Gå til innhold

Hvor langt burde jeg klare å klokke Connect3D Radeon9700pro?

Talker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tips klokk med ca 5 mhz omgangen.

noe spesielt som skjer hvis ikke?

kan du skade et skjermkort hvis du overklokker for mye eller er det bare hvis du hever volten?

5 om gangen er ikke noe spesielt. Bare et tips. Om artifacts skader skjermkortet vet jeg faktisk ikke, men jeg ville nå tro det. Det er i alle fall et tegn på at det er for varmt. Når du ser artifacts i 3dmark 03 bør du sette ned rundt 10mhz clock rate..

Lenke til kommentar
Står den sånn lenge, kan den kansje skades, men det er nok skjermen som tar mest skade. Du må forresten huske at årsaken til at pc-en klikker i spill som regel også kan ødelegge maskinen.
er det sånn med dagens skjermer at de tar skade av å stå med samme skjermbildet lenge?
Lenke til kommentar
Står den sånn lenge, kan den kansje skades, men det er nok skjermen som tar mest skade. Du må forresten huske at årsaken til at pc-en klikker i spill som regel også kan ødelegge maskinen.
er det sånn med dagens skjermer at de tar skade av å stå med samme skjermbildet lenge?

Det er en grunn til at det kalles for en skjermbeskytter! :wink:

kor fort oppdage i artifacts i grafikken hvis i har klokka for langt?  

må i spille ei stund får å se d eller e de umiddelbart?

Du ser de som regel med en gang, men hvis kortet varmer seg gradvis opp til uakseptable nivåer, kan de komme etter en liten stund.

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at det kalles for en skjermbeskytter! :wink:

kor fort oppdage i artifacts i grafikken hvis i har klokka for langt?  

må i spille ei stund får å se d eller e de umiddelbart?

Du ser de som regel med en gang, men hvis kortet varmer seg gradvis opp til uakseptable nivåer, kan de komme etter en liten stund.

Men jeg lurte på om dagens skjermer tar skade av å stå med samme skjermbilde over lengre tid. isåfall hvor lenge?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...