synna123 Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Hei! Jeg har Engelsk tentamen i morgen, og lurer på hva jeg skal øve på? Vi har lov til å bruke alle hjelpemiddler, untatt kominukasjon... Er det noe spesielt jeg skal øve på? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 You're, your, you are, they, they're, they are, their, its, it's, it is. 1 Lenke til kommentar
Bruker-280022 Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) -- Endret 9. desember 2014 av Hafti Lenke til kommentar
synna123 Skrevet 14. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2013 Jeg går i 8.klasse. Jo vi får oppgavene levert av læreren, men vi skal også skrive en engelk tekst. så er det noe jeg skal øve spesielt til? Lenke til kommentar
Geevarghese Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Hva er det du skal skrive Artikkel? Litterær? vi trenger mer info angående denne saken..... Lenke til kommentar
synna123 Skrevet 14. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2013 Jeg vet ikke...Vi får oppgåven imorgen. men de er vertfall en fortelling. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Min taktikk når jeg skriver noveller/fortellinger er og finne en novelle/fortelling på nett og lese den nøye, så skriver du noe lignende når det er tentamen:) Sikker firer! Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Søk opp kjennetegn for den sjangeren du skal skrive, eventuelt for flere forskjellige som kan være aktuelle. Print det ut og ta med eller ha det med på en minnepenn om du får skrive på en datamaskin. Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Du burde gå igjennom tekster du har levert tidligere og skrive en liste over feil du pleier å skrive. Skriver du for eksempel its/it is feil, så søker du opp på world med ctrl+h. Dette gjelder selvfølgelig alle ord du har skrevet feil før. Dette er det beste tipset jeg kommer på i farten, i tillegg til at du burde ha med sjangertrekkene til de ulike sjangrene da struktur, språk og innhold teller like mye. Skriver du novelle er det viktig å ha med punkter som få personer, kort tidsrom, skildringer, metaforer, sammenligninger, kontraster også videre. Et annet tips når du skal lese igjennom teksten din er at du leser teksten baklengs. Da finner du mange flere feil, en du ville gjort hvis du leste teksten riktig vei. Det aller viktigste tipset er at du ikke legger deg sent i dag, slik at du er opplagt til tentamensdagen. Og lykke til . Ikke stress, du går tross alt bare i 8.klasse Endret 14. mai 2013 av Bassa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå