Gjest medlem-141789 Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Spillet er enda ikke utgitt, og er forventet å være til salgs omkring 13. august 2013. Europa Universalis IV Paradox Development Studio og Paradox Interactive er tilbake med den fjerde utgaven av spillet som definerte Grand Strategy sjangeren. Spillet Europa Universalis IV gir deg kontroll over en nasjon, som du leder fra 11. november 1444 til enden av det nittende århundre, der du har som mål å skape et dominerende globalt imperium. Måten spillet er laga på vil gi deg enestående frihet i hvordan du ønsker å styre din nasjon og er i sin egen klasse i sin dybde og historiske nøyaktighet. Beskrivelse: I Europa Universalis IV får du selv forandre verdens historie, men der du likevel vil befinne deg under historisk riktige omstendigheter. Der din kløkt kan skape et enda større rike enn hva kongene i virkeligheten gjorde. Gjennom spillet vil du kunne utforske verden, drive med handel, diplomati og å krige, noe som bringer en rik opplevelse for spilleren og opplevelsen episk historie, der du står i sentrum gjennom århundrene. Funksjoner: - Ta dine egne beslutninger: Nasjonsbyggingen er fleksibel: bestem din egen styreform, strukturen i samfunnet, handels politikken og mer. Mulighetene er uendelige. - Bruk Monarkens egenskaper: Opplev det nye systemet der nasjonen blir påvirket av kaliberet av den mannen du har på toppen. Har du en kriger Konge? Da er det på tide å føre krig. - Opplev historien komme til liv: De begavede mennesker og store personligheter fra fortiden er til stede for å støtte deg. Tusenvis av historiske hendelser vil veilede deg gjennom en virkelighetsnær historie, avhengig av hvilket land du spiller. Spillet har mer enn tusen historiske ledere og over 4000 historiske monarker til din disposisjon. - Verden er nå din lekeplass: Spillere kan nyte over 300 år med spilling i en frodig topografisk kart i full 3D. Lede en av mer enn 250 land som opprinnelig eksisterte under spillets omfattende tidsrom. - Opplev et helt nytt handelssystem for Europa Universalis serien: Handels systemet tilfører en ny dimensjon til den store handelen imperier hadde i denne perioden. Ta kontroll over viktige porter for å utvide din handel, støtt det med din mektige flåte og rikdommene i verden vil strømme til deg. -Ta i bruk dine diplomatiske evner: Dypere diplomatisk gameplay, med koalisjoner, trusler, flåte baserte rettigheter og detaljert støtte for opprørerne. Det er innført separate forhold land i mellom, et land kan mislike deg, men du kan være nøytral mot dem. - Delta i Multiplayer: Kjemp mot venner eller prøve co-operative multiplayer modus som lar flere spillere arbeide sammen for å styre en enkelt nasjon med øvre grense på 32 spillere. Med hotjoin, forbedret chat, ny matchmaking server og støtte for frittstående servere. - Lag din egen historie og tilpass spillet: Europa Universalis IV gir deg muligheten til å tilpasse og moderere spillet slik du vil. Oversett av meg, ikke så bra som den engelske versjonen Hentet fra: http://www.paradoxpl...-universalis-iv Trailere og andre videoer: http://youtu.be/ONWTGEZKzn8 http://youtu.be/W35yQuO4fq0 http://youtu.be/FiTouk8cUas Se andre videoer her på Paradox Ineractive sin hjemmeside: http://www.paradoxpl...#video_game-tab Om du har lyst til å bli tilsendt nyheter om spillet, meld deg opp her + at du kan rekruttere fler personer og få flotte premier: http://signup.europa...m/r/cf69cc6b033 Gleder meg enormt til dette spillet kommer ut, noen av de beste spillene du kan finne om du elsker strategispill. Du kan bruke enormt mange timer på denne spilleserien uten å bli lei, kanskje ett hakk for mange Her kan du diskutere spillet, de nye forbedringene og generelt fortelle om dine forventninger, eller om du er ny til denne spillserien, skrive litt om ditt førsteinntrykk. Endret 5. juni 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Litt gameplay: http://youtu.be/BVSUfZv3QnY Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Hva er hovedforskjellen på dette og Crusader Kings 2? Antar det er mindre fokus på giftemål, sikre seg arving og den slags? 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Hva er hovedforskjellen på dette og Crusader Kings 2? Antar det er mindre fokus på giftemål, sikre seg arving og den slags? Tror det kommer til å bli mindre av det mer kjedelige arvtagerspørsmålet og alle dei ulojale faudale herrene og slikt. Her er det også mye større verden, mer fokus på handel, kollonisering, mer om vitenskapelig utvikling, flere hendelser, forskjellige tropper, flere byggninger, mange flere land å velge mellom, større makt til lederen og mye mer. Tror dette kommer til å bli en del bedre enn CK2, men jeg var generelt sett ikke så stor fan av CK2 heller. Endret 15. mai 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Tror det kommer til å bli mindre av det mer kjedelige arvtagerspørsmålet og alle dei ulojale faudale herrene og slikt. Her er det også mye større verden, mer fokus på handel, kollonisering, mer om vitenskapelig utvikling, flere hendelser, forskjellige tropper, flere byggninger, mange flere land å velge mellom, større makt til lederen og mye mer. Tror dette kommer til å bli en del bedre enn CK2, men jeg var generelt sett ikke så stor fan av CK2 heller. Det var jo disse "kjedelige" tingene som gjør at CK2 er bedre enn EU3. 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Det var jo disse "kjedelige" tingene som gjør at CK2 er bedre enn EU3. Vel, alle har hver sin smak Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Jeg tror dette blir et knallspill! Satser på at det er like mod-vennlig som de andre i serien. Noen som vet noe om det? 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Jeg tror dette blir et knallspill! Satser på at det er like mod-vennlig som de andre i serien. Noen som vet noe om det? Ja, i følge utviklerne har de gjort det veldig mod-vennlig, fordi de mener at det gir mer innhold til spillerne og inspirasjon til de når de skal utvikle neste spill. Lenke til kommentar
OleNord Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Gleder meg veldig til dette spillet kommer ut! 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Kanskje jeg må hive meg på dette. Brukt alt for mange timer i Hearts of Iron og har intrykk av at dette er litt i samme gate? 1 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Kanskje jeg må hive meg på dette. Brukt alt for mange timer i Hearts of Iron og har intrykk av at dette er litt i samme gate? Samme prinsipp ja, og samme utvikler. Men der HoI fokuserer mye på kamp, er det kun et middel for å nå målet og langt mindre viktig i EU-serien. EU er rikere syns jeg, men hver sin smak. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) Kanskje jeg må hive meg på dette. Brukt alt for mange timer i Hearts of Iron og har intrykk av at dette er litt i samme gate? Ja, det er det. Men dette handler om mye mer enn om kun krigføring. Synes at det aller morsomste utviklingen av landet, og den økonomiske veksten du kan skape, i tillegg til befolkningsveksten. F.eks. hadde Christiania i min EU3 save, 999 999 innbyggere sånn i 1730 eller noe slikt. Høyere enn i dag Endret 20. mai 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Her er det forresten mulig å sjå nokre bilder frå spillet:http://www.paradoxplaza.com/games/europa-universalis-iv#images_game-tab Endret 20. mai 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 (endret) Nå har det blitt sett ein dato for når spillet kjem ut, 13. august. Denne karen her på youtube har lage gode videoar der han pratar om dette spillet, her er første: http://youtu.be/yvheg4Bg4wY Endret 5. juni 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) En viktig ting med spillet er at det gis ut samtidig til windows, mac og Linux. Hvis du ønsker å kjøpe spillet, kan det være lurt å forhåndsbestille det før juli, da du får 7 dlc med på kjøpet hvis du kjøper extreme versjonen. Den koster 45€. Kjøper du via Steam får du 10% avslag hvis du har registrert ett EU spill fra før. EUIV må verifiseres via steam. Endret 8. juni 2013 av Gaute65 1 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Ingen hype av spillet nå som det har kommet ut? Liker det ganske godt sålangt, selv om jeg synes det er litt mye dødtid her i forhold til CK2. EU4 er desidert det mest oversiktlige spillet Paradox har laget, selv om det fremdeles er mye som ikke forklares i det hele tatt tradisjonen tro. Begynte et spill som Norge i går, med hovedmål å komme fri fra unionen med Danmark, men fant raskt ut at jeg omtrent var konkurs i det spillet starta, så jeg satte meg opp et nytt mål å kolonisere.... hva som helst vestover... siden Norge får noen bonuser i forbindelse med kolonisering. Fant derimot ut i det jeg fikk explorers og seilte vestover at jeg ikke var i nærheten av å ha nok colonial range til å kunne kolonisere Grønland engang. Virker som jeg må ha en høy diplomatisk teknologi i tillegg, og det står jo ikke forklart noe sted. Helt håpløst, og typisk Paradox-spill. Har ikke klart å finne et eneste teknologitre på nettet engang. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Hvordan er det så langt dere som har spilt det? Leverer det? 1 Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Virker som jeg må ha en høy diplomatisk teknologi i tillegg, og det står jo ikke forklart noe sted. Helt håpløst, og typisk Paradox-spill. Har ikke klart å finne et eneste teknologitre på nettet engang. Det er akkurat denne lærekurven og utforsking av spill-mekanikk som gjør det hele sjarmerende og herlig. Man må faktisk teste ut ting og lære seg spillet og kjenne istedet for å få en hånd å holde i så du slipper å tenke seg som 95% av alle moderne spill er lagt opp. 2 Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Vel, det er tutorial videos på youtube laget av paradox. Det er ingame tutorial. Det er også en ingame hint meny hvor man kan få hjelp på forskjellige temaer Jeg har spilt alle spillene paradox har laget og jeg synes EU4 har vært lett å sette seg inn i. Selv et av de mer avanserte temaene som trade var enkelt takket være alle tooltipsa 1 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Det er akkurat denne lærekurven og utforsking av spill-mekanikk som gjør det hele sjarmerende og herlig. Man må faktisk teste ut ting og lære seg spillet og kjenne istedet for å få en hånd å holde i så du slipper å tenke seg som 95% av alle moderne spill er lagt opp. Man utforsker ikke spill-mekanikk når eneste måten å finne ut av ting er at det bare tilfeldigvis skjer. Bra dokumentasjon har forøvrig ingenting med håndholding å gjøre. I gamle dager var dokumentasjon noe utviklerne gjorde seg flid med. Nå gidder ikke utviklere lenger fordi de vil få ut spillet raskest mulig. Paradox er verst i klassen på det feltet. Tutorial-videoer på youtube er ubrukelige, og det samme er hintsystemet in game. Det absolutt grunnleggende får man med seg i slike videoer/tutorialer, men brukergrensesnittet er uansett såpass bra i EU4 at det kan man finne ut på egen hånd. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå