Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger å oppdatere min nåværende pc. Det jeg tenkte å gjøre var å skifte ut hovedkort, prosessor, minne og kanskje legge til en ssd.

Det jeg har sett på er http://www.komplett....aspx?sku=757242 og lurer på om dette er en bra kombinasjon deler. Eller om jeg burde fks se på et annet hovedkort.

Pris jeg kunne tenkte meg er max 6000 hvis det er med en ssd, uten ssd en 5000 kr..

Endret av Epleskrell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja haster og haster. Kunne gjerne tenkt meg det ganske raskt. Uansett tror jeg ikke noe spesielt på å vente til neste release av en prosessor. Ved release kan jeg ikke se for meg et bedre utvalg av HK ei heller de snilleste prisene på den nye prosessoren. Derimot regner jeg med denne generasjons prosessorer vil bli satt på markedet med en lavere pris en den vi ser for øyeblikket. Så det er kanskje en grunn til å vente..

Men jeg kunne tenkt meg å bestille dette iløpet av uken :)

Lenke til kommentar

Er det virkelig vits å vente til Haswell? Vi vet at første "batch" vil ha maskinvarefeil uansett. Må vente litt før slike feil blir rettet på. Det er akkurat slik det var sist gang.

Angående SSD kan du kjøpe Samsung 840. Billigeste du finner, som også er bra.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Er det virkelig vits å vente til Haswell? Vi vet at første Batch vil ha maskinvarefeil uansett. Må vente litt før slike feil blir rettet på. Det er akkurat slik det var sist gang.

Maskinvarefeil?

Det er lurere å kjøpe Haswell pga:

- bedre brikkesett

- litt bedre ytelse

- nyere, som vil si at du får mer igjen ved evt salg

Etter Intel's tradisjon blir ikke 4770k mye dyrere enn 3770k.

Lenke til kommentar

Maskinvarefeil?

Det er lurere å kjøpe Haswell pga:

- bedre brikkesett

- litt bedre ytelse

- nyere, som vil si at du får mer igjen ved evt salg

Etter Intel's tradisjon blir ikke 4770k mye dyrere enn 3770k.

Jepp. Husker du S-ATA-bug-en sist gang? Jeg ville ikke ha sittet på et hovedkort med en slik feil i brikkesettet. Denne gangen er det USB 3.0. Det er dog ikke like alvorlig, men likevel...

Litt lesestoff for dem som er interessert:

Ocaholic.ch - Intel Haswell USB 3.0 issue to be fixed in July

Xbitlabs.com - Fixed Core-Logic Sets for Intel Core “Haswell” Platforms to Become Available in July

Legitreviews.com - Intel Haswell USB 3.0 Issues Over in July 2013? Intel Announces C2 Stepping Chipsets

Det er bedre å kjøpe Haswell, ja. Men jeg ville ha ventet litt ihvertfall (midten av Juli). Trådstarter sier han vil ha det raskt, innen denne uken. Alternativene han har da er å skaffe seg en tidsmaskin, eller vente. :)

Men spør du meg, klarer han å vente til tester og eventuelt forbedring av småfeil så sier jeg også: vent på Haswell.

En annen ting han må sjekke er om strømforsyningen hans støttes. Trådstarter, hvilke maskinvarespesifikasjoner har du?

Lenke til kommentar

Alle strømforsyninger kan brukes. Må enten slå av noen Cx states i BIOS eller ikke bruke den "super-dvale" funksjonen. På en stasjonær forstår jeg ikke helt hvordan det kan bli et problem.

Hovedkort med fikset USB3 bug kommer etter det jeg har lest i august. Men den bug'en er igjen intet problem om man ikke setter maskina i dvale, og det værste som skjer er at du må plugge sticken inn igjen. Vil ikke karakterisere dette som en signifikant maskinvarefeil. Jeg setter iallefall aldri min stasjonære i dvale uansett.

Men for all del, hvis man ikke vil eller har bruk for fordelene ved Haswell så er det bare å kjøpe asap forte.

Lenke til kommentar

Alle strømforsyninger kan brukes. Må enten slå av noen Cx states i BIOS eller ikke bruke den "super-dvale" funksjonen. På en stasjonær forstår jeg ikke helt hvordan det kan bli et problem.

Hovedkort med fikset USB3 bug kommer etter det jeg har lest i august. Men den bug'en er igjen intet problem om man ikke setter maskina i dvale, og det værste som skjer er at du må plugge sticken inn igjen. Vil ikke karakterisere dette som en signifikant maskinvarefeil. Jeg setter iallefall aldri min stasjonære i dvale uansett.

Men for all del, hvis man ikke vil eller har bruk for fordelene ved Haswell så er det bare å kjøpe asap forte.

Jeg liker at jeg kan bruke maskinen til det den er laget til. Og hvilemodus er faktisk veldig fint å bruke. Fint å kunne bruke produktet fullt ut istedenfor å begrense bruken pga. mangel av støtte.

Mhm, July/August. Jeg bruker dvalefunksjonen ofte, så for alle er ikke dette bare et filleproblem. Hadde vært utrolig irriterende i mitt tilfelle. Jeg ville ikke ha betalt for C1-stepping-en.

Må nesten bare se hva trådstarter sier her. Det er uansett en fin regel å vente litt etter lansering når produsentene har fått litt tid til å sette sammen et skikkelig produkt.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Jeg liker at jeg kan bruke maskinen til det den er laget til. Og hvilemodus er faktisk veldig fint å bruke. Fint å kunne bruke produktet fullt ut istedenfor å begrense bruken pga. mangel av støtte.

Jo, men man kan jo fortsatt sette maskinen i dvalemodus. Den ultralave strømsparende dvalen er jo mest tiltenkt bærbare der batteritid er kritisk. En PC som står tilkoplet veggen er det jo i grunnen ikke så viktig med, med mindre man teller på ører hvor mye man bruker på strøm.

Lenke til kommentar
Jo, men man kan jo fortsatt sette maskinen i dvalemodus. Den ultralave strømsparende dvalen er jo mest tiltenkt bærbare der batteritid er kritisk. En PC som står tilkoplet veggen er det jo i grunnen ikke så viktig med, med mindre man teller på ører hvor mye man bruker på strøm.

Du glemmer en ting: Det tar mye mindre tid å starte maskinen opp igjen fra hvilemodus! ;)

Dessuten er det en prinsippsak.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Du burde stå for viktige prinsipper, ikke små bagateller som egentlig ikke berør deg.

Du kan fremdeles bruke dvalemodus, du kan bare ikke bruke C6 og C7. De har du ikke hatt behov for før, og kommer ikke til å ha det i fremtiden heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...