Komprezo Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Er det noen som kan legge ut en ordliste? http://ifinger.no/ Lenke til kommentar
silje_96 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 http://wordweb.info/free/ En god synonymordbok som er nedlastbar. Fungerer den for mac? Lenke til kommentar
H5N1 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Noen som vet om eksamen blir på PC eller for hånd? (Ekeberghallen) Lenke til kommentar
Twintip15 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Noen som vet om eksamen blir på PC eller for hånd? (Ekeberghallen) Dette er jo VG1 og alle har vell da fått utdelt pc? så regner med den kommer til å foregå på pc, ihvertfall så gjør den det på min skole. (Knarvik Vidergående skole) Lenke til kommentar
kÆrr Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 noen som har noen hjelpsomme notater eller lenker som de har lyst til å dele? Lenke til kommentar
H5N1 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Dette er jo VG1 og alle har vell da fått utdelt pc? så regner med den kommer til å foregå på pc, ihvertfall så gjør den det på min skole. (Knarvik Vidergående skole) Ok, men jeg tar den som privatist. Lenke til kommentar
Twintip15 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Ok, men jeg tar den som privatist. Oja, da blir det vell annerledes. Da vet jeg desverre ikke... Lenke til kommentar
Simunen Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Her er ein link eg brukar kvar gong eg skal ha engelsk tentamen, og no engelsk eksamen. http://exploringenglish.cappelendamm.no/c319605/tekstoppgave/vis.html?tid=358345&strukt_tid=319605 Enjoy! Lenke til kommentar
SO96tine Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Er det noen som har noen notater de vil dele med oss andre? Hadde vært til STOR HJELP! Lenke til kommentar
tveitane Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Ville noen slengt inn et par av de gamle eksamensoppgavene her? Skal ta privatist, og ettersom jeg ikke er elev på noen videregående skole, så har jeg ikke det passordet som trengs for å gå inn på udir.no og hente tidligere eksamensoppgaver. Hadde satt veldig pris på hjelp! Lenke til kommentar
H5N1 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Ville noen slengt inn et par av de gamle eksamensoppgavene her? Skal ta privatist, og ettersom jeg ikke er elev på noen videregående skole, så har jeg ikke det passordet som trengs for å gå inn på udir.no og hente tidligere eksamensoppgaver. Hadde satt veldig pris på hjelp! Passordet er: Eksempel Lenke til kommentar
kÆrr Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 noen som har lyst til å dele med resten om hvordan dere forbereder dere? Lenke til kommentar
tveitane Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg har nå begynt å lese en del på de tekstene i forberedelsesdelen. Prøver å trekke noen tråder. Også prøver jeg å samle inn litt fakta rundt temaene immigration, feminism, gender role etc. Kan være greit å referere til tall og fakta, ettersom det helt sikkert (ifølge tidligere eksamensoppgaver) kommer en oppgave der jeg kan velge å skrive artikkel. Men har noen fått en pekepinne på hvor lange oppgavene skal være? Det er jo en kortsvars og en langsvars. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg har nå begynt å lese en del på de tekstene i forberedelsesdelen. Prøver å trekke noen tråder. Også prøver jeg å samle inn litt fakta rundt temaene immigration, feminism, gender role etc. Kan være greit å referere til tall og fakta, ettersom det helt sikkert (ifølge tidligere eksamensoppgaver) kommer en oppgave der jeg kan velge å skrive artikkel. Men har noen fått en pekepinne på hvor lange oppgavene skal være? Det er jo en kortsvars og en langsvars. ifølge læreren vår skal kortsvarsoppgavene være relativt korte og presise. MAKS to, kanskje tre avsnitt, helst to avsnitt. Langsvar er vel ganske selvforklart ca 800+ ord? Lenke til kommentar
Melvin20 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Noen som vet om eksamen blir på PC eller for hånd? (Ekeberghallen) Ikke ved mindre du har søkt om særskilt tilrettelegging av eksamen; pollen, dysleksi o.l. Hvor mye har folk skrevet? Er det bare jeg som synes det er unødvendig å jobbe så altfor mye med dette temaet her? Det meste av informasjonen brukt i engelsk vg1 er ganske basic. Du kan ikke copy-paste deg til en god besvarelse (vanskelig å få bra på), i tillegg er engelsk språket noe du gradevis blir god på, og ikke noe du kan øve deg til på en dag. Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 (endret) Ikke ved mindre du har søkt om særskilt tilrettelegging av eksamen; pollen, dysleksi o.l. Hvor mye har folk skrevet? Er det bare jeg som synes det er unødvendig å jobbe så altfor mye med dette temaet her? Det meste av informasjonen brukt i engelsk vg1 er ganske basic. Du kan ikke copy-paste deg til en god besvarelse (vanskelig å få bra på), i tillegg er engelsk språket noe du gradevis blir god på, og ikke noe du kan øve deg til på en dag. Ikke ved mindre du har søkt om særskilt tilrettelegging av eksamen; pollen, dysleksi o.l. Hvor mye har folk skrevet? Er det bare jeg som synes det er unødvendig å jobbe så altfor mye med dette temaet her? Det meste av informasjonen brukt i engelsk vg1 er ganske basic. Du kan ikke copy-paste deg til en god besvarelse (vanskelig å få bra på), i tillegg er engelsk språket noe du gradevis blir god på, og ikke noe du kan øve deg til på en dag. Wuuuuuuuut, så den er på ark? edit: må man printe ut forberedelsesheftet selv? Endret 22. mai 2013 av Lackadaisical Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Sitter her og leter etter noe som kunne vært relevante kilder, men er usikker på hva jeg skal se etter. Har lest grundig igjennom heftet, og temaet er jo veldig bredt.. Er det noen der ute som kan hjelpe meg med å kanskje begrense synet mitt på hva jeg skal se etter? Alt tas imot med et stort takk! Har kommet fram til at The Great Gatsby kanskje kan linkes opp mot dette; hvordan penger og velferd stiller store krav til både roller og forventninger, i tillegg til at folk kanskje ikke er som inntrykket tilsier. Noen innspill her? Lenke til kommentar
Melvin20 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Sitter her og leter etter noe som kunne vært relevante kilder, men er usikker på hva jeg skal se etter. Har lest grundig igjennom heftet, og temaet er jo veldig bredt.. Er det noen der ute som kan hjelpe meg med å kanskje begrense synet mitt på hva jeg skal se etter? Alt tas imot med et stort takk! Har kommet fram til at The Great Gatsby kanskje kan linkes opp mot dette; hvordan penger og velferd stiller store krav til både roller og forventninger, i tillegg til at folk kanskje ikke er som inntrykket tilsier. Noen innspill her? Jeg fokuserer mer på sosiologi når det gjelder oppgaven, ville fokusert litt mer på dette, muligens. Hvordan disse begrepene gjenspeiles i feks vedleggene osv. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Går vg1, og har ikke særlig mye innsikt i sosiologi, forutenom det lille som er av sosiale normer i sammfunnsfagboken. Har du noen linker som kan være til bruk, eller ord/begrep som kan være til hjelp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå