Gå til innhold

Iphone 5 vs Samsung g4!

Anbefalte innlegg

jeg beklaget ikke direkte til deg. Jeg beklaget ovenfor det at one faktisk er generelt har mye bedre lyd en S4. Dette er testet til grunde av de fleste nettsider, samt jeg har testet selv med forskjellige typer headsett.

Den største forskjellen får du når en hørrer på hip-hop \ dubstep og lignende med mye bass i. her leverer One et mye bedre lydbilde enn hva s4 klarer å levere.

Forskjellen på rock\metal er der for all del, men mindre merkant enn annet.

Ja, det er smaksak, og det er derfor jeg tar det opp her. Igjen dette er et diskusjons forum.

Anbefaler trådstarter å se igjenom iphone 5\s4 og one tråden her på forumet for å få en klarere indikering av telefonene.

Det er ingen klare vinner av disse 3. Alle har sine styrker og svakheter.

Smakssak blir dermed det som avgjør hvilken du går for

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg beklager ikke, jeg står for det jeg mener. Et diskusjons forum er vell ment for å dele diverse meninger?

Svært mange ser på S4 som kjedelig design da den er helt lik S3 og består av plastikk som får en "leketøy" feeling over den. Samme må sies om fargene på skjermen.

Ja, de er skarpe og gode. men det ser alt for cartoon aktigt ut

Hvorfor jeg tar inn andre telefoner er av den ene grunn at trådstarter kanskje ikke veit om htc one da htc har elendig markedsføring og på den måten kanskje går glipp av en telefon som passer han.

Utifra det jeg tolker så er du en såkalt fanboy. Når man skal prøve å hjelpe noen å velge en telefon så må man stille seg litt upartisk i det, for telefonen som passer deg er ikke nødvendighvis best for ts.

S4 har et ganske enkelt og klassisk design som gjør det til en veldig pen telefon i mine øyne. Den er også ganske ulik S3 på en del punkter, blandt annet formen som har gått fra ganske rundt til mere rette linjer. Plastikken gir ingen dårlig feeling, og er også et smart materiale å bruke for å få en såpass stor telefon lett. Som Slai sier så kan man skifte på satureringen og få det til å se ut akkurat som man vil. Guiet kan skiftes og moddes på som med en hvilken som helst annen Android telefon.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor jeg tar inn andre telefoner er av den ene grunn at trådstarter kanskje ikke veit om htc one da htc har elendig markedsføring og på den måten kanskje går glipp av en telefon som passer han.

Da burde trådstarter heller spørre "hvilke telefon bør jeg velge?".

Du kan ikke tenke deg at trådstarter kanskje allerede har vært gjennom flere mobilsider eller butikker for å sjekke opp forskjellige telefoner bla htc one og valget har nå falt på iphone eller Samsung?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke kalle meg en fanboy. Som du godt kan se har jeg eid et par HTC telefoner, og er kjempe fornøyd med dem og vil derfor formidle mitt budskap om at trådstarter muligens kan sjekke ut denne telefonen da han\hun mest sannsynlig ikke kjenner til telefonen pga av dårlig markedsføring.

At S4 og iPhone5 er bra telefoner er det ingen tvil på, men det finnes andre som er minst like gode som disse 2. Samsung og Apple er de som er mest kjent og blir derfor et naturlig valg for de fleste som kanskje ikke har like mye kunnskaper.

Kunne nevnt både blackberry og windowsphone for den skyld. De har også telefoner som er på lik linje med nevnte telefoner

Da burde trådstarter heller spørre "hvilke telefon bør jeg velge?".

Du kan ikke tenke deg at trådstarter kanskje allerede har vært gjennom flere mobilsider eller butikker for å sjekke opp forskjellige telefoner bla htc one og valget har nå falt på iphone eller Samsung?

Mulig det, men det kommer ingen måte frem i tråden.

det blir spørt om hvilken av de 2 telefonen som er best. Dette er det ingen som kan gi et konkret svar på, derfor tar jeg også opp andre telefoner som er på samme linje

Endret av Emaldiom
Lenke til kommentar

Da er vi jo enige =) . Virket så ekstremt bombastisk, var mer det jeg reagerte på.

Men tror OP har fått med seg One, den ble vel nevnt tidligere i tråden om jeg ikke husker feil? Godt mulig det var en annen gaaaaanske så lik tråd.

Hvordan er det med beats, er det basically det samme som å justere lyden i en equalizer? Alle tester sier at s4 og one er pretty much kliss like uten beats på, men jeg er ingen audiofil, så jeg vet ikke hvordan det hele blir :) .

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Okey.

Mitt inntryk at SG4 er hakket vasere, spesifikasjons messig, HTC one ser nok hakket bedre ut og kan dermed kanskje føles litt mere eksklusivt ut.

Det store minus med sg4 er den er veldig lik sg3, foruten små justeringer.

Det er som amobil sier, de sleit med å se forskjell på sg3 og sg4l intil de slo på skjermen.

Den har også større batteri enn alle andre telefoner.

Iphone 5 er på høyde med Samsung Galaxy 3, spec wise, men den yter dårligere.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke nølt med å kjøpe SG4 i forhold til Iphone 5, den er lett og slett overlegen

Kanskje Iphone 6/5s klarer å mine forspranget.

Men, så langt er det lite som tyder på et kvantesprang fra Apple

Eneste minuet for deg er hvis du har iphone/ipad/imac og andre eple enheter fra før.

Da kan det kanskje ikke være så fristende.

Men, alle som har gått fra Iphone til android i nyere tid har ikke vært missfornøyd

Endret av Fettlars64
Lenke til kommentar

Spørsmålet er ganske konkret. Samsung SGS4 vs iphone. Du blander inn htc one som sikkert er en helt ok telefon, men det er faktisk off topic og dermed i mot forumreglene. Jeg gidder ikke være med på dette Samsung vs htc tullet, jeg har alt sagt min mening. Samsung telefonen fremstår som klart best og er den telefonen jeg ville valgt.

Endret av Gjermundsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det med beats, er det basically det samme som å justere lyden i en equalizer? Alle tester sier at s4 og one er pretty much kliss like uten beats på, men jeg er ingen audiofil, så jeg vet ikke hvordan det hele blir :) .

Det er begge deler. Beats er en dedikert audochip i telefonen, samtidig som det er en EQ. Man kan ikke installere beats EQ på en telefon som ikke har audiochipen, og vips få samme lyd :)

Meninger er det dette forumet er her for. Så det er fint du sier din mening, men du må huske på at andre har andre meninger også. Respekterer dem som sier at S4 er en bedre telefon, men flesteparten har enten aldri hørt om htc eller ikke testet den selv. Nå igjen er det vanskelig da den ikke er kommet i butikken enda..

http://tinyurl.com/bmr74g8

Merkant forskjell på s3 og s4 ?

Endret av Emaldiom
Lenke til kommentar

Emaldiom: nei vet det er en chip, tenkte bare om det var mulig å reprodusere samme lydbilde via lyssettings, evt hvorfor ikke =).

Og jo de ser ganske like ut rett forfra, men det er noe helt annet når du har begge to liggende. Sidene er helt annerledes, feks, og med mer enn ti minutters bruk av begge er de ikke så like som det bildet skal ha det til.

Det er som en lumia 900 og en lumia 920. De kan se like ut, men de er ganske forskjellige likevel.

Lenke til kommentar

http://tinyurl.com/bmr74g8

Merkant forskjell på s3 og s4 ?

Haha! Jeg vil tro at veldig få ikke-nerder ser forskjellen der.

Jeg så det pga. de hvite kantene var mindre mao. de har lagt en større skjerm på samme flate.

Legg til HTC One i lista de TS, selv syns jeg iOS er utdatert så du kan krysse ut iPhone (sorry), også er kampen mellom de to kjempefine mobilene, HTC One og Samsung GS4, dra i butikken og prøv dem.

I´m out.

Edit: Ikke kall meg Apple-hater, skriver dette på en Macbook Pro med en iPad ved siden av meg. Ved siden av iPadden ligger en HTC One :)

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Utpå er de helt like.. innvendig er en helt annen sak sefølgelig :) men det er nettopp derfor designet kanskje er litt kjedelig da den ser så og si lik ut som forgjengeren.

Det går ikke Ann å si hvilken som er best, enkelt å greit. Men fint å komme med pros/cons i stedet for å si at s4 er best. Punktum

Lenke til kommentar

Utpå er de helt like.. innvendig er en helt annen sak sefølgelig :) men det er nettopp derfor designet kanskje er litt kjedelig da den ser så og si lik ut som forgjengeren.

Det går ikke Ann å si hvilken som er best, enkelt å greit. Men fint å komme med pros/cons i stedet for å si at s4 er best. Punktum

Du merker stor forskjell når du har en S3 og S4 i hånden!

2im12t0.jpg

Legg merke til skjermstørrelse, utnyttingsgrad og rammene her. Se også formfaktoren som har forbedret seg mye. Og når du skrur på skjermen og har 1080p oppløsning, så ser S3 mindre god ut på siden av. Forskjellen er faktisk enorm på dette segmentet!

Ellers er S4 smalere, tynnere og lettere. Kantene føles bedre ut å holde i også, med bedre grep enn på S3. Rett og slett et slimmere og mer moden look. Alt med S4 er ulikt S3. Der er kun logoen som er identisk, ingenting annet.

28ivsbn.jpg

Så det er en større oppgradering enn hva du skriver. Har du selv hatt de i hånden? Og er den så lik nå som du skal ha det til? hmm.

Ellers til trådstarter:

post-227811-0-99988000-1368632692_thumb.jpg

Dette betyr mye for min bruk av smartmobil. Skjermstørrelsen. Les mer her

Endret av Open-Source
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan godt være lyden på S4 er bra, men htc one knuser den igjen. De innebgyde høytalerne er det ingen annen mobil som kan måle seg med. Og lyden via minijacken er enestående. Beklager, men dette er et området htc one knuser S4, sammen med design.

Hardware messig er S4 bedre, men ikke noe som går utover normal bruk. Det er ingen lagg på noen av disse telefonene og alt flyter smooth.

Når det sies så har samsung et betydelig større navn en htc, dermed går de aller fleste for S4 uten en gang å vite at one egentlig er like god om ikke en bedre telefon

mobilhøyttaler blir aldri bra nok uansett og hvilket design som er finest kan ikke bestemme.. det er opp yil hver enkelt å bedømme selv. personlig mener jeg at når samsung lager en telefon med større skjerm og slankere kropp(ja, vet one er rett under 2mm slankere, men i forhold til skjerm str.) så er s4 bedre designet!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...