Gå til innhold

Overklokke GTX 660M til 1250 Mhz


Anbefalte innlegg

Har hørt at man kan overklokke GTX 660M til 1250 Mhz etter 320.00 driverne.

 

Har noen prøvd det?

 

Er det noen som har erfaringer med å overklokke GTX 660M?

 

Selv har jeg bare overklokket fra 950 Mhz til 1085 Mhz som var/er maks.

Endret av Steffen94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor i alle dager har du hørt det?

http://rog.asus.com/...ocking-gtx-660m

 

Dette er sagt av noen av brukerne der:

 

320.00 BETA drivers unlocks the core frequency!

Just updated to the latest 320.00 beta drivers, and now I can hit 1250 MHz WITHOUT a modded vbios.

(I'm using the forced-P5 state using NVIDIAinspector trick by the way).

 

Og en annen svarte ham:

 

I can also confirm this is working again with 320.00! Yey ^^

 

1250MHz på en laptop høres voldsomt høyt ut, jeg kan forstå at du ønsker mer ytelse, men en overklokk kommer ikke til å gjøre underverker.

Som sagt jeg har allerede overklokket fra 950Mhz til 1085 Mhz som er/var maks og jeg merket forskjell. Ikke noen kjempe forskjell, men det ble merkbart bedre tipper jeg fikk 5-10 fps mer. Har ikke tatt målinger av det, men uansett så varierer det mye fra spill til spill.

 

Dessuten er ikke temperatur noe problem(foreløbig) ligger på underkant av 60 grader eller rett over 60 grader kommer an på om jeg kjører laptopkjøleren på max eller min.

Endret av Steffen94
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke testet å overklokke 660m, men har testet 5xxM kort og disse kunne overklokkes veldig mye. Kan tyde på at de er stilt inn primært for lavere effektbruk. Gaming på laptop blir sjelden megasmooth, men med en solid OC så kan man få akseptable frames (30+) i enkelte spill som før kanskje ikke var spillbar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv GTX 660M og har clocket til 1228MHz - 2800 Memory.

Ender på rundt 14500 på 3DMark Vintage, og ender på 78c, ved FurMark Burn-In 6t test.

Har fått høyere score i 3DMark Vintage ved høyere Memory & Core clocks, men da har den vært ustabil, og ikke greid seg i FurMark stresstest.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...