satanjapan Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hei Jeg lurer på hvordan kabler jeg må ha,jeg har kjøpt en 8 porters gb switch og noen sier jeg ikke kan bruke cat5 kabler men cat6? jeg har sett at noe kabler kalt CAT5E er de bedre en CAT5 og hva er forskjellen mellom dem? kan man bruke CAT5 eller CAT5E i et gb nettverk? og hvor får man kjøpt CAT6 kabler. PS:trenger ca 100 meter kabel Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Ingen som vet det? trenger og vite det fort :wink: Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Hmmmm...... Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Har hørt cat6 er til 1gb nettverk, men med cat5 for du litt svinn.(På 1gb nettverk) Lenke til kommentar
corax- Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Hei Jeg lurer på hvordan kabler jeg må ha,jeg har kjøpt en 8 porters gb switch og noen sier jeg ikke kan bruke cat5 kabler men cat6? jeg har sett at noe kabler kalt CAT5E er de bedre en CAT5 og hva er forskjellen mellom dem? kan man bruke CAT5 eller CAT5E i et gb nettverk? og hvor får man kjøpt CAT6 kabler. PS:trenger ca 100 meter kabel Per i dag finnes det ikke noen standard for cat 6.... Man må ha veldig gode cat 5 kabler for at de skal greie å kjøre 1gb nettverk.. kablene skal _helst_ være maskinlaget. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Kjapt søk på goggle og vips. Kun 15 m der da men de kan sikkert hjelpe deg med lengre strekk. http://www.pc-shop.no/webshop/html/Nettverk.htm P.S Du MÅ ha cat6 kabel. Det har med kvalitetenskjerming og gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå