17. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2013 Da er en oppdatert førstepost på plass folkens! Håper alle har hatt en flott 17. maifeiring! 2 Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) Oisann.. Det som er er at krokodillen står i mellom f.eks 2 og 3, og da spiser han det største (3). Eller ei jente som har mye å velge og vrake i angående cm, if you catch my drift... Altså mange måter å si det på, men det er å gå etter det største.. 2 < 3 3 > 2 3 = 3 x > 4 osv osv. Så det er ikke det samme? Det kan sikkert stemme Da gir det mening. Tenk at vi diskuterer krokodilletegn på en matteeksamenstråd Endret 17. mai 2013 av Bassa. Lenke til kommentar
TheKing97 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Kilde: http://www.matematikk.net/kunloeft/1T/ulikheter1t.php x > y leses ”x er større enn y”x < y leses ” x er mindre enn y” Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Kilde: http://www.matematik...ulikheter1t.php Takk, jeg tror på deg. Du trenger ikke kilder for å bevise det. Nå var det jeg som tok feil Lenke til kommentar
TheKing97 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Takk, jeg tror på deg. Du trenger ikke kilder for å bevise det. Nå var det jeg som tok feil Var ikke for å ''slå ned på deg'', men gi deg en link hvis det var noe du lurte på rundt ulikhetstegnet o.l. ^^ Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Var ikke for å ''slå ned på deg'', men gi deg en link hvis det var noe du lurte på rundt ulikhetstegnet o.l. ^^ Jeg skjønte selvfølgelig det. Takk igjen Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 17. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2013 På dokumentet som er vedlagt i førstepost er ikke det gylne snitt nevnt. Siden det har blitt spurt en del rundt dette på tidligere eksamener, nevner jeg for dere nå at det kan være lurt å se litt på dette også. 1 Lenke til kommentar
Uer1000 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Det gjør mattelærerne våre også! Setter virkelig pris på lærere som vil det aller beste for elevene sine! Så sant, så sant. Vi burde vel nesten gitt de noe i "gave"? Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Så sant, så sant. Vi burde vel nesten gitt de noe i "gave"? Ja, det er sjelden man har snille lærere. Mattelæreren( matteeksamensveilederen) skal også hjelpe de som har kommet opp på mandag tror jeg Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 17. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2013 Så sant, så sant. Vi burde vel nesten gitt de noe i "gave"? Ja, noen av dem hadde virkelig fortjent det.Nå viser det seg faktisk at alle tre mattelærerne stiller i morgen også! #respekt Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Dere er utrolig heldige ! Mye verre å ha to kjedelige eksamener enn en kjekk eksamen Bruk tiden og tenk logisk, det enkle er av og til rett Det å bruke hjernen som ved å regne mattematikk er rett og slett magisk, ufattelig befriende å klare en oppgave, spesielt om man har jobbet hardt med den 3 Lenke til kommentar
Uer1000 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Ja, noen av dem hadde virkelig fortjent det. Nå viser det seg faktisk at alle tre mattelærerne stiller i morgen også! #respekt Vurdere å kjøpe boken "Da matematikken ble til" (som en annen her på forumet anbefalte) til min lærer, men det er vel verre med du som har tre lærere. Kanskje du kan bake en kake? Ja, det er sjelden man har snille lærere. Mattelæreren( matteeksamensveilederen) skal også hjelpe de som har kommet opp på mandag tror jeg Respekt for dem. Du burde vel kanskje gi dem en "gave" du óg? Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 17. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2013 Vurdere å kjøpe boken "Da matematikken ble til" (som en annen her på forumet anbefalte) til min lærer, men det er vel verre med du som har tre lærere. Kanskje du kan bake en kake? Respekt for dem. Du burde vel kanskje gi dem en "gave" du óg? De hadde utvilsomt fortjent det, så jeg får se om jeg får med meg noen klassekamerater på ett eller annet... Lenke til kommentar
Uer1000 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 De hadde utvilsomt fortjent det, så jeg får se om jeg får med meg noen klassekamerater på ett eller annet... Høres ut som en god plan! Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Respekt for dem. Du burde vel kanskje gi dem en "gave" du óg? Lærerne våres har fått gave av meg(klassen). Det var jeg samlet inn penger 2 Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 17. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2013 Lærerne våres har fått gave av meg(klassen). Det var jeg samlet inn penger Samlet du inn penger til lærerne? Lenke til kommentar
Hhaugh Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Jeg blander meg inn her jeg! Flott initiativ å starte et slikt forum. Og god lesing for oss som har kommet opp i matte. Gleder meg til å lese videre! Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Samlet du inn penger til lærerne? Jepp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå