Gå til innhold

Omtale av World Racing (PC)

Anbefalte innlegg

De forklarte jo litt men alikevel... :wink: Jeg gidder ikke kjøpe et spill som har fått karakter 3.5, men et spill som får karakter 5 er jeg ikke så veldig i tvil. Jeg har akkurat kjøpt meg ratt og er ute etter spill som jeg kan leke meg med. Er veldig i tvil om jeg skal kjøpe World Racing. Time will show :o

Jeg kan rett og slett ikke uttale meg om Xbox-versjonen siden jeg ikke har prøvd denne, men jeg er sikker på at PC-versjonen ikke fortjener 5. Det finnes mange langt bedre bilspill tilgjengelig. Spillet koster ca 200,- på www.play.com, og det er det er det kanskje verdt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

World Racing er et kult spill å "herje" rundt med. Fysikken innbyr til

fete burnouts, sladder og fartsfylt kjøring. Spesielt "Free Ride" modusen.

Da kan du velge en bil og cruise i veg, eller herje vilt.

Med ratt og pedaler er det veldig kult og en får skikkelig følelsen med

de forskjellige bilene.

De oppfører seg som de skal og man kan virkelig få taket på "bredsladdene"

Er du interessert i Mercedeser er dette spillet veldig kult!

Man finner alle nye modeller. Det inkluderer alle CDI modeller,

Sportscouper, AMGer og den nye fete SLR`en med 626hk! (går unna) =)

Lenke til kommentar
World Racing er et kult spill å "herje" rundt med. Fysikken innbyr til fete burnouts, sladder og fartsfylt kjøring. Spesielt "Free Ride" modusen. Da kan du velge en bil og cruise i veg, eller herje vilt.  

Med ratt og pedaler er det veldig kult og en får skikkelig følelsen med

de forskjellige bilene. De oppfører seg som de skal og man kan virkelig få taket på "bredsladdene"

Spillet er selvfølgelig testet med ratt. To forskjellige til og med. Bilene oppfører seg definitivt ikke "som de skal", men ja, jeg er enig i at det kan være litt artig å cruise rundt i "Free Ride". En liten stund.

Lenke til kommentar

Jeg synes spillet var bra, bedre enn forventet.

Menyene var litt knotete i begynnelsen, men synes det fungerer greit.

Kjørte selvfølgelig (..) slideren helt til venstre for simulation. Og av med hjelpemidler som ASR og bremsehjelp.

Litt vanskelig å styre med rattet frem til jeg fant ut hvor jeg fjernet deadzone, da denne var satt ganske stor som default.

Ble positivt overrasket over handling/oppførsel (godt norsk ord ??) på bilene.

Irriterende at jeg må inn å velge ratt hver gang jeg starter spillet, og overrasket at det ikke smalt første gang jeg kjørte i et tre...

Foretrekker å sette vanskelighetsgraden på fixed, slik at man kan kjøre fra motstanderne hvis man kjører bra, og kan bli frakjørt hvis man kjører dårlig.

Noe jeg ikke likte var baner hvor jeg plutselig uten forvarsel møtte motstanderne på et veistykke som benyttes i begge retninger. Mister fort topp-plassering og blir belastet med "extreme driving error". Greit som på NFS 1 hvor man vet at det er trafikk imot.

Retningspiler pleier jeg aldri å bruke ellers, synes det er en "uting" f.eks. på rallyspill hvor man har kartleserstemme. Men her er det så mange variasjoner av samme banene, og synes endel ganger det er vanskelig å se hvor veien går. Skulle gått an å velge bort fargenyansene, blir litt for hjelpsomt.

nei, nok er nok, skal si jeg fikk skrivekløe her...

Lenke til kommentar

Spillets 3D motor er revolusjonerende og gir spilleren en mulighet for å dra på sightsing i Alpene i 30min uten å kjøre den samme veien en gang, i høyden er det snø og glatt, i lav landet er det tørt og befinner du deg midt i mellom kan du oppleve begge deler. Grafikken er fremragende og man kan se langt inn i et landskap med masse detaljer. Kanskje gjør du som jeg og finner veien til slottet du bare skimter i horisonten. Veiene dit er nydelig modellert og noe av det beste jeg har sett. Bilene ser bra ut og er detaljerte ned til det minste.

Alle biler er modellert etter ekte parametere så selv om noen biler ser ganske like ut er det fordi de tilhører samme klasse, men det er forskjeller både under panseret og i kjøre egenskaper.

Spillet forsøker ikke å være en fullblods sim eller ren arkade men prøver å tilfredsstille begge grupper ved å blande elementer fra begge, For eksempel får man tilbakemeldinger fra spillet når man legger rumpa ut i svingene, holder du sladden lenge nok får du ferdighets poeng lagt til din fører profil og en kommentar som ”Cool Slide” her synes ”jeg” spillet lykkes godt.

Som sim entusiast føles spillet overbevisende og fysikken er noe av det beste jeg har prøvd. Løfter jeg litt på gassen ved inngangen til svingen kommer rumpa lett ut, med litt justering med gassen kan man holde sladden gående lenge nok til at man sitter med et kjempe glis rundt øra. Mitt største øyeblikk var en 300m sidelengs nedbremsning som startet med ett bitte lite kast med rattet for så å justere med gass og brems inn i en kort venstre sving som brått gikk over til hårnål venstre, alt sammen i en flytende bevegelse. Da stoppet jeg bilen og sa til meg selv, Fy f…. dette spillet er KONGE.

Fysikken i dette spillet i Sim modus bør ikke engang nevnes med Race Driver som er blitt slaktet i pressen og ikke minst av kjøperne selv. NFS serien har elementer som ligner men en fysikk motor som er pure arkade og ikke annet. Live For Speed derimot er en god sammenligning med en viktig forskjell, WR har fabrikk biler som ikke kan justeres. De er som kjent bygd for komfort, så syns du bilen er for myk i fjæringen har du forklaringen der. Personlig gleder jeg meg som en unge til å prøve Silver Arrow.

Her kan du få ett litt mer nyansert bilde om hva folk mener.

http://forum.racesimcentral.com/showthread...ad.php?t=107690

Eller her.

http://www.bhmotorsports.com/board/viewfor...ba55d34872ca339

Ikke minst sjekk disse in game filmene, CL - Class er min favoritt

http://www.tdk-mediactive.com/games/games....L=5&GA=147&SE=6

Er du seriøst opptatt av sim racing kan du ta en titt her.

http://home.no.net/canon/

Jeg har bare testet demo versjonen og jeg er enig i at det er noen trivielle feil og svakheter, bla, meny systemet. Det fungerer utmerket når man er vant til det.

Vist 5 er Max score så er ikke 3.5 så galt men personlig synes jeg det er for lavt.

Anmelderen får ikke frem styrken i spillet og er altfor kritisk til svakheter noe hele anmeldelsen bærer preg av.

Papyboy

Lenke til kommentar
Spillets 3D motor er revolusjonerende og gir spilleren en mulighet for å dra på sightsing i Alpene i 30min uten å kjøre den samme veien en gang, i høyden er det snø og glatt, i lav landet er det tørt og befinner du deg midt i mellom kan du oppleve begge deler. Grafikken er fremragende og man kan se langt inn i et landskap med masse detaljer. Kanskje gjør du som jeg og finner veien til slottet du bare skimter i horisonten. Veiene dit er nydelig modellert og noe av det beste jeg har sett. Bilene ser bra ut og er detaljerte ned til det minste.

Dette får da spillet også skryt for. Likevel er ikke grafikken perfekt, synes det sviktet litt på teksturer en del steder, og som jeg skrev i omtalen er det en litt "steril" følelse over omgivelsene. Skadesystemet er ikke akkurat godt, og effekten av regn er overdimensjonert. At det regner i tunnelene er heller ikke helt bra. Pirk kanskje, men en unødvendig feil.

Alle biler er modellert etter ekte parametere så selv om noen biler ser ganske like ut er det fordi de tilhører samme klasse, men det er forskjeller både under panseret og i kjøre egenskaper.

Selvsagt. Likevel er det ikke annet å si enn at mange av bilene ligger veldig nær hverandre i kjøreegenskaper. At utviklerne har brukt virkelige data er dessverre ingen garanti for at opplevelsen i et spill blir realistisk.

Spillet forsøker ikke å være en fullblods sim eller ren arkade men prøver å tilfredsstille begge grupper ved å blande elementer fra begge, For eksempel får man tilbakemeldinger fra spillet når man legger rumpa ut i svingene, holder du sladden lenge nok får du ferdighets poeng lagt til din fører profil og en kommentar som ”Cool Slide” her synes ”jeg” spillet lykkes godt.

Her er jeg helt enig, bortsett fra at jeg mener spillet lykkes heller dårlig. Bortsett fra "free ride" (som naturligvis blir kjedelig i lengden) er det ikke så mye å glede seg over.

Som sim entusiast føles spillet overbevisende og fysikken er noe av det beste jeg har prøvd. Løfter jeg litt på gassen ved inngangen til svingen kommer rumpa lett ut, med litt justering med gassen kan man holde sladden gående lenge nok til at man sitter med et kjempe glis rundt øra. Mitt største øyeblikk var en 300m sidelengs nedbremsning som startet med ett bitte lite kast med rattet for så å justere med gass og brems inn i en kort venstre sving som brått gikk over til hårnål venstre, alt sammen i en flytende bevegelse. Da stoppet jeg bilen og sa til meg selv, Fy f…. dette spillet er KONGE.

Prøv litt krapp slalomkjøring i høy fart, så oppdager du kanskje at spillet ikke akkurat er realistisk. Hvis du virkelig er en "sim-entusiast" skjønner jeg ikke hvordan du kan hevde at fysikken "er noe av det beste jeg har prøvd". Den holder rett og slett ikke mål som simulator.

Fysikken i dette spillet i Sim modus bør ikke engang nevnes med Race Driver som er blitt slaktet i pressen og ikke minst av kjøperne selv. NFS serien har elementer som ligner men en fysikk motor som er pure arkade og ikke annet. Live For Speed derimot er en god sammenligning med en viktig forskjell, WR har fabrikk biler som ikke kan justeres. De er som kjent bygd for komfort, så syns du bilen er for myk i fjæringen har du forklaringen der. Personlig gleder jeg meg som en unge til å prøve Silver Arrow.

Først og fremst bør du holde deg nogenlunde til fakta. Sjekker du omtaler av Race Driver vil du ikke akkurat oppleve at det er "slaktet i pressen". Gamerankings.com har gjennomsnitt av mange omtaler, 78.4%. Det er ikke dårlig. Karakterene spenner fra 30% til 100%, så det er store uenigheter, men det blir for dumt å prøve å gjøre ditt syn til gjeldende for flertallet da. 20 av 38 omtaler gir 80% eller bedre. Når det gjelder kundene så er det rimelig delt der også.

Jeg skjønner ikke at du kan hevde at World Racing har bedre fysikk enn Race Driver. Som sagt tidligere mangler Race Driver en del når det gjelder selve kontrollen, men hvordan bilen oppførte seg i f.eks. svinger (over-/understyring osv.) er _langt_ mer troverdig i Race Driver. Du kan gjerne si at de er rake motsetninger. World Racin har grei kontroll (bilen går dit du vil), men bilens oppførsel er ikke god nok. Å sammenligne med Live for Speed er, unnskyld, helt bak mål. Det blir som å sammenligne Zetor og Ferrari.

Jeg har bare testet demo versjonen og jeg er enig i at det er noen trivielle feil og svakheter, bla, meny systemet. Det fungerer utmerket når man er vant til det. Vist 5 er Max score så er ikke 3.5 så galt men personlig synes jeg det er for lavt. Anmelderen får ikke frem styrken i spillet og er altfor kritisk til svakheter noe hele anmeldelsen bærer preg av.

Menysystemet er akkurat like idiotisk når man har blitt vant til det (selv om man lærer seg å finne frem). 5 er ikke maks score, 6 er maks. 3,5 betyr at det er et greit spill. 3 er ok, 4 er bra. Mener 3,5 er en riktig karakter for dette spillet, det imponerer på noen punkter, men det holder ikke. Det er rett og slett ikke underholdende nok. Et godt bilspill kan du bruke hundrevis av timer med. De fleste er trolig skikkelig lei WR etter 5 timer. Jeg ser spillets styrker, absolutt, men jeg synes ikke de er sterke nok til å kalle WR et spesielt godt spill.

Det finnes selvfølgelig forskjellige syn på hva som er viktig, og hva som er et godt spill. Det respekterer jeg. Det mange av dere må "respektere" er karaktersystemet vårt. Selv om mange andre har et merksnodig system der "alt" får mellom 70% og 100% er vårt system slik at 3 er et vanlig, ok spill. 3 er ikke slakt hos oss, det betyr at spillet er greit. WR fikk 3,5 (altså et sted mellom greit og godt).

Lenke til kommentar

Smaken er som baken, splittet. Som anmelder bør du holde deg i sporet.

Artikkelen er rotete og gjenomgående kritisk fra start til slutt og anmeldelsen bærer preg av å være din personlige mening. De gangene du rapporterer objektivt er for få og huskes ikke når man har lest alt. Les posten til ”superman” på side 1 så skjønner du hva jeg mener.

Vedrørende fysikken i spillet som jeg synes du bedømmer på feil grunnlag. I flere poster på http://www.racesimcentral.com/ kan man lese innlegg fra folk som har kjørt det meste innen motorsport, de omtaler i motsetning til deg fysikken som underholdene og overbevisende.

Selv en dårlig taxi sjåfør ville nikket gjenkjennende uten dermed å påstå at det er virkelig annet en, en god simulering.

Du har unnlatt mye i anmeldelsen som kunne vært nyttig for en leser å få med seg. Konklusjonen du serverer i headingen og forsøket på å skrive ”underholdene” sier mer om deg som anmelder en spillet.

Lykke til med neste anmeldelse, den er jeg sikker på kommer til å bli mye bedre :wink:

Vennlig hilsen

Sim entusiast.

Lenke til kommentar
Artikkelen er rotete og gjenomgående kritisk fra start til slutt og anmeldelsen bærer preg av å være din personlige mening. De gangene du rapporterer objektivt er for få og huskes ikke når man har lest alt.

En anmeldelse er ikke annet enn en persons subjektive mening. Du har kommet feil hvis du leter etter objektive anmeldelser.

Du har unnlatt mye i anmeldelsen som kunne vært nyttig for en leser å få med seg. Konklusjonen du serverer i headingen og forsøket på å skrive ”underholdene” sier mer om deg som anmelder en spillet.

Forklar gjerne den uttalelsen litt nærmere. Hva vil du vite mer om?

Lenke til kommentar
Smaken er som baken, splittet. Som anmelder bør du holde deg i sporet. Artikkelen er rotete og gjenomgående kritisk fra start til slutt og anmeldelsen bærer preg av å være din personlige mening.

Kan du peke på én omtale som ikke er noens personlige mening? Jeg vil også _svært_ gjerne se deg utdype dette. At anmeldelsen er kritisk er ganske enkelt fordi spillet ikke klarer å overbevise. Artig at du kommer med "smaken er som baken", da regner jeg med at du forstår at andre har forskjellig mening enn deg også?

De gangene du rapporterer objektivt er for få og huskes ikke når man har lest alt. Les posten til ”superman” på side 1 så skjønner du hva jeg mener.

Her vil jeg gjerne også se en skikkelig forklaring, spesielt på hvorfor omtalen er rotete. Grunnen til at spillet får 3+ og en del "pepper" i omtalen er at det rett og slett er gjennomført greit, men ikke supert. Det er da viktig å belyse hva som mangler.

Vedrørende fysikken i spillet som jeg synes du bedømmer på feil grunnlag. I flere poster på http://www.racesimcentral.com/ kan man lese innlegg fra folk som har kjørt det meste innen motorsport, de omtaler i motsetning til deg fysikken som underholdene og overbevisende.

Selv en dårlig taxi sjåfør ville nikket gjenkjennende uten dermed å påstå at det er virkelig annet en, en god simulering.

Vel, jeg liker å tro at jeg vet mer enn en "dårlig taxisjåfør" i det minste. Du vet ikke hva jeg har kjørt og hvor mye, så du bør kanskje ikke insinuere at jeg ikke vet hva jeg snakker om. Ja, jeg har lest en del på forskjellige steder (også racesimcentral.com), og meningene er forskjellige.

Lykke til med neste anmeldelse, den er jeg sikker på kommer til å bli mye bedre :wink:

Hva er det av betydning som er utelatt? Og hva sier det om meg? Jeg foreslår at du prøver å holde deg til saken, litt folkeskikk hadde også vært på sin plass. Jeg har forstått at du er uenig i mitt syn på spillet, men hva har du nå i mot omtalen i seg selv? En omtale er ikke dårlig fordi du er uenig i resultatet. Hva er for eksempel galt med det første avsnittet?

At du sammenligner spillet med spill som Live for Speed er helt fantastisk. Enten har vi spilt helt forskjellige utgaver av spillene (lite trolig kanskje), ellers skjønner jeg rett og slett ikke tankegangen din. Du synes ikke uansett det er litt drøyt å uttale seg så bombastisk som du gjør på bakgrunn av en demo?

Lenke til kommentar
En anmeldelse er ikke annet enn en persons subjektive mening. Du har kommet feil hvis du leter etter objektive anmeldelser.

Er dette din definisjon på en anmelders jobb hos dere har du ett problem.

Vist en blind man spør deg om veien tegner du da et kart og gir ham det.

Hva man selv liker og foretrekker bør man sette til side til fordel for leseren og heller fokusere på innholdet og formidle det objektivt etter beste evne, først da kan vi lesere gjøre oss opp en mening om dette er verdt å bruke penger på. Noen vil kanskje tenke ”dette er noen for meg” mens andre ikke ville tatt i det med pølseklype. Inntrykket man får etter å ha lest artikkelen oppsummeres godt av ”superman” på side 1. Xbox anmeldelsen er mye bedre skrevet og formidlet og burde erstatte PC versjonen med tillegg for forskjellene.

Forklar gjerne den uttalelsen litt nærmere. Hva vil du vite mer om?

Opplysningene som jeg mener er unnlatt kunne gjort dette til en bedre anmeldelse. Research rundt spillet, trivielle opplysninger og fakta og siden dette er ett bil spill så er enkelte ting like essensielle som side speil i Race Driver. Hva disse tingene er burde dere vite selv. Det synes klart for meg at vedkommende ikke har brukt særlig lang tid på testen. Frustrasjonen han opplevde i meny systemet speiler artikkelen.

Mitt ønske var å formidle til andre det du ikke klarte i din anmeldelse så med dette anser jeg er ferdig med saken.

Er kritikken vanskelig å svelge får dere slette postene mine.

Med vennlig hilsen

Papyboy

Lenke til kommentar

Er dette din definisjon på en anmelders jobb hos dere har du ett problem.

Nei. En omtale skal selvfølgelig etterstrebe objektivitet, og basere seg til en viss grad på målbare fakta. Men en spillopplevelse vil alltid være grunnleggende subjektiv, og det vil også skriverier være. Det eksisterer ganske enkelt ikke noe slikt som en objektiv anmeldelse. Og om en anmeldelse er god eller ikke avhenger ikke av hvorvidt alle er enig i den. Et eksempel er Games Domains originale omtale av Deus Ex. Anmelderen gjennomførte et mildt slakt, til stor fortvilelse for alle som elsket spillet. Men det var så til de grader på sin plass, da spillets mange feil og viderverdigheter ble ofret svært lite plass annensteds. Og dermed var det også en god anmeldelse - en omtale som gjorde leseren litt klokere.

Det vil alltid være behov for mer enn en "korrekt" mening.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

hei der..

jeg leste også denne omtalen og ble veldig skuffet.. Hadde ventet i spenning på dette spillet. Men så har jeg lest en del andre reviews på nettet og må bare konkludere med at gamer.no har gjort en litt slett jobb med denne omtalen.

Jeg har kjøpt spillet og logitech momo racing :) . Har spill det i noen dager nå og syntes at det kjempe bra. Hvis du er i tvil om du skal kjøpe spillet så kan jeg anbefale deg og lese andre tester. Jeg angrer vertfall ikke på at jeg ga spillet en sjanse.

Sjekk ut :)

http://www.acegamez.co.uk/World_Racing_PC.htm

http://www.games.no/showarticle.php?Xsecti...142&Xconsole=PC

Lenke til kommentar
hei der..

jeg leste også denne omtalen og ble veldig skuffet.. Hadde ventet i spenning på dette spillet. Men så har jeg lest en del andre reviews på nettet og må bare konkludere med at gamer.no har gjort en litt slett jobb med denne omtalen.

Jeg har kjøpt spillet og logitech momo racing :) . Har spill det i noen dager nå og syntes at det kjempe bra. Hvis du er i tvil om du skal kjøpe spillet så kan jeg anbefale deg og lese andre tester. Jeg angrer vertfall ikke på at jeg ga spillet en sjanse.

Sjekk ut :)

http://www.acegamez.co.uk/World_Racing_PC.htm

http://www.games.no/showarticle.php?Xsecti...142&Xconsole=PC

Du vil _alltid_ finne motstridende omtaler, ganske enkelt fordi de er skrevet av forskjellige personer. På www.gamerankings.com (som er en meget god side for å sjekke forskjellige omtaler av spill) er det kun to omtaler av spillet. Disse ligger på henholdsvis 50% og 52%. Vår omtale gir til sammenligning spillet i overkant av 58%.

Jeg har ikke prøvd Xbox-utgaven av spillet, men hvis den ikke er veldig forskjellig fra PC-utgaven er det enda bedre grunnlag (omtrent 40 stykk!). Der er snittet på 62,9%. Det er strengt tatt ikke mye over vår karakter. Verdt å sjekke ut slikt før man uttaler seg bombastisk kanskje?

Har hatt spillet lenge nå (har MOMO Racing jeg også, btw), og jeg står fortsatt 100% for karakteren jeg har gitt. Registrerer at en del mener det fortjener bedre karakter, og det får dere selvsagt mene, men jeg er som sagt helt overbevist om at spillet har fått riktig karakter. Det er mer enn litt frekt å antyde at jeg har gjort "slett arbeid". spillet er testet grundig og lenge, og det fikk en real sjanse. En anmelder som bøyer seg etter andres press/meninger om et produkt er foresten verdiløs som anmelder. Jeg respekterer at du har et annet syn på spillet, og det må du gjerne uttrykke, men da bør jeg kunne forlange at du respekterer mitt syn og mitt arbeid også. Med mindre du sitter på fasiten?

Lenke til kommentar

Hmm jaha var vell ikke menigen og henge deg ut og si du gjør en dårlig jobb..Jeg skrev gamer.no ikke ditt navn.Beklager vist du tok det personelig det var ikke menigen.Men jeg er ikke enig med deg at den karakteren du har gitt er rett. Hehe det er jo mitt problem.Ikke noe sure miner :p: .Alle har jo forskjellige meniger og sånn er det bare. Jeg hadde lest 3 andre tester av spillet og dem ga spillet gode karakterer. Min feil hvis det er sånn at bare jeg liker spillet og de andre som hadde testet spillet.Beklager. Må bare si til de andre som tviler på om de skal kjøpe spillet at man bør vurderer det.Likte man NFS PU som jeg syntes er en av de beste bilspilla som har vært på pc de senere åra så kansje du liker dette også.Det er vell ikke like bra men nå er det jo ikke så mange slike typer bilspill til pc...

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg en demo til World Racing?

http://www.tothegame.com/demo.asp?id=1228 <- Der. :)

Det som er litt artig med den demoen er at hvis du ikke har lyst til å fullføre racene kan du kjøre hvor du vil - hele landskapet er åpent for deg. Jeg synes det var ganske gøy å cruise rundt på alpeveiene og nyte utsikten. Men musikken i demoen er noe av det frykteligste jeg har hørt :-)

Lenke til kommentar
Kongespill!

De som gir dette dårlig karakter er enten
1) personer som ikke liker bilspill

2) personer som ikke gidder teste ut en ting ordentlig før de uttaler seg

Jeg vet at de fleste annmeldelser har gitt dette spillet dårlig kritikk, så det er ganske morsomt at de fleste i racing miljøene på internett digger det :woot:

Vi gleder oss stort til online patchen kommer i november! :mrgreen:
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...