Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Karakter i samfunn, hva fortjener jeg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville også gitt deg 5, siden IV tross alt betyr IKKE VURDERINGSGRUNNLAG! I tillegg står det i utdanningsloven( tror jeg, i alle fall et eller annet sted) at muntlighet i timen ikke skal telle på standpunktkarakter eller terminkarakter. Også kommer det jo an på hvor mye vekt læreren legger på høring, men selv om du fikk fire der så ville jeg( hvis jeg var lærer) gitt deg en 5'er uten tvil :)

Lenke til kommentar

Jeg ville også gitt deg 5, siden IV tross alt betyr IKKE VURDERINGSGRUNNLAG! I tillegg står det i utdanningsloven( tror jeg, i alle fall et eller annet sted) at muntlighet i timen ikke skal telle på standpunktkarakter eller terminkarakter. Også kommer det jo an på hvor mye vekt læreren legger på høring, men selv om du fikk fire der så ville jeg( hvis jeg var lærer) gitt deg en 5'er uten tvil :)

Ååh tusen takk! Læreren min var i tvil, men ga meg 4 på grunn av at jeg var for lite muntlig og ikke viste mine "ferdigheter". Får en sjanse til, om ikke får jeg bare klage på karakteren :-D

Lenke til kommentar

Ååh tusen takk! Læreren min var i tvil, men ga meg 4 på grunn av at jeg var for lite muntlig og ikke viste mine "ferdigheter". Får en sjanse til, om ikke får jeg bare klage på karakteren :-D

De karakterene du har fått er tre 5'ere, en 4'er og en 5/4. Dette kan umulig bli 4! Jeg hadde en tentamen i 9.ende til sommeren, og hadde fått 6'er til jul dette året. På tentamen fikk jeg 5. Jeg fikk norsklæreren min til å gi den til en annen norsklærer. Den andre norsklæreren ga teksten min en 6'er, og dermed fikk jeg 6'er på denne tentamenen også.Det hjelper å klage, så lenge du argumentere med hvorfor denne karakteren ufortjent, det taper du ingenting på! :) Du kan for eksempel si at du kunne fått 4- på alle oppgavene i samfunnsfag og fortsatt få 4. Hvilken klasse går du i forresten?

Endret av Bassa.
Lenke til kommentar

De karakterene du har fått er tre 5'ere, en 4'er og en 5/4. Dette kan umulig bli 4! Jeg hadde en tentamen i 9.ende til sommeren, og hadde fått 6'er til jul dette året. På tentamen fikk jeg 5. Jeg fikk norsklæreren min til å gi den til en annen norsklærer. Den andre norsklæreren ga teksten min en 6'er, og dermed fikk jeg 6'er på denne tentamenen også. Det hjelper å klage, så lenge du argumentere med hvorfor denne karakteren ufortjent, det taper du ingenting på! :) Du kan for eksempel si at du kunne fått 4- på alle oppgavene i samfunnsfag og fortsatt få 4. Hvilken klasse går du i forresten?

Jeg går VG1 studiespesialiserende, så karakteren er avsluttende. Derfor er det viktig med en fortjent karakter! :) er samme regla i Engelsk, skjønner ikke hvor de får det fra at muntlig teller hele 50% av karakteren..

Lenke til kommentar

Jeg går VG1 studiespesialiserende, så karakteren er avsluttende. Derfor er det viktig med en fortjent karakter! :) er samme regla i Engelsk, skjønner ikke hvor de får det fra at muntlig teller hele 50% av karakteren..

Er det ikke en skriftlig karakter og en muntlig?
Lenke til kommentar

Er det ikke en skriftlig karakter og en muntlig?

Nei :-) Det er nok ikke det.

Det blir nok en 5, men det spørs jo også litt hvilke av karakterene du har fått først/sist. Om du har hatt en negativ utvikling/positiv utvikling.

Hvis jeg var deg, hadde jeg egentlig bare spurt læreren om hva jeg får. :)

Fikk fem første halvår, og har ikke fått noe dårligere karakterer dette året. Læreren sa jeg kunne bare klage på karakteren om jeg ville... Absurd!

Bare sånn at dette er klart: Læreren min har sagt han vil gi meg en firer! Synes ikke dette er fortjent. Tusen takk for all hjelp dere, setter pris på det.

Lenke til kommentar

Nei :-) Det er nok ikke det.

Fikk fem første halvår, og har ikke fått noe dårligere karakterer dette året. Læreren sa jeg kunne bare klage på karakteren om jeg ville... Absurd!

Bare sånn at dette er klart: Læreren min har sagt han vil gi meg en firer! Synes ikke dette er fortjent. Tusen takk for all hjelp dere, setter pris på det.

Er enig med at det ikke er fortjent. Du får vel kjempe deg til en 5. Da det er egentlig det du fortjener da..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...