Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei, har akkurat kjøpt denne :

 

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10617577;c:100583;fl:0 dataen :)

 

Lurer på om at jeg kan for eksempel bytte ut det grafikkkortet med et annet slik som dette :

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=742804

 

Og der er mange og velge mellon : Asus radeon 7970 og msi 7970 mange med navn 7970, kan dere komme med ett bra grafikkort ? Slik som pris til 3-3.5k ?

 

Er det bra nok strøm til dette kortet? Og ja... Eg oppgraderte litt av delene før jeg kjøpte den :) 8gb ram og slikt.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD med FM2 sokkel og 7970? BOTTLENECK DETECTED! Du burde ABSOLUTT ha Intel hvis du skal ha gamer. AMD er heller å anbefale for budsjett-PC´er til skolebruk og lignende.

 

Men for å svare på det andre spørsmålet ditt: Asus kortet er veldig bra. Såkalt DirectCU-kjøleløsning som har høy kjøleeffekt og er stillegående. Har du råd til det, er det lurt å gå for det. Men som sagt blir det bottleneck, altså.

 

Nok strøm? Finner ikke noe informasjon om strømforsyning i dataen din, jeg...

Lenke til kommentar

^ Intel fanboy detected

Jeg er ikke for hverken det ene eller det andre, AMD er bra, det. Men det er nå en gang slik at Intel har bedre ytelse i spill. Hard facts. Skal du ha ytelse i spill tilsvarende en i5 3570K omtrentlig, må du ha AMD sin FX-8350; toppmodellen til AMD. Så ikke kall meg en fanboy for no uten grunnlag for det, greit? :)

Lenke til kommentar

hva er bottleneck ? :p

Flaskehals på godt norsk. At noe blir en begrensing for noe anna. I dette tilfellet vil prosessoren bli en bottleneck/flaskehals for grafikkortet, fordi du ikke vil kunne utnytte det fulle potensialet til grafikkortet med den prosessoren.

Lenke til kommentar

Ok, men er det ett bedre grafikkort jeg kan få til 2000-3500 ? Kan strekke meg litt lengre om det er noe bra :D

Er faktisk ikke det. 7970 er et kraftig grafikkort som gir mye ytelse for penga. Men samtidig blir det som sagt litt waste å kjøpe det. F. eks. 650 ti Boost eller 7870 ville du kunne utnytte mye mer av potensialet til. Du har egentlig ikke nevnt bruksområdet til dataen din enda; regner med det er gaming?

Lenke til kommentar

Er faktisk ikke det. 7970 er et kraftig grafikkort som gir mye ytelse for penga. Men samtidig blir det som sagt litt waste å kjøpe det. F. eks. 650 ti Boost eller 7870 ville du kunne utnytte mye mer av potensialet til. Du har egentlig ikke nevnt bruksområdet til dataen din enda; regner med det er gaming?

Gaming ja :) Og cpu er den lille brikken ? burde jeg kjøpe en bedre av den og ? Kan du sende link ? :) Har fått 70k i konfirmasjongave så jeg har nåkk :)
Lenke til kommentar

Har du allerede kjøpt dataen? Til gaming ville jeg anbefalt noe helt annet.

 

CPU er forsåvidt "den lille brikken", ja :p En firkanta dings med masse små stenger under som sitter på hovedkortet. Det er ikke STORE oppgraderinga du får gjort; du kan flytte et hakk opp i serien. Det skulle vel bli A10-5800K.

Endret av wassup
Lenke til kommentar

Har du allerede kjøpt dataen? Til gaming ville jeg anbefalt noe helt annet.

 

CPU er forsåvidt "den lille brikken", ja :p En firkanta dings med masse små stenger under som sitter på hovedkortet. Det er ikke STORE oppgraderinga du får gjort; du kan flytte et hakk opp i serien. Det skulle vel bli A10-5800K.

Har nettopp kjøpt dataen, 1 veke siden eller noe . Så jeg vil spille bf3 på ultra, bo2, bo1 css, gmod.. Ja.. På max grafikk. Så da trenger jeg vel noe bra :) det er vel Ingen problem og oppgradere til i5 eller slikt ? Funker det ? er det bare og skifte brikke og ferdig med det ?:) + hva grafikkort ? :) Kan sikkert bruke 4-5k på begge alt tilsammen :) + kansje 8 mer ram, har bare 8 nå og kan ha 1 til :)
Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt dataen, 1 veke siden eller noe . Så jeg vil spille bf3 på ultra, bo2, bo1 css, gmod.. Ja.. På max grafikk. Så da trenger jeg vel noe bra :) det er vel Ingen problem og oppgradere til i5 eller slikt ? Funker det ? er det bare og skifte brikke og ferdig med det ? :) + hva grafikkort ? :) Kan sikkert bruke 4-5k på begge alt tilsammen :) + kansje 8 mer ram, har bare 8 nå og kan ha 1 til :)

Skal du ha i5, må du ha nytt hovedkort også. Det blir vel i overkant av 2000. Da kan du kjøpe 7970, i og med at du da får utnytta potensialet mye mer. Har du 8 GB RAM, holder det i massevis. Btw; hva mener du med 1 til? 1 GB? Umulig. Du mener vel heller at du har en RAM slot til overs? Du behøver vel ikke bry deg om den foreløpig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...