Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i engelsk 2013 (10. trinn)

38 stemmer

1. 1. Hvilken oppgave valgte du på Task 3?

• 3A
      10
    • 3B
      6
    • 3C
      18
    • 3D
      4

Anbefalte innlegg

Blir nødt til å poste på nytt ettersom ingen svarte på det.

Det kommer sikkert en oppgave om hva som var bra med magasinet og hva som ikke var bra. Hva synes du om Magasinet? Hvilken tekst likte du best og hvorfor?

Jeg håper du gidder å svare på spørsmålene

Har du noen ord som beskriver magasinet? hvorfor akkurat det? Begrunn!

forandringer var bra, og temaet var greit tema. hmm kom på det nå, men må tenke litt gjennom det. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

forandringer var bra, og temaet var greit tema. hmm kom på det nå, men må tenke litt gjennom det. :hmm:

Ja nettopp, den vanskeligste delen er å BEGRUNNE. Har blitt så lei av at lærern maser om '' WHY, WHY, WHY''.

håper du tar deg tid til å begrunne :hm:

Lenke til kommentar

hvilke punkter skulle dere ha tatt med i en artikkel som skal sammenligne begrepet "fritid" nå med før (for eksempel 1950 årene)

jeg skulle for eksempel ha tatt

1) vi ser mye filmer og istedenfor å lese bøker

2) vi bruker mye tid til facebook og andre lignende sosiale medier, men da gikk folk ut i fritiden.

3) til og med godterier også har forandret seg

4) er veldig opptatt av mobiler

forventer flere fra dere :)

Lenke til kommentar

Ja nettopp, den vanskeligste delen er å BEGRUNNE. Har blitt så lei av at lærern maser om '' WHY, WHY, WHY''.

håper du tar deg tid til å begrunne :hm:

grunnen til at jeg syns temaet forandring var et greit tema, er at det er åpen og vi kan skrive mye om dette temaet. forandring kan være helt fra skolen (fra ungdomsskolen til videregående) til forandring i livet ditt på grunn av noe stor som har skjedd. i dag lagde vi et tankekart og jeg kan skrive de stikkordene her til deg

1) personality changes

2)style changes

3) life

4)interests

5)Seasons

6) WARs changes

7)Leisure times changes

8) feelings

9)choises can change Your life

10) Music chnages

11)expeiences

12) hobbies changes

13)Technology changes

14) climate and nature changes

her ser du at det er mye vi kan skrive om. "change" kan vi forstå forskjellig og skrive veldig mye om. så bare tenk litt om hva var det du virkelig likte med magasinet? eller hva gjorde at du ikke likte? hva skulle du ha ønsket var annerledes?

det går sikkert bra! bare stol på deg selv! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

grunnen til at jeg syns temaet forandring var et greit tema, er at det er åpen og vi kan skrive mye om dette temaet. forandring kan være helt fra skolen (fra ungdomsskolen til videregående) til forandring i livet ditt på grunn av noe stor som har skjedd. i dag lagde vi et tankekart og jeg kan skrive de stikkordene her til deg

1) personality changes

2)style changes

3) life

4)interests

5)Seasons

6) WARs changes

7)Leisure times changes

8) feelings

9)choises can change Your life

10) Music chnages

11)expeiences

12) hobbies changes

13)Technology changes

14) climate and nature changes

her ser du at det er mye vi kan skrive om. "change" kan vi forstå forskjellig og skrive veldig mye om. så bare tenk litt om hva var det du virkelig likte med magasinet? eller hva gjorde at du ikke likte? hva skulle du ha ønsket var annerledes?

det går sikkert bra! bare stol på deg selv! :)

Tusen takk, det var veldig snillt av deg til å ta deg tid til å svare. Hvis det var mulig, kunne du skrevet hva DU synes om magasinet. vil så gjerne høre din mening :)
Lenke til kommentar

Forandringer

-Slå opp i en ordbok å finn forklaringen på ordet. syns personlig at tekstene blir mer spennende med slike ting inni.

-Finn et sitat elns om forandringer

-Eksempler på noen forandringer (klima, noen som får kreft, ungdomsskole-videregående) og konsekvenser (både negative og positive)

-En forandring du skulle ønske skjedde

-Hva du kan gjøre for å forandre noe

Vet ikke helt, men var dette som falt meg inn først :p

hva skulle du skrive for en forandring du skulle ønske skjedde? :hmm:

Lenke til kommentar

Tusen takk, det var veldig snillt av deg til å ta deg tid til å svare. Hvis det var mulig, kunne du skrevet hva DU synes om magasinet. vil så gjerne høre din mening :)

unnskyld, jeg kan ikke skrive min mening om magazinet nå, fordi jeg har ikke tenkt på det engang. og nå prøver jeg å finne stoff til aktuelle oppgaver, så jeg har ikke tid til å tenke heller :( har tenkt bare tenke gjennom det i morgen, hvis vi eventuelt får en sånn oppgave :)

men siden temaet er "change" tror jeg at oppgavene blir også changed :(

Endret av ja takk
Lenke til kommentar

unnskyld, jeg kan ikke skrive min mening om magazinet nå, fordi jeg har ikke tenkt på det engang. og nå prøver jeg å finne stoff til aktuelle oppgaver, så jeg har ikke tid til å tenke heller :( har tenkt bare tenke gjennom det i morgen, hvis vi eventuelt får en sånn oppgave :)

men siden temaet er "change" tror jeg at oppgavene blir også changed :(

Det går helt fint :) Lykke til imorra! Håper alle gjør sitt beste! :thumbup:
Lenke til kommentar

hva skulle du skrive for en forandring du skulle ønske skjedde? :hmm:

En forandring der folk kunne begynne å se verdier av hverandre og det positive i hverandre istedet for det negative.

En forandring der vi faktisk kan ta lærdom om hva som hendte under 2.verdenskrig, vi får jo tross alt høre hele tiden at vi må ta lærdom av det, men akkurat nå virker det jo ikke helt som om man gjør det.

Vet ikke helt, men er så mye man kan finne på akkurat der...

Lenke til kommentar

Etter å ha studert tidligere oppgaver og hvor ofte de lager nye osv. Tror jeg desverre de vil lage nye oppgaver vi aldri har sett før, spesielt på oppgave 1 og 2.

Etter å ha studert tidligere oppgaver og hvor ofte de lager nye osv. Tror jeg desverre de vil lage nye oppgaver vi aldri har sett før, spesielt på oppgave 1 og 2.

Tuller du??
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...