TST Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 I år 2000 beviste EA at det er mulig å lage et fenomenalt bilspill på bakgrunn av ett merke, Porsche. World Racing tilbyr ikke mindre enn 109 forskjellige biler, samtlige fra Mercedes. Det skal litt til å lage et vellykket spill som spenner over alt dette, og World Racing innfrir ikke. http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=2183 Lenke til kommentar
mr x Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 synes dere kritisere spiller mye.. prøvde demoen i 2-3 dager og det første jeg merket hvor bra gameplayet var.synes styringen var bedre og mere nøyaktig enn toca race driver(og det scorer jo bra) vel menyene var jo ikke perfekte,med er ikke dette bagateller da.. i et bilspill er jo veldig viktig at styringen på bilene er bra,hvis ikke blir jo hele spillet dårlig.og det synes jeg de hadde klart bra.. desverre fins det jo ikke så mye bilspill til pc hvor gameplayet er bra,toca,n.f.s 5 og kansje noen formel 1 spill.. vel,har jo bare spilt demoen så,kan vel ikke uttale meg så mye men handling(styring) hadde spillet iallefall..ikke noe dum arcade spill slik som vi så med den siste n.f.s som var en fjasko i mine øyne. vet ikke hvilken krav Administrator setter til bilspill,men synes dette spillet var nesten i høyde med toca og Porsche(n.f.s) og hvordan kunne dette spillet få så mye mere score på x-box.. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 vel,har jo bare spilt demoen så,kan vel ikke uttale meg så mye men handling(styring) hadde spillet iallefall..ikke noe dum arcade spillslik som vi så med den siste n.f.s som var en fjasko i mine øyne. Det er feil å kalle det et arkadespill, ja. Men det er feil å kalle det en simulator også. Selve styringen er ikke det værste, men at følelsen av veigrep er fullstendig fraværende. Det har over hodet ingen realistisk veifølelse, noe som er vesentlig for en vellykket simulator. Her er TOCA Race Driver langt bedre (selv om styringen der ikke er optimal). Jeg vil si det er liten tvil om at TOCA Race Driver er et langt bedre bilspill. Jeg gav World Racing 3,5. Det er ikke en dårlig karakter, det betyr rett og slett at det er et greit spill, ikke mer. Menyene er ikke det viktigste, men så har de heller ikke hatt stor innvirkning på karakterene. De er imidlertid så katastrofalt dårlige at det må nevnes. Lenke til kommentar
TST Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 vet ikke hvilken krav Administrator setter til bilspill Det er Kristian Aasgård som har omtalt World Racing på PC. Jeg har publisert omtalen og laget tråd i forumet. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 jo,er enig med deg i mange punkter der,perfekt er det jo ikke.. veigrepet kunne kansje vært bedre.. vel,liker bilspill veldig bra synes nesten at det er synd at di blir så fort kritisert når di skal testes,men kan hende du har rett iallefall. og hva står vi igjen med(bilspill)Porsche som kom ut i 99/00.. er jo nesten en skam at det ikke skal finnes bedre bilspill til pc,slik gt 3 har til ps 2... Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 jo,er enig med deg i mange punkter der,perfekt er det jo ikke..veigrepet kunne kansje vært bedre.. vel,liker bilspill veldig bra synes nesten at det er synd at di blir så fort kritisert når di skal testes,men kan hende du har rett iallefall. og hva står vi igjen med(bilspill)Porsche som kom ut i 99/00.. er jo nesten en skam at det ikke skal finnes bedre bilspill til pc,slik gt 3 har til ps 2... Jeg er en stor tilhenger av bilspill til PC, og det finnes faktisk svært gode spill å kose seg med. De to beste nå er i mine øyne F1 Challenge 99-02 og Live for Speed. I tillegg er F1 2002 med modifikasjoner (GTR-2002 for eksempel) virkelig noe å satse på. Jeg mener helt klart at alle disse tre spillene er mer realistiske enn f.eks. GT3. Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Helt enig med anmelderen! Møkkaspill! Skal jeg spille bilspill (noe jeg faktisk skjelden gjør), holder jeg meg til NFS: Porche Unleashed! Lenke til kommentar
NoC Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 ps greit om anmelder fortalte hva spillet gikk ut på... Lenke til kommentar
TST Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 ps greit om anmelder fortalte hva spillet gikk ut på... Anbefaler deg å lese fjerde avsnitt på side 1. Lenke til kommentar
NoC Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 "NoC skrev: ps greit om anmelder fortalte hva spillet gikk ut på... " "TST skrev: Anbefaler deg å lese fjerde avsnitt på side 1." ---------- omformulerer meg litt.. Konstruktiv kritikk : greit om anmelder fortalte hva spillet gikk ut på i begynnelsen av anmeldelsen slik at vi som aldri har hørt om spillet får et raskt innblikk i hva hele "greia" egentlig er. (eks. arkadesimulator bilspill med ca 100 biler av typen mercedes der kjøringen foregår på åpne veier hvor veivalget er i stor grad opp til spiller.., osv.) - kort og rent objektivt om hva spillet er. Min mening er at det blir lettere for leseren å danne seg et inntrykk av spillet på denne måten. ps " TST skrev: Anbefaler deg å lese fjerde avsnitt på side 1." Hvis du legger til siste avsnitt før konklusjonen på side 2, så er jeg enig ;P Lenke til kommentar
TST Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 greit om anmelder fortalte hva spillet gikk ut på i begynnelsen av anmeldelsen slik at vi som aldri har hørt om spillet får et raskt innblikk i hva hele "greia" egentlig er. Anmelderne i Gamer.no forteller alltid hva spillet går ut på. Om det står i første avsnitt, fjerde avsnitt eller mot slutten er derimot ikke fast bestemt. Skribentene har ganske stor frihet, så lenge de er gjennom enkelte punkter en omtale bør inneholde, blant annet dette punktet. Vi har ingen tro på en fast oppbygging av omtaler. Det blir det rett og slett kjedelig lesestoff av, og skribenter går raskt lei. Lenke til kommentar
noskarifaoda Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Uffameg! Synest dere er altfor strenge i omtalen av World Racing. World Racing er et bra spill og fortener bedre karakter. Da tenker jeg først og fremst på fysikken. Med 100% simulator innstilling blir det ganske realistisk. Vet ikke om dere trekker ned for det jeg kaller "bagateller" i en simulator som f.eks. at en kan kjøre gjennom tre. Synest dere burde fokusere på det positive når dere anmelder et slikt spill. (Det er ikke for mange bilspill som prøver å være en simulator, noe som jeg mener World Racing har klart veldig bra) Når det kommer til å kjøre "vanlige" biler er dette det nermeste jeg har kommet en simulator på pc. (Utelukker alle formel 1 spill, Nascar o.l. fordi det er mindre gøy med slike biler, i og med at de fleste av oss ikke får testet en i virkeligheten) GT3 på PS2 har forøvrig den beste fysikken av alle bilspill mener jeg. [/b] Lenke til kommentar
superman Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Hmm...var litt overrasket over at den fikk 3+ i karakter. Etter å ha lest gjennom artikkelen tenkte jeg "dette blir sikkrt en 2 eller 2+" :-? Var jo nesten bare negative ting der jo. Men har ikke prøvd spillet, så jeg har ikke så mye å si egentlig. Spørs om jeg gidder å prøve det i det hele tatt... Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Skjønner ikke helt hvordan spillet kan få en 5er på xbox og 3.5 på pc med bedre garafikk da.... Hadde vært gla om Gamer kunne forklart det. Uansett spiller jeg Midnight Club II nå og det er knallbra:) Ikke på langt nær en simulator men for en underholdning! Lenke til kommentar
mr x Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 jo,er enig med deg i mange punkter der,perfekt er det jo ikke..veigrepet kunne kansje vært bedre.. vel,liker bilspill veldig bra synes nesten at det er synd at di blir så fort kritisert når di skal testes,men kan hende du har rett iallefall. og hva står vi igjen med(bilspill)Porsche som kom ut i 99/00.. er jo nesten en skam at det ikke skal finnes bedre bilspill til pc,slik gt 3 har til ps 2... Jeg er en stor tilhenger av bilspill til PC, og det finnes faktisk svært gode spill å kose seg med. De to beste nå er i mine øyne F1 Challenge 99-02 og Live for Speed. I tillegg er F1 2002 med modifikasjoner (GTR-2002 for eksempel) virkelig noe å satse på. Jeg mener helt klart at alle disse tre spillene er mer realistiske enn f.eks. GT3. Challenge 99-02 er realistisk eller ikke kan jeg ikke uttale meg om siden jeg ikke har prøve det.. men F1 2002 fant jeg ikke hverken underhåldene eller spennende.ikke noe velig bra gameplay og halvbra grafikk.som oftes blir disse formel 1 spillene alt får opplakt til hva som er best.alle vet jo hvilken biler og sjåfører som er best.. ingen oppgradering av bilene og slike ting som gjør at spiller varer en stund. Live for Speed hadde veldig fin og realistisk gamelplay,men spille med musa !!prøvde med kontroller og tastatur,men dårlig kontroll.. er litt skeptisk til ratt og pedaler,prøvde får noe år siden på ps 1 og gt 1, men hvis man svinkte med rattet 2-3 cm på hver side fikk man fult overlegg(max svingradius)dette var veldig dårlig og lite realistisk synes jeg(spilte jo bedre med kontroller) nå kan det jo hende at rattene til dagens pc er blitt mye bedre,men kjøper ikke ratt og pedaler til ca 1500 bare fårdi det er cool(og ikke noe bedre styring) nei..holder med noskarifaoda gt 3 har både gameplay og vet hva som skal til får og spille det i flere mnd.. :wink: Lenke til kommentar
TST Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Skjønner ikke helt hvordan spillet kan få en 5er på xbox og 3.5 på pc med bedre garafikk da.... Hadde vært gla om Gamer kunne forklart det. Enkelt å forklare. Xbox-versjonen ble omtalt av en annen person. En omtale blir ikke annet enn en subjektiv mening, og det kan være ulike meninger blant anmelderne i Gamer.no, uten at det er noen grunn til å tvile på ens troverdighet. Det bør vel ikke overraske noen? Men det behøver ikke nødvendigvis å være grunnen her. Det kan også faktisk være store forskjeller mellom de ulike plattformene. Det er også viktig å vite at vi kan stille helt andre krav til et PC-spill enn et Xbox-spill. Anmelderen av Xbox-versjonen har ikke fått anledning til å teste PC-versjonen og vice versa. Der har du et par grunner, som jeg håper forklarte litt. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Synest dere er altfor strenge i omtalen av World Racing. World Racing er et bra spill og fortener bedre karakter.Da tenker jeg først og fremst på fysikken. Med 100% simulator innstilling blir det ganske realistisk. Vet ikke om dere trekker ned for det jeg kaller "bagateller" i en simulator som f.eks. at en kan kjøre gjennom tre. Spillet fikk 3+, noe som betyr at det er ok. Noe mer er det heller ikke. På "100% simulation" er det klart mer realistisk enn på "100% arcade", men det er likevel ikke så mye å skryte av. Følelsen av veigrep er f.eks. så godt som fraværende, og det er veldig vesentlig for at et bilspill skal føles troverdig. Når det gjelder trærne så er ikke det en bagatell når du kjører offroad, snarere en ganske stor feil. Synest dere burde fokusere på det positive når dere anmelder et slikt spill. (Det er ikke for mange bilspill som prøver å være en simulator, noe som jeg mener World Racing har klart veldig bra) Vel, der er vi uenige. Jeg mener World Racing faller pladask mellom to stoler. Ikke er det god simulasjon, og det er ikke fartsfullt nok til å gjøre det godt som arkadespill. Jeg er enig i at det er for få simulatorer, og det er flott at Synetic forsøker, men jeg er ikke fornøyd med resultatet. Når det kommer til å kjøre "vanlige" biler er dette det nermeste jeg har kommet en simulator på pc. TOCA2, Live for Speed og TOCA Race Driver er bedre. Det samme er NFS: Porsche Unleashed, selv om det ikke er noen "hardcore simulator" det heller. Hmm...var litt overrasket over at den fikk 3+ i karakter. Etter å ha lest gjennom artikkelen tenkte jeg "dette blir sikkrt en 2 eller 2+" :-? Var jo nesten bare negative ting der jo. Vel, spillet har god grafikk, fantastiske landskap, godt bilutvalg og kan by på litt underholdning. Det er "ok", men ikke mer. men F1 2002 fant jeg ikke hverken underhåldene eller spennende.ikke noe velig bra gameplay og halvbra grafikk.som oftes blir disse formel 1 spillene alt får opplakt til hva som er best.alle vet jo hvilken biler og sjåfører som er best..ingen oppgradering av bilene og slike ting som gjør at spiller varer en stund. F1-spillene blir ikke spesielt underholdende før du behersker dem relativt godt. Det fører nok dessverre til at mange faller fra før de oppdager hva spillene kan tilby av underholdning. Det er snakk om simulator her, og da er nok ikke "oppgradering av bilene og slike ting" så veldig aktuelt. Live for Speed hadde veldig fin og realistisk gamelplay,men spille med musa !!prøvde med kontroller og tastatur,men dårlig kontroll.. er litt skeptisk til ratt og pedaler,prøvde får noe år siden på ps 1 og gt 1, men hvis man svinkte med rattet 2-3 cm på hver side fikk man fult overlegg(max svingradius)dette var veldig dårlig og lite realistisk synes jeg(spilte jo bedre med kontroller)nå kan det jo hende at rattene til dagens pc er blitt mye bedre,men kjøper ikke ratt og pedaler til ca 1500 bare fårdi det er cool(og ikke noe bedre styring) Altså, et godt ratt har _alt_ å si. Det er i mine øyne ganske "bortkastet" å spille simulatorer uten ratt. Det hadde ikke vært noe særlig å kjøre bil med tastatur/mus i virkeligheten heller. Du får Logitech MOMO Racing til under 1.000,- (og det er det verdt). Det er ikke snakk om "fullt utslag eller ingenting", de er analoge slik at du kan svinge i den graden du ønsker, det samme gjelder selvsagt gass/brems. Hvis du ikke hadde ratt til F1 2002 skjønner jeg hvorfor du ikke likte det noe særlig.. nei..holder med noskarifaoda gt 3 har både gameplay og vet hva som skal til får og spille det i flere mnd.. :wink: Jeg har aldri sagt at GT3 er et dårlig spill, snarere tvert i mot. Det er et genialt spill, men det er ikke like _realistisk_ som noen titler til PC er. Lenke til kommentar
[space] Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Tenk at noen mener at nfs:porsche unleashed er en simulator... Styringa i dette spillet lider samme skjebne som de andre nfs spilla. Bilene understyrer så det holder, og det i hastigheter helt ned i 50-60km/t. Dette gjelder både ratt og tastaturstyring. Synes jeg ser en porsche 911 (med motoren bak og bakhjulstrekk) som understyrer Alle bilene i nfs:PU burde enten overstyrt eller gått som på skinner rundt de fleste svingene i spillet. Jeg drømmer fortsatt om et spill som nfs 1, med realismen til live for speed eller arcade handlinga til toca race driver, eller grand theft auto for den saks skyld Noe med skikkelige veier med masse trafikk i begge retninger! [space] Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 "]Tenk at noen mener at nfs:porsche unleashed er en simulator... Styringa i dette spillet lider samme skjebne som de andre nfs spilla. Bilene understyrer så det holder, og det i hastigheter helt ned i 50-60km/t. Dette gjelder både ratt og tastaturstyring.Synes jeg ser en porsche 911 (med motoren bak og bakhjulstrekk) som understyrer Alle bilene i nfs:PU burde enten overstyrt eller gått som på skinner rundt de fleste svingene i spillet. Det er en "simulator light" vil jeg si. Fysikken der er helt klart langt mer virkelighetstro enn flere/alle av de andre NFS-spillene. Likevel er det ikke noen "hardcore simulator", men et spill som faktisk lykkes godt i å balansere mellom arkade og simulator. Holder du jevn gass inn mot en sving og vrir for skarpt på rattet vil det være fullt mulig å understyre, selv med en 911. Gir du gass eller slipper gassen i svingen derimot.. Men, ja. Dette er nok et punkt hvor NFS: Porsche tillater seg litt friheter for å gjøre spillet mer tilgjengelig for folk flest. Jeg drømmer fortsatt om et spill som nfs 1, med realismen til live for speed eller arcade handlinga til toca race driver, eller grand theft auto for den saks skyld Noe med skikkelige veier med masse trafikk i begge retninger! Det gjør jeg også. Elsket NFS1 (med ratt), det var helt rått. Spesielt liker jeg tanken på at man ikke kjører runde etter runde, men fra A til B. Dette krever selvsagt langt mer av brettdesign enn runder, men det er i mine øyne langt artigere. En skikkelig landevei-simulator hadde vært fin-fint! Når det gjelder TOCA Race Driver så får det ufortjent mye pepper. Jeg vil ikke kalle det et arkadespill. Det har sine problemer med styringa (kan rettes opp mye ved hjelp av riktig rattoppsett), men ellers er fysikken god. Et bilspill basert på GTA- fysikk tror jeg ikke hadde blitt spesielt bra. Den duger til bykjøringen, men er ikke god nok til å gjøre seg i et skikkelig bilspill tror jeg. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 [Enkelt å forklare. Xbox-versjonen ble omtalt av en annen person. En omtale blir ikke annet enn en subjektiv mening, og det kan være ulike meninger blant anmelderne i Gamer.no, uten at det er noen grunn til å tvile på ens troverdighet. Det bør vel ikke overraske noen? Men det behøver ikke nødvendigvis å være grunnen her. Det kan også faktisk være store forskjeller mellom de ulike plattformene. Det er også viktig å vite at vi kan stille helt andre krav til et PC-spill enn et Xbox-spill. Anmelderen av Xbox-versjonen har ikke fått anledning til å teste PC-versjonen og vice versa. Der har du et par grunner, som jeg håper forklarte litt. De forklarte jo litt men alikevel... :wink: Jeg gidder ikke kjøpe et spill som har fått karakter 3.5, men et spill som får karakter 5 er jeg ikke så veldig i tvil. Jeg har akkurat kjøpt meg ratt og er ute etter spill som jeg kan leke meg med. Er veldig i tvil om jeg skal kjøpe World Racing. Time will show :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg