Harald Gjerholm Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Flott bilde av flott natur. Syns personlig det trenger en justering. Jeg har kjørt dem en rask runde i Photomatix en runde med 3 eks. uten å legge for mye arbeid i det. Du kan jo se selv. Bildene er lagt inn på Prøverommet. Endret 15. mai 2013 av Harald Gjerholm Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Vakre bilder - motiver jeg liker så godt Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Synes du har fått til et vakkert bilde, men noen små justeringer i Lightroom kan kanskje løfte bildet noen hakk. Jeg har tatt meg den frihet å legge ved et redigert bilde hvor jeg har limt inn justeringene som ble gjort i Lightroom. Ville ikke gjøre for mye slik at det gikk ut over det fine lyset og den vakre himmelen i bildet. Men om du har originalbildet i RAW-format så kanskje vil justeringene få større effekt. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Flott bilde av flott natur. Syns personlig det trenger en justering.Jeg har kjørt dem en rask runde i Photomatix en runde med 3 eks. uten å legge for mye arbeid i det. Du kan jo se selv. Bildene er lagt inn på Prøverommet. Tusen takk Harald! Setter stor pris på det. Bildene i prøverommet ble virkelig flotte. Skal skaffe meg Photomatix jeg også nå, om det går an å få det på CD- da Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Vakre bilder - motiver jeg liker så godt Tusen takk Thorild! Jeg ser også alltid ekstra godt på dine flotte bilder fra havet selv om jeg ikke alltid kommenterer. Det er noe ekstra med havet Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Synes du har fått til et vakkert bilde, men noen små justeringer i Lightroom kan kanskje løfte bildet noen hakk.Jeg har tatt meg den frihet å legge ved et redigert bilde hvor jeg har limt inn justeringene som ble gjort i Lightroom.Ville ikke gjøre for mye slik at det gikk ut over det fine lyset og den vakre himmelen i bildet.Men om du har originalbildet i RAW-format så kanskje vil justeringene få større effekt. Tusen takk Birger Ja, synes det er flott at du "tar slike friheter", blir veldig glad for det:) Tar alle bilder kun i Raw nå, men laster dem inn som DNG. Vet ikke om det er så lurt? Skulle så veldig gjerne se den versjonen du har laget, men klarer ikke å se at vedlegget kom med. Eller så vet jeg ikke hvordan jeg skal finne det Har du mulighet/lyst til å hjelpe meg med det også? Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Du kan kjøpe det på nettet. Jeg ga Kr. 450,00. Der kan du få en gratis prøveversjon men den er overtrykt med Photmatix logo. Dette er jo bare 'Fake' HDR laget ut fra ditt JPEG bilde så bedre kan det bli med RAW fila eventuelt med bracketing i kameraet for å få en ekte HDR. Jeg ser forøvrig at bildene dine holder høy kvalitet når du får ut mer informasjon. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Synes du har fått til et vakkert bilde, men noen små justeringer i Lightroom kan kanskje løfte bildet noen hakk.Jeg har tatt meg den frihet å legge ved et redigert bilde hvor jeg har limt inn justeringene som ble gjort i Lightroom.Ville ikke gjøre for mye slik at det gikk ut over det fine lyset og den vakre himmelen i bildet.Men om du har originalbildet i RAW-format så kanskje vil justeringene få større effekt. Tusen takk Birger Ja, synes det er flott at du "tar slike friheter", blir veldig glad for det:) Tar alle bilder kun i Raw nå, men laster dem inn som DNG. Vet ikke om det er så lurt? Skulle så veldig gjerne se den versjonen du har laget, men klarer ikke å se at vedlegget kom med. Eller så vet jeg ikke hvordan jeg skal finne det Har du mulighet/lyst til å hjelpe meg med det også? Det ligger jo her;) Tusen takk . Det ble veldig flott. Spennende å se hva andre gjør. De bildene her er viktig for meg i en personlig sammenheng. Jeg er veldig takknemlig for hjelpen Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Du kan kjøpe det på nettet. Jeg ga Kr. 450,00.Der kan du få en gratis prøveversjon men den er overtrykt med Photmatix logo. Dette er jo bare 'Fake' HDR laget ut fra ditt JPEG bilde så bedre kan det bli med RAW fila eventuelt med bracketing i kameraet for å få en ekte HDR. Jeg ser forøvrig at bildene dine holder høy kvalitet når du får ut mer informasjon. Tusen takk igjen Harald HDR ser ut til å gjøre mye med bildene Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Synes du har fått til et vakkert bilde, men noen små justeringer i Lightroom kan kanskje løfte bildet noen hakk.Jeg har tatt meg den frihet å legge ved et redigert bilde hvor jeg har limt inn justeringene som ble gjort i Lightroom.Ville ikke gjøre for mye slik at det gikk ut over det fine lyset og den vakre himmelen i bildet.Men om du har originalbildet i RAW-format så kanskje vil justeringene få større effekt. Tusen takk Birger Ja, synes det er flott at du "tar slike friheter", blir veldig glad for det:) Tar alle bilder kun i Raw nå, men laster dem inn som DNG. Vet ikke om det er så lurt? Skulle så veldig gjerne se den versjonen du har laget, men klarer ikke å se at vedlegget kom med. Eller så vet jeg ikke hvordan jeg skal finne det Har du mulighet/lyst til å hjelpe meg med det også? Om du klikker på "Gå til forumtråden" så vil du se bildet. Jeg pleier også å konvertere RAW-filene til DNG og det fungerer utmerket. 1 Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Utrolig bra dette;) Holder på den versjonen Birger Mulvik..mer lys i skyggene. DNG ja..det bruker jeg også,men pass på å bygg inn den oprinnelig raw fila...se bildet;) Bildet til venstre,klikk "endre innstillinger" og vinduet til høyre dukker opp...ja du ser hvor jeg har huket av..Adobe DNG Converteren er gratis;) Vel bildenefilene blir en ca 50-60% større på denne måten..men du bevarer raw fila bedre,og har du ekstern disk...da gjør det vel ikke om filene blir en del større???? Lenke til kommentar
Pippi123 Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Bildene er flotte - men jeg synes versjonen i Photomatix ble litt too much, og originalen litt tam i fargene. En mellomting kanskje ? Eller synes jeg motivene er fantastiske :-) Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Utrolig bra dette;) Holder på den versjonen Birger Mulvik..mer lys i skyggene. DNG ja..det bruker jeg også,men pass på å bygg inn den oprinnelig raw fila...se bildet;)Bildet til venstre,klikk "endre innstillinger" og vinduet til høyre dukker opp...ja du ser hvor jeg har huket av..Adobe DNG Converteren er gratis;) Vel bildenefilene blir en ca 50-60% større på denne måten..men du bevarer raw fila bedre,og har du ekstern disk...da gjør det vel ikke om filene blir en del større???? Tusen takk Jan Erik Liker begge to sine versjoner, på hver sin måte. Er veldig glad for at de deler og viser bort, og tar alt med meg. Disse bildene skal jeg bruke i et minneprogram til en kjær jeg akkurat mistet, og jeg får ikke tatt de om igjen. Da er det så sterkt og flott å oppleve å få så god hjelp av flere jeg ikke engang kjenner. Tusen takk for tips og kommentar- Bruker bare ekstern hard-disk, så det skal vel la seg ordne. Endret 17. mai 2013 av Jentungen1 1 Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Bildene er flotte - men jeg synes versjonen i Photomatix ble litt too much, og originalen litt tam i fargene. En mellomting kanskje ?Eller synes jeg motivene er fantastiske :-) Takker Pippi Her er det så mange muligheter - og jeg er jo så heldig som får så mange gode råd. Tester ut alle tips, og finner det som passer best nå. Og alt er nyttig videre:) Tar med meg dine tips og prøver ut også Fint å se deg på her Endret 15. mai 2013 av Jentungen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg