Tryminator Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Prosessorer 64-bits prosessor--------Ja------------------------------------------------Ja Busshastighet------------5 000 MT/s---------------------------------5 000 MT/s L2 cache-------------------0,5 MB-------------------------------------- 1 MB L3 cache-------------------3 MB--------------------------------------- 6 MB Prosessorhastighet-----2,5 GHz------------------------------------2,4 GHz Prosessorkjernetype----Dual Core---------------------------------Quad Core Prosessormodell---------Intel Core i5 3210M---------------------Intel Core i7 3630QM Dette er forskjellen på to pcer jeg ser på. Hvor mye har forskjellene å si? Endret 14. mai 2013 av Trym2000 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Det avhenger strengt tatt av hva du skal bruke maskinen til. i7cpuen er åpenbart kraftigere, men hvis bruksområdet ikke gjør nytte av den ekstra kraften så vil det være overkill med en slik cpu kontra en rimeligere i5 eller i3 for den saks skyld. Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Skal bruke maskinen til litt skolearbeid og video/bilde redigering, men vil bruke den mest til gaming. Spiller spill som LOL, WOT, Black Ops og litt Minecraft. Lenke til kommentar
wassup Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Skal bruke maskinen til litt skolearbeid og video/bilde redigering, men vil bruke den mest til gaming. Spiller spill som LOL, WOT, Black Ops og litt Minecraft. Hvis du ikke driver med relativt tung videoredigering, trenger du ikke i7. Spilling går i all hovedsak på grafikkortet ditt. Men er du sikker på at du har ført opp en i5? i5 pleier å være quad core Lenke til kommentar
Faller Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Hvis du ikke driver med relativt tung videoredigering, trenger du ikke i7. Spilling går i all hovedsak på grafikkortet ditt. Men er du sikker på at du har ført opp en i5? i5 pleier å være quad core Ikke laptop CPU-ene Mvh Faller Lenke til kommentar
wassup Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Ikke laptop CPU-ene Mvh Faller Greit. Men det gjelder det samme som før, i5 burde holde til ditt bruk Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Skal du spille ville jeg tatt i7'n (siden det er tilsvarende en i5 stasjonær) Flere spill som utnytter 4 kjerner bedre enn 2. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Skal du spille ville jeg tatt i7'n (siden det er tilsvarende en i5 stasjonær) Flere spill som utnytter 4 kjerner bedre enn 2. Det har ingenting å si når skjermkortene du får på en laptop til under 10 000 kr er svakere enn Wii U. 1 Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Skal du spille ville jeg tatt i7'n (siden det er tilsvarende en i5 stasjonær) Har du kilder på dette? Er det samme prosessorer som brukes, bare med annet chipset e.l.? Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Ser du nevner Black Ops, tror ikke du skal fokusere så mye på CPU, men heller GPU... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Har du kilder på dette? Er det samme prosessorer som brukes, bare med annet chipset e.l.? Samme brikke, samme chipset, men små forskjeller i programmeringen endrer funksjonalitet som Hyperthreading Technology, CPU Turbo Multiplier, GPU Clock, Maximum Memory Frequency, SATA6GBPS-porter, og så videre. Laptopvariantene er gjerne særplukket for å ha et lavere effektforbruk også. Uansett er det nøyaktig samme brikker som blir brukt i desktop og laptoper, dette er for å maksimere profitt og fordi stasjonær midrange er mer en ettertanke for Intel. Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 Derfor dere tror i5 er bra nok til mitt bruk eller burde jeg legge til en ekstra penge og kjøpe i7? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Derfor dere tror i5 er bra nok til mitt bruk eller burde jeg legge til en ekstra penge og kjøpe i7? Med mindre du planlegger streaming (voldsomt CPU-intensivt) eller å komprimere film flere ganger daglig er det ikke stor grunn til å kjøpe en i7 for deg nei 1 Lenke til kommentar
Tryminator Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 OK takk for tilbakemeldingene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå