Gå til innhold

Socket A - HK anbefaling.

Anbefalte innlegg

Jeg føler at det er på tide å bytte ut mitt MSI K7T266 PRO-R, og lurer derfor på hvilket kort som er best med tanke på fsb-overklokking/stabilitet.

Kortet MÅ ha Raid og DDR-støtte. (også fordel om kortet har de 4 hullene rundt socket'en) Jeg ser bort i fra prisen i første omgang.

--

Tommy H.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

JenkaRiPS skrev (2002-02-14 12:41):

Jeg føler at det er på tide å bytte ut mitt MSI K7T266 PRO-R, og lurer derfor på hvilket kort som er best med tanke på fsb-overklokking/stabilitet.

Kortet MÅ ha Raid og DDR-støtte. (også fordel om kortet har de 4 hullene rundt socket'en) Jeg ser bort i fra prisen i første omgang.

--

Tommy H.

Jeg bruker abit kr7a, det klarer 185 i bus med mitt system, over dette vil ikke hardisken :sad: Stabil og greit hk med raid og de 4hullene rundt socketen.

Men det finnes jo andre hk som soyo og epox som også går for å være ganske god venn med overklokkerne :smile:

Lenke til kommentar

Tenkte også på chipset... KT266A er vel ytelsesmessig fortsatt det beste? Hvordan er det forresten med KT333-chipsettet? Når vil det dukke opp?

Skal jeg kjøpe nytt kort nå, skal jeg være sikker på at at det er blandt det beste - regner ikke med å bytte igjen på en stund..

---

Tommy H.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-14 12:41, JenkaRiPS skrev:

ASUS A7N266 er et svært interessant kort. Antakeligvis er dette det beste kortet for FSB-overklokking av Socket A-prosessorer i dag. Kortet er basert på nForce420-brikkesettet, og har de 4 hullene rundt CPU-sokkelen. Det kortet derimot ikke har er RAID :sad:

Det spesielle med dette kortet er at PCI-hastigheten låses på 33 MHz, uansett hva slags FSB man kjører med. Dermed kan i følge tester kjøre helt stabilt på omkring 166 MHz FSB med dette kortet.

Kortet er noe dyrt, ca 2000 kr, og spørsmålet er kanskje om det lønner seg å vente på ASUS A7N266-C, som er basert på det rimeligere nForce415-brikkesettet. Det kan bli et veldig spennende kort.

Anbefaler en titt på denne testen.

[ Denne Melding var redigert av: Howard på 2002-02-15 15:05 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...