Hawkis Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Hei! Har kjøpt en helt ny hp envy dv7 7300. Kjøpte den sammen med Samsung 840 pro 128 gb SSD som jeg skulle montere selv. Jeg monterte den først i HDD 2. Da var den gamle HDD'en i HDD 1 og SSD'en i HDD 2. Bruker Sata III kabel. Har klonet SSD fra HDD med windows 8. Prøvde å få SSD til å bli boot driver via boot order i bios. Det funket ikke. Så tok jeg ut HDD'en og prøvde å boote med SSD'en som nå var klonet med Samsung data migration. Den kom fram til inloggingsskjermen der den ble stuck på velkommen og manglet bakgrunnsbilde. Så bestemte jeg meg for å prøve å installerere Windows 8 på nytt på SSD'en. Den kom ca halveis da den stoppet og sa den ikke kunne installere. Derfor gjorde jeg et nytt forsøk på å klone SSD'en fra HDD'en på nytt. Tok ut HDD'en og prøvde å boote fra SSD'en. Bam! Svart skjerm, oransje/rødt lys på HDD lys. Bytter ut HDD med SSD, det samme. Bytter Sata kabler, fortsatt samme problem. Bytter porter, samme problem. Prøver med både HDD og SSD, fortsatt samme problem! Det som skjer nå er at når jeg booter starter vifte og alt, men får en sort skjerm. Vifta går av etter 10 sek. Så kommer den på igjen etter 30 sek og er mye høyere denne gangen. Kan ikke trykke på F2 el Delete for å komme til bios. Helt sort skjerm. Trenger virkelig hjelp. Kjøpt fra NetonNet.no. Specs Operativsystem: Windows 8 64-bits Prosessor: Intel® Core™ i7 3630qm Prosessor Chipset: Mobile Intel® HM77 Express Chipset Grafikkort: NVIDIA GeForce GT 650M 2GB RAM: 16 GB HDD: 5400 rpm, 1TB SSD: Samsung 840 pro 128GB Bilder Trykk på bildene for å få større utgave. Edit: Sendt til reperasjon. Fått tilbake, prossesor var tydligvis død. Må sende tilbake til NetOnNet Edit 2: Fikk tilbake en ny PC fra NetOnNet idag. Alt fungerer fint Endret 4. juni 2013 av Mrhakhar Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Snakker vi helt svart? eller svart bakgrunn mens pila vises? Lenke til kommentar
Hawkis Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Snakker vi helt svart? eller svart bakgrunn mens pila vises? Helt svart. HDD lys er rødt Endret 15. mai 2013 av Mrhakhar Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Right on! HDD lys på hovekortet antar jeg? *Beklager sent svar. Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Hei! Har kjøpt en helt ny hp envy dv7 7300. Kjøpte den sammen med Samsung 840 pro 128 gb SSD som jeg skulle montere selv. Jeg monterte den først i HDD 2. Da var den gamle HDD'en i HDD 1 og SSD'en i HDD 2. Bruker Sata III kabel. Har klonet SSD fra HDD med windows 8. Prøvde å få SSD til å bli boot driver via boot order i bios. Det funket ikke. Så tok jeg ut HDD'en og prøvde å boote med SSD'en som nå var klonet med Samsung data migration. Den kom fram til inloggingsskjermen der den ble stuck på velkommen og manglet bakgrunnsbilde. Så bestemte jeg meg for å prøve å installerere Windows 8 på nytt på SSD'en. Den kom ca halveis da den stoppet og sa den ikke kunne installere. Derfor gjorde jeg et nytt forsøk på å klone SSD'en fra HDD'en på nytt. Tok ut HDD'en og prøvde å boote fra SSD'en. Bam! Svart skjerm, oransje/rødt lys på HDD lys. Bytter ut HDD med SSD, det samme. Bytter Sata kabler, fortsatt samme problem. Bytter porter, samme problem. Prøver med både HDD og SSD, fortsatt samme problem! Det som skjer nå er at når jeg booter starter vifte og alt, men får en sort skjerm. Vifta går av etter 10 sek. Så kommer den på igjen etter 30 sek og er mye høyere denne gangen. Kan ikke trykke på F2 el Delete for å komme til bios. Helt sort skjerm. Trenger virkelig hjelp. Kjøpt fra NetonNet.no. Specs Operativsystem: Windows 8 64-bits Prosessor: Intel® Core™ i7 3630qm Prosessor Chipset: Mobile Intel® HM77 Express Chipset Grafikkort: NVIDIA GeForce GT 650M 2GB RAM: 16 GB HDD: 5400 rpm, 1TB SSD: Samsung 840 pro 128GB Bilder Trykk på bildene for å få større utgave. Edit: Sendt til reperasjon. Fått tilbake, prossesor var tydligvis død. Må sende tilbake til NetOnNet Veldig spesielt tilfelle dette her :/ ,- men anyways! Lykke til med RMA! :-) Lenke til kommentar
Hawkis Skrevet 20. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2013 Veldig spesielt tilfelle dette her :/ ,- men anyways! Lykke til med RMA! :-) Takk, skjer alltid sånt når jeg kjøper ting.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå