Ziro Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Unnskyld for det sene svaret, men varslene på diskusjon.no ser ut til å være litt sene også... Uansett, dette er hvordan jeg gjorde oppgaven. Det er sikkert en bedre måte å gjøre den på, men denne fungerte iallefall. Beklager evt. slurv... Alternativ link til bilde: http://i.imgur.com/CuldCtA.png skulle vi regne om r til 5,0 slik det var i de forrige oppgavene ? Jeg fant bare arealene, uttrykt med r og pi, og jeg fikk svaret r^2/2 Lenke til kommentar
Il-Sung Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Korleis fekk dokker til å finne D i trapesen i konstruksjonsoppgåva? Lenke til kommentar
TurboHarald Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Det jeg lurer på er om hun sparte på flere poster? Altså 275 kr i renter og 275 kr i terminbeløp, men hva er egentlig terminbeløpet nå igjen.. Hvis det er avdrag + renter, så er jo svaret 275 kr... Herregud, dette blir 5er pga slurv.. Edit: Ser nå at vi lærte at 20 = 1, hadde blanda med 21 Hvis jeg ikke tar feil, så sto det tydelig at det bare var renten som ble mindre? skulle vi regne om r til 5,0 slik det var i de forrige oppgavene ? Jeg fant bare arealene, uttrykt med r og pi, og jeg fikk svaret r^2/2 x2, men det ble bare masse tull i slutten når jeg skulle legge sammen formlene. Får vel 1 av 3 poeng, tenker jeg. Lenke til kommentar
KNUSK10 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Hvem har fått riktig på den oppgaven egentlig? Jeg bare lurer Denne hadde eg rett..... Men egentlig ganske merkelig... Alle potenser som er opphøyd i null er ALLTID 1, UANSETT grunntall Endret 21. mai 2013 av KNUSK10 Lenke til kommentar
Il-Sung Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Denne hadde eg rett..... Men egentlig ganske merkelig... Alle potenser som er opphøyd i null er ALLTID 0, UANSETT grunntall Alle potensar opphøgd i null er éin. Lenke til kommentar
KNUSK10 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Alle potensar opphøgd i null er éin. Selvfølgelig! Br det er noen som passer på! :-D SLURV!!!!! Lenke til kommentar
VikingF Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Denne hadde eg rett..... Men egentlig ganske merkelig... Alle potenser som er opphøyd i null er ALLTID 0 1, UANSETT grunntall Neida, det er bare logisk, og her er beviset: a^0 = a^(x-x) = a^x/a^x = 1 (fordi et tall dividert med seg selv (i dette tilfellet a^x) alltid er 1). Lenke til kommentar
johan1 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Jeg tror ikke du får tilbake selve eksamen Bare karakteren på vitnemålet... Men om man vil klage, så kan man se gjennom den med en lærer, ikke sant? Er jo kjipt å ikke få den igjen, kunne hvertfall vært greit å se på den. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Men om man vil klage, så kan man se gjennom den med en lærer, ikke sant? Er jo kjipt å ikke få den igjen, kunne hvertfall vært greit å se på den. Du kan ikke bare klage uten grunn. Læreren din gir beskjed om du bør klage. Lenke til kommentar
johan1 Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Læreren sa at hvis man ikke er helt fornøyd, kan man se gjennom og vurdere om man vil klage. Lenke til kommentar
ja takk Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Læreren sa at hvis man ikke er helt fornøyd, kan man se gjennom og vurdere om man vil klage. det er helt sant. hvis du bestemmer deg at du vil klage får du se oppgaven din først. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Læreren sa at hvis man ikke er helt fornøyd, kan man se gjennom og vurdere om man vil klage. Da er det andre regler enn det vi operer med. Lenke til kommentar
TheKing97 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Korleis fekk dokker til å finne D i trapesen i konstruksjonsoppgåva? Et trapes har to parallelle linjer. Siden vinkel ABC er 90 grader, kan du bare lage en 90 grader fra linja BC. Hvor denne linja treffer vinkel BAD, settes D. Trapeset ABCD er den søkte. 1 Lenke til kommentar
MatteMann Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Da var eksamen 2013 endelig unnagjort! Følte jeg fikk til alle oppgavene, og er rimelig sikker på at jeg gjorde dem rett.. Som flere har sagt syntes jeg Del 1 var litt mer omfattende enn tidligere år, mens Del 2 kanskje var litt enklere? Uansett, godt fornøyd Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 matte eksamen 10. kl V2013 MAT0010_Matematikk_Del_1_BOKMÅL_V13.pdf MAT0010_Matematikk_Del_2_BOKMÅL_V13.pdf Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Er andregradsfunksjoner pensum for 10. klasse nå? Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Er andregradsfunksjoner pensum for 10. klasse nå? trur jeg ikke - de bruker vel geogebra/kalkis på del 2, tenker jeg... Lenke til kommentar
TheKing97 Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!! 6er! :D Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!! 6er! :D WOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GRATULERER SÅ MYE! :w00t: Endret 18. juni 2013 av Bassa. 2 Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!! 6er! :D Det er jo fucktastic! Må man vente på vitnemålet, eller kan man finne det på internett? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå