JenkaRiPS Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Jeg føler at det er på tide å bytte ut mitt MSI K7T266 PRO-R, og lurer derfor på hvilket kort som er best med tanke på fsb-overklokking/stabilitet. Kortet MÅ ha Raid og DDR-støtte. (også fordel om kortet har de 4 hullene rundt socket'en) Jeg ser bort i fra prisen i første omgang. -- Tommy H. Lenke til kommentar
InferniCa Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Hva med Abit KG7-RAID? Lenke til kommentar
blackice Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Quote: JenkaRiPS skrev (2002-02-14 12:41):Jeg føler at det er på tide å bytte ut mitt MSI K7T266 PRO-R, og lurer derfor på hvilket kort som er best med tanke på fsb-overklokking/stabilitet.Kortet MÅ ha Raid og DDR-støtte. (også fordel om kortet har de 4 hullene rundt socket'en) Jeg ser bort i fra prisen i første omgang. --Tommy H. Jeg bruker abit kr7a, det klarer 185 i bus med mitt system, over dette vil ikke hardisken :sad: Stabil og greit hk med raid og de 4hullene rundt socketen. Men det finnes jo andre hk som soyo og epox som også går for å være ganske god venn med overklokkerne :smile: Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 Tenkte også på chipset... KT266A er vel ytelsesmessig fortsatt det beste? Hvordan er det forresten med KT333-chipsettet? Når vil det dukke opp? Skal jeg kjøpe nytt kort nå, skal jeg være sikker på at at det er blandt det beste - regner ikke med å bytte igjen på en stund.. --- Tommy H. Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Hei! Hvor kan man få kjøpt Soyo og Epox?? Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Epox har de på multicom trur jeg Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Hei! Kom til å tenke på ei reklame annonnse eg kom over det asus hadde komt ut med eit nytt hovedkort som støtta c.o.p (Cpu Overheating Protection)Noen som har testa denne funksjoenen..? Lenke til kommentar
Howard Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Quote: On 2002-02-14 12:41, JenkaRiPS skrev:Jeg føler at det er på tide å bytte ut mitt MSI K7T266 PRO-R, og lurer derfor på hvilket kort som er best med tanke på fsb-overklokking/stabilitet. ASUS A7N266 er et svært interessant kort. Antakeligvis er dette det beste kortet for FSB-overklokking av Socket A-prosessorer i dag. Kortet er basert på nForce420-brikkesettet, og har de 4 hullene rundt CPU-sokkelen. Det kortet derimot ikke har er RAID :sad: Det spesielle med dette kortet er at PCI-hastigheten låses på 33 MHz, uansett hva slags FSB man kjører med. Dermed kan i følge tester kjøre helt stabilt på omkring 166 MHz FSB med dette kortet. Kortet er noe dyrt, ca 2000 kr, og spørsmålet er kanskje om det lønner seg å vente på ASUS A7N266-C, som er basert på det rimeligere nForce415-brikkesettet. Det kan bli et veldig spennende kort. Anbefaler en titt på denne testen. [ Denne Melding var redigert av: Howard på 2002-02-15 15:05 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå