steff1232145 Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Hei! Tittelen sier det jeg lurer på: Hvilke kabler overfører audio i en hdmi kabel slik at jeg kan lodde på rca plugger til stereo anlegget?? MVH Stefan Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Det er ikke egne ledere for audio. Og dessuten er det bare digitale signaler i HDMI, det er totalt umulig å koble dette til analoge innganger - det må i såfall via an DAC. Lenke til kommentar
larsstave Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) http://dx.com/p/hdmi...er-white-150706 Dinna her trur eg skal gjere jobben Edit: vist linken ikkje fungerer so er det SKU: 150706 Endret 20. mai 2013 av larsstave Lenke til kommentar
TGB Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) Vanligvis har TV analog eller coaxial/optisk digital ut. Kjør HDMI til TV; og trekk lyd derfra til forsterker om det er analog eller en annen form for digital (coaxial/optisk). Eventuelt benytt en receiver med HDMI-støtte (man kan få dem ned i et par 1000-lapper i ok kvalitet fra kjente produsenter.... så vanligvis et fornuftig valg i stedenfor å bruke en formue på diverse halvveis-kabelløsninger som ofte koster en hel del i tillegg. Endret 26. juli 2013 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå