Gå til innhold

Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde sikkert blitt ganske kaldt for oss nordmenn.

Ikke har jeg lyst til å bo i jungelen, men om du ønsker det er det ingenting som stopper deg.

Selvsagt, men jeg skrev "noe ala". Vi står jo ovenfor mange utfordringer og vi tar ikke akkurat vare på omgivelsene og hverandre heller.

Lenke til kommentar

Liker best ideen om at alle skal ta vare på seg selv, og ha ansvar for seg selv. - Så kan dem som ønsker å hjelpe andre, hjelpe andre.

Måten du sier "Vi" på får meg til å tro at du ønsker å redusere hele samfunnet til det som vises i videoen?

Men du har jo negativ innstlling til å begynne med når du sier "redusere", det er vel ingenting reduserende med at vi deler likt på ressurser, opprettholder et tett bånd til hverandre, lever minimalt, klarer oss uten motorisert transport osv. Er du redd for at noen skal ta fra deg dataspill kanskje?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva vil du fram til?

1. At du kan ha en skjult agenda :hmm:
  2. At du ønsker å drukne tråder som hører hjemme i dette forumet.
  3. Jeg mener din tråd hører hjemme i Kultur forumet http://www.diskusjon...p?showforum=286

Men jeg er ingen moderator og har heller ikke noe ønske om å bli det.

Leste du den høyst aktuelle tråden jeg lenket til, eller ble den for skummel for deg?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
  1. At du kan ha en skjult agenda :hmm:
  2. At du ønsker å drukne tråder som hører hjemme i dette forumet.
  3. Jeg mener din tråd hører hjemme i Kultur forumet http://www.diskusjon...p?showforum=286

Men jeg er ingen moderator og har heller ikke noe ønske om å bli det.

At du antar ting, er vel strengt tatt ikke mitt problem. Eller det er vel litt siden jeg må bruke energi på å svare.

3ern er grei nok, mulig tråden skulle vært opprettet et annet sted.

Lenke til kommentar

Men du har jo negativ innstlling til å begynne med når du sier "redusere", det er vel ingenting reduserende med at vi deler likt på ressurser,opprettholder et tett bånd til hverandre, lever minimalt, klarer oss uten motorisert transport osv. Er du redd for at noen skal ta fra deg dataspill kanskje?

Negativ holdning, kanskje, jeg vet at for meg personlig ville dette vært en negativ utvikling.

Flott at du kom til hovedpoenget ditt, det er ikke en debatt om at alle burde kle av seg og danse steppe-danser i skogen, men snarere at vi alle skal dele ressurser? Er det da kommunismen du peker til, som har vært prøvd før gang på gang, uten hell? - Det vel ikke uten tilfeldighet at den stammen der ikke har fem millioner medlemmer, eller at vi ikke vet noe om hvor mye mat de i det hele tatt spiser.

Hvorfor skal vi leve minimalt og uten motoriserte kjøretøy?

Jeg ser helst at du ikke tar fra meg dataspill, spesielt ikke fordi du tror du skal redde planeten ved å gjøre det.

Lenke til kommentar

At du antar ting, er vel strengt tatt ikke mitt problem. Eller det er vel litt siden jeg må bruke energi på å svare.

3ern er grei nok, mulig tråden skulle vært opprettet et annet sted.

Artig tanke men tro nok ikke det er så mange som ville nøyet seg med en slik livsstil. Hadde sikkert vært sunt og artig å prøve ut, men skjeldent noen aksepterer å gå tilbake på 'goder'.

Ellers tror kgun at alle har en skjult agenda så jeg ville ikke brydd meg særlig om det var jeg deg.

Lenke til kommentar

Negativ holdning, kanskje, jeg vet at for meg personlig ville dette vært en negativ utvikling.

Flott at du kom til hovedpoenget ditt, det er ikke en debatt om at alle burde kle av seg og danse steppe-danser i skogen, men snarere at vi alle skal dele ressurser? Er det da kommunismen du peker til, som har vært prøvd før gang på gang, uten hell? - Det vel ikke uten tilfeldighet at den stammen der ikke har fem millioner medlemmer, eller at vi ikke vet noe om hvor mye mat de i det hele tatt spiser.

Hvorfor skal vi leve minimalt og uten motoriserte kjøretøy?

Jeg ser helst at du ikke tar fra meg dataspill, spesielt ikke fordi du tror du skal redde planeten ved å gjøre det.

Vi trenger ingen styreform, det som er. Vi er mennesker, vi burde kunne samarbeide og leve i harmoni - uten penger, styreformer, politiske partier osv. Det er bare å fjerne penger det, så har folk hverandre bare.

Nja, er ikke snakk om å redde planeten, for den blir ubebolig en gang uansett, men om å ta vare på den så lenge som mulig. Sånn vi lever i dag, så ... Ja, vi tenker vel egentlig ikke så mye på kommende generasjoner; alt er til for å ha det mest mulig moro NÅ.

Artig tanke men tro nok ikke det er så mange som ville nøyet seg med en slik livsstil. Hadde sikkert vært sunt og artig å prøve ut, men skjeldent noen aksepterer å gå tilbake på 'goder'.

Ellers tror kgun at alle har en skjult agenda så jeg ville ikke brydd meg særlig om det var jeg deg.

Det er jo selvsagt noe man må venne seg til også da, for jeg har selv aldri brydd meg om materielle goder utenom å ha klær og ly kan man si, men over tiden har jeg blitt litt vant til å ha ting rundt meg ...

Hehe skjønner. Er vant med det, for jeg har ikke konto hos Facebook heller (gjett om det er plagsomt at folk maser om det hele tiden da).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

@Cantante

Merk deg at Notelitten som er uferdig liberalist ser alle til venstre for Ernas Høyre, det inkluderer dermed også Kåre Willochs Høyre som kommunister eller sosialister.

Er det da kommunismen du peker til, som har vært prøvd før gang på gang, uten hell?

Og pass deg for herzeleid, han er forumets sjefskverulant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva om vi beveget oss tilbake til havet :huh: der vi mest sannsynlig kom fra en gang i tidens fylde). Da trengte vi ikke bry oss om havet stiger som følge av global oppvarming.

Lenke til kommentar

Vi trenger ingen styreform, det som er. Vi er mennesker, vi burde kunne samarbeide og leve i harmoni - uten penger, styreformer, politiske partier osv. Det er bare å fjerne penger det, så har folk hverandre bare.

Hvis alle mennesker kunne fungere og leve i harmoni, hvorfor fungerer det ikke der det blir prøvd på stor skala? - Nordkorea er vel et eksempel på hva du tenker?

Uten penger, hva er incentivet til å gjøre en jobb som krever mer av deg en det absolutte minimum? - Hvorfor skal noen i "stammen" ville bli leger? - Vi trenger vel leger?

Det mest spennende spørsmålet er, hva med "freeloadere" i stammen? - De som ikke gjør en innsats?

Nja, er ikke snakk om å redde planeten, for den blir ubebolig en gang uansett, men om å ta vare på den så lenge som mulig. Sånn vi lever i dag, så ... Ja, vi tenker vel egentlig ikke så mye på kommende generasjoner; alt er til for å ha det mest mulig moro NÅ.

Dersom du innser at vi bare er på planeten for en begrenset tidsperiode, hvorfor skal vi da fokusere på å bruke minst mulig resssurser? - Hva om vi faktisk endte opp med å forlenge vår levetid på jorden som følger av teknologien som kommer av det?

Du kan jo spørre deg selv hvorfor vi her i Norge lever dobbelt så lenge som mange i Afrika, enkelte lever vi opp til fire ganger så lenge som.

Merk deg at Notelitten som er uferdig liberalist ser alle til venstre for Ernas Høyre, det inkluderer dermed også Kåre Willochs Høyre som kommunister eller sosialister.

Hva ligger du i ordet "Uferdig liberalist"?

Ellers spør jeg deg hvordan et pengeløst samfunn, hvor alle bidrar til det kollektive gode, kan være noe annet enn marxisme?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva ligger du i ordet "Uferdig liberalist"?

At du er på vei mot en form for libealisme enten fra høyre eller fra venstre.

Ellers spør jeg deg hvordan et pengeløst samfunn, hvor alle bidrar til det kollektive gode, kan være noe annet enn marxisme?

Da er det vel mange marxistiske samfunn på øde stillehavsøyer der beboerne hverken kan lese eller har hørt om Marx.

Marxismen har nok som mål at staten eier produskjonsmidlene og at menneskenes bevissthet er koblet til produsksjonsmidlene. Jeg har ikke hørt at Marx ville avskaffe lovlige betalingsmidler, men så har jeg da heller ikke studert Marx. Har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...